Juleferien her i heimen er for Fruen og barna utvidet med en dag, planleggingsdag i barnehage og skole. Det siste av lysene fra adventsstaken brennes ned, guttene har sovet lenge og ser barnetv i pysj. Jeg selv måtte sette på vekkeklokka slik at jeg kan ha sjans til å komme tilbake til vanlig rytme. Dagen skal brukes til å rydde bort jula. Det vil i grunnen ikke ta så lang tid da det ikke var så mye julepynt fremme i år. Jeg tror jeg skal utvide ryddinga til å gjelde andre ting også. Godt med en ryddig start på det nye året.
Foto: www.lisbethdahl.dk
Planleggingen har startet og middagene for kommende uke har iallefall kommet ned på papiret. Har også delt den med dere her på bloggen, til venstre i sidefeltet. Og så har jeg opprettet en egen side hvor jeg skal samle alle middagene. Kanskje noen finner tips de kan bruke. Ambisjonsivået er nokså lavt - målet er å lage en middagsplan som lar seg gjennomføre. Vi kommer ikke hjem før tidligst kl 16 og da er som regel alle sultne og vil ha mat NÅ. Så kulinariske opplevelser finner du nok ikke her.... Det er vel ikke det som regjerer i det fleste heimer uansett.. Håper jeg.
Ønsker alle en god mandag!
Hei!
SvarSlettOg godt nyttår Lisa:)
Jeg hadde middagsplan før med det sklei ut gitt, skal prøve meg igjen.. Liker ting som jeg kan gøre i stand kvelden før og så bare koke poteter/pasta og grønt når vi kommer hjem..
Dagene er for korte...
Ha en super start på uken du også.
Klem Tonje
Ja, det har vært en lang og koselig ferie og vi også har siste dagen idag -med planleggingsdag i bhg:) Ble en lang og deilig morgen og etter sovetid skeier vi ut med en tur til "Hoppeloppeland" :)
SvarSlettBlir litt godt å komme tilbake til hverdagen igjen imorgen også:)
Her ryddes også julen bort i dag, blir litt godt å komme i normal gjenge igjen! :-)
SvarSlettVi rydda bort jula i går og d var utrolig deilig!ryddeauksjonen fortsetter i dag hos oss også.Kjekt å få tatt andre rom enn bare stue-kjøkken.Ha en fin dag!nå skal vi på butikken og kjøpe laks-etter ønske fra ben.kan ikke klage når ungene vil ha fisk!klem
SvarSlettHer startet hverdagen i dag. Ungene var hjemme med svigerforeldrene mine for det var planleggingsdag i barnehage og skole her også.
SvarSlettMye hverdagsmiddager her også forresten. Sånn må det bare bli. Sunt og raskt er stikkord. Noen ganger blir det bare raskt forresten (les pølse og potetmos og ferdigpizza...)
Fokus på det vi får til! At familien setter seg ned og spiser middag sammen hver dag.
Lykke til med hverdagen i morgen.
Klem fra meg
Tusen takk for tipset om å sjekke på Folk og Røvere - men dem va utsolgt sist æ spurt..
SvarSlettMå kom dæ i forkjøpet til neste år..
Vi har like godt 2 planleggingsdager - så det blir min tur i morra å verra heim.
Men vi har nok å finne på..
Supert at du legger ut menyforslag - en går ofte veldig tom for slike ideer.
Ha en fin kveld legger oppi dalen.
G.
Også her har vi ryddet bort jula. Og jammen tok det lengre tid enn jeg trodde. Men nå er de siste granbarene kostet ut! Godt å finne tilbake til normalen igjen :-)
SvarSlettGode middagstips er alltid kjærkommende! Flott tiltak!