1. januar 2011

Fantatisk flott helg

En fantastisk nyttårshelg er straks over og vi har kost masse med verdenes beste NoK. De gode vennene kom torsdagsettermiddag og Fruen serverte pasta med utrolig god saus (fløte, hvitløk, bacon, kjøttdeig og spinat). Gutta var kjempegira da det er storveis å få besøk. Det var godt da endelig ungene roet seg og vi voksne kunne synke ned i sofaen og la skravla gå.

I går hadde vi en kjempefin feiring hvor kalkun med appelsin og chilisaus, potetkuler, waldorfsalat, rosenkål og asparges sto på menyen. Sjokoladefondant med panakottais og bringebærcoulis til dessert. Rakettene ble sendt opp i to puljer slik at de minste guttene skulle få se også. Sebastian var sammen med oss til over midtnatt. Særdeles happy med akkurat det.
 
Vesle snuppa har lagt sin elsk på skinntøflene fra Bisgaard som jeg vant hos Sam&Sofie. I går ble hun hysterisk sint da de måtte av ved legging. Husbonden var ikke i mood for hysteriske småjenter så Sofie la seg med sølvsko. Hun sovnet med skoene og jeg tok dem av henne en gang på natta.
Og som en perfekt avslutning på helga våknet vi i dag opp til sol og få minusgrader. Ski og snowracere fikk årets første tur på jordet og det var kjempedeilig med sol, frisk luft og behagelig temperatur. 

Som sagt ei fantastisk fin nyttårshelg - jeg har til og med begynt å eksprimentere med kamera og de ulike innstillingene, helt klart på tide. Bedre seint enn aldri. Den eksterne blitzen er også tatt fram og nå skal den brukes.

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på 2011 - jeg tror det blir et spennende og innholdsrikt år. Kanskje vi til og med bli ferdig på Lunheim!

Håper du har fått en god start på 20 11

14 kommentarer:

  1. Så fantastisk herlig snuppe som sover med SØLVSKO!! Skikkelig prinsesseemne ;)
    Irene

    SvarSlett
  2. Godt nyttår!
    Høres ut som dere har hatt en flott nyttårsfeiring, og start på det nye året :)

    De sølv-tøflene er jeg bittelitt misunnelig på altså ;) Ønsker meg jeg også :) til lille-skatten selvfølgelig, hihi.
    Klem Anita

    Håper resten av helgen blir like god!

    SvarSlett
  3. Så mye god mat du har stelt istand. Hørtes jo bare kjempegodt ut..
    Søte prinsessa da.. med sølvsko slik prinsesser jo skal ha:)

    Klem fra Thea

    SvarSlett
  4. Høres ut som dere har hatt en perfekt nyttårshelg.
    Vi har kost oss inni , da været her på sunnmøret har vært ruskete, vind og sludd/hagl.

    Helt nydelige bildet av lille snuppa med skoa♥
    Så herlig du fikk tatt bilde av det;)

    Ønsker deg og dine et godt nytt år

    SvarSlett
  5. For en fin helg!
    Ønsker deg et godt nyttår og gleder meg til å følge deg videre i 2011!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  6. Haha, høres mistenkelig lik ut som snuppa vår her, vilje er jo visstnok sunt å ha, så man får trøste seg med det;-)

    Høres ut som en flott nyttårshelg, og da er alle friske igjen også høres det ut som?

    God siste dag før hverdagen starter igjen mandag.

    Maritklem

    SvarSlett
  7. Høres ut som ei herlig nyttårshelg.

    Håpe dokk får en fin søndag!
    Klem, G.

    SvarSlett
  8. Godt nytt år og lykke til videre med Lunaheim:)

    SvarSlett
  9. Godt nytt år Lisa! Høres ut som dere har hatt det supert. Vi må treffes snart igjen. Klem til alle :) Ann-Helen

    SvarSlett
  10. Se på den herlige snuppa med sølvskoene sine! Høres ut som en super feiring, håper 2011 blir et flott år for deg og dine!

    SvarSlett
  11. Godt Nyttår Lisa, fint at dere har hatt en koselig nyttårsfeiring. Håper du fortsetter med blogging i 2011, er alltid så koselig å slenge innom bloggen din. Lykke til med Lunheim i året som kommer, blir nok bra til slutt. Hadde jo vært hyggelig om vi fikk til et aldri så lite treff i 2011??
    Nyttårsklem fra Eva S & co

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder, og hun som sov med sølvsko som en liten prinsesse var jo utrolig herlig. Ønsker deg og dine et fantastisk godt nytt år, og lykke til videre på Lunheim. Gleder meg til å følge bloggen din videre. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  13. Sovne med sølvsko? Så herlig!

    Ikke den beste starten på det nye året her i gården. Spysjuka på eldstejenta. Ja ja, det hører med.

    Ønsker deg og dine alt godt i 2011 :-)

    SvarSlett
  14. Tusen takk for en superduper nyttårsfeiring! Vi har det alltid så hyggelig hos dere, så vi gleder oss allerede til neste gang :)
    Hvordan går det med nyttårsforsettene? Jeg regner med at vi snart får se bilde av et par røde snuppete jobbsko på deg også ;)
    Savner dere allerede! Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥