4. januar 2011

Bruker du bilbelte?

Bilbelteløftet

I 2010 mistet 209 mennesker livet i trafikken - det er 209 for mange! Jeg bruker alltid bilbelte når jeg er ute med bilen og ungene likeså (selvfølgelig). Jeg ser faktisk innimellom barn som ikke sitter forsvarlig sikret i bilen!!


Foto: Massimo Leardini
Nesten halvparten av de som er drept i bilulykker brukte ikke bilbelte. Bilbelte halverer risikoen for å bli drept eller hardt skadd når du kjører.

Ved å avlegge løftet (på Facebook)  lover du de som er glade i deg at du alltid bruker bilbelte.

Gjør som 65820 andre og avlegg bilbelteløftet du og!


 Avlegg løftet du også - trykk her

(tekst og bilde er hentet fra Statens Vegvesen)



Oppfordrer andre til å lage et innlegg om hvor viktig bilbeltet er!

11 kommentarer:

  1. Bra og viktig innlegg!
    Jeg bruker ALLTID belte...

    Ha en fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Viktig innlegg. Jeg bruker alltid belte. Skjønner ikke argumentet om at det er så mye styr å ta det på. Det er jo ikke noe styr! Vi lærer også ungene våre at man alltid tar på belte, uansett om man bare skal kjøre en liten svipptur på noen få meter før neste stopp. Skulle bare mangle!

    SvarSlett
  3. Jaaaa!! Jeg bruker bilbelte - og alle som vil kjøre i samme bil som meg må gjøre det samme! Det er så viktig med sikkerhet i bil, og jeg kjenner det langt inn i margen når jeg ser barn som blir kjørt til/fra bhg uten riktig sikring. Lurer på hvordan foreldrene tenker! Om de ikke vet bedre, eller om de bevisst velger at det ikke gjør noe at barna ikke er så sikre som mulig. En annen ting er at det som oftest er barnehageforeldre som råkjører forbi bhg...
    Jeg tenkte jeg skulle få lest litt nedover i bloggen din - det ser ut som en blogg jeg liker :) Men først skal jeg kjøre toåringen i bhg, med skikkelig bilsikring selvfølgelig :D
    Ha en fin dag ü

    SvarSlett
  4. Jeg bruker alltid bilbeltet, selv hvis jeg bare skal flytte bilen. Føler meg faktisk naken hvis jeg sitter i bilen uten beltet.

    Ha en finfin dag og tusen takk for et superviktig innlegg!

    Klem

    SvarSlett
  5. superviktig innlegg Lisamor! jeg bruker alltid bilbelte og er veldig påpasselig at de som sitter i bilen når jeg kjører har det på seg! Ingen å miste ♥

    Ønsker deg og dine det aller beste i 2011! Gleder meg til å følge deg videre :)

    lisaklem!

    SvarSlett
  6. KLART jeg bruker bilbelte. ALLTID! Ikke bare farlig uten, men veldig harry!

    Så fin bloggen din er blitt. Jeg satt faktisk for et par dager siden og skulle gjøre min om, tilbake som den var, men med min gamle mal finner jeg ikke ut av HTML koden:( Så mulig jeg pluttselig er tilbake der jeg var, og blir lik din, hihi, ikke meningen å herme i så fall:-)

    REGNER nå, skikkelig kjedelig altså...

    Håper du synes det var greit å begynne å jobbe igjen, det synes egentlig jeg:-) MEN jeg skulle ønske jeg var frisk i ferien slik at jeg fikk nyte og slappe av litt mer enn jeg fikk, OG fått en Fåvang tur.

    Ha en fin ettermiddag/kveld da, vennen!

    Klemmer!

    SvarSlett
  7. Godt nyttår til deg:) Bilbeltet blir alltid brukt når jeg setter meg i bilen. Fin oppfordring:)

    SvarSlett
  8. Her bruker vi ALLTID bilbelte. Selvfølgelig:)

    SvarSlett
  9. Dette er jeg SUPERENIG i!!!
    Jeg føler meg mer eller mindre naken hvis jeg kjører uten belte - det er liksom som om noe mangler... Syns det er vanskelig å rygge ut av garasjen uten belte jeg, hehe...
    Bestekameraten min døde i en bilulykke da jeg var 18 år, ikke fordi han ikke hadde bilbelte, men man får det allikevel veldig nærme - det med død i trafikken...
    Mitt barn har ALDRI ALDRI sittet i bilen uten belte, da hadde jeg VIRKELIG følt meg som en dårlig mor!!

    Kjempefint at du tar opp dette Lisa!!
    Er dessverre ikke på FB, men hadde garantert signet opp om jeg var der.

    Klem fra størstepia

    PS: Fin middagsmeny du har på siden her:-) har mye likt denne uka vi jo;-)
    God uke til deg!

    SvarSlett
  10. Alltid belte på her også! Og vet du hva jeg kjenner jeg blir irritert -skikkelig irritert når jeg ser flere borti gata her kjører med barna i bakstetet -gjerne stående i bilen -"bare ned til barnehagen".

    Vi som er voksne har et ansvar her -først og fremst sikkerhet men også det å skape gode holdninger som smitter over på barna.

    Viktig budskap venne og riktig godt nyttår til deg. Så utrolig flotte bilder av guttene og Sofie og helt herlig profil bilde av deg og lillesnupp.

    Klemmer fra Cecilia

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥