Dagene flyr avgårde, torsdag allerede! I morgen er den beste dagen i uka, liker fredager. Kake på jobben gjør ikke dagen noen verre! Ukeshandling (for neste uke..) er unnagjort. Godt å være ferdig både med det og ukesmeny. Jeg liker mottoet: "Godt med alt som er unnagjort!".
I kveld fikk jeg tatt noen bilder av helga blomster. Brukte den eksterne blitsen denne gangen, jeg hadde ikke tålmodighet til å drive med det stativet. Ekstern blits gir bedre og mer naturlig lys enn den innebygde bltsen. Jeg forsøker å slutte med den...hehe..
Jeg har jo begynt å lære meg å bruke kamera skikkelig. For å ta gode bilder må man også øve seg på å ta bilder, komposisjon og utsnitt. Jeg synes mange bilder blir ødelagt av at "fotografen" ikke har tenkt komposisjon i det bildet ble tatt. Jeg mener ikke at man skal tenke så mye hele tida, men tenkt på hva du ønsker å ta bilde av. På bildene over har jeg ikke beskjært i etterkant og det er faktisk sjelden jeg beskjærer bildene mine. Jeg har som regel at jeg tar bilde av det jeg vil ha bilde av, minst mulig anna. Bruk zoom eller aller best - gå nærmere!
God fredag!





God fredag og kos dæ på fredagskaffen i morra!!
SvarSlettFikk gjort unna handlinga te helga sjøl idag - herlig følelse..
Hei vennen! Ja, tenk at det er fredag igjen allerede... ! Denne uken har gått slag i slag, travle dager, men jeg trives og har det bra. Trøtt da, men har jjo ikke vett til å gå å legge meg.
SvarSlettBra du har begynt med ekstern blits!!! MYE finere bilder med en gang. Jeg bruker så og si aldri den innebygde, kun som utfyllingslys ute. Stativ bruker jeg aldri inne, men du kan ha lang lukkertid likevel:-) Håper du finner en fotoklubb der nede! Du er flink:-)
Snart sdenga her.... tror jeg...
Ha en fin fredag og nyt kaka!
Klemmer
Ja,deilig med fredager når en har en vanlig mandag til fredagsjobb:D
SvarSlettÅ,kake på jobb.slike ting savner jeg med å jobbe dag.fredagslunsj og slike ting:o)
Jeg er ikke så interessert i foto,men alltid kjekt med fine bilder:D
Her innledet vi helga med at Ben på loftet har fått spysjuka.d lover bra.hoho.
klem k!
Foto er supergøy ja! Jeg fikk ekstern blits i julegave og storkoser meg! :) Har lest og lært mye om manuell innstillinger siden i sommer, og det er absolutt verdt det etterhvert. Studer i vei på det;) Absolutt flotte bilder du har hatt! Forresten nydelige bilder av barna dine på siden her :) :) Her er det helgejobbing på gang....
SvarSlettKlem
Sjå der ja ;)
SvarSlettSå flink du er, Lisa! Kameraet mitt er 8 år, og jeg har enda ikke satt meg ned med brukermanualen. Håper hele tiden noen skal lese den for meg, og så bare vise meg hva jeg skal gjøre for å få blinkskuddene...
SvarSlettFredag er supert, enten man er på jobb eller "bare hjemme". Sofa, TV og noe godt på bordet! God helg til deg og dine!
Deilige bilder av vakre svibler:) syns e kjenne lukta nesten..... fortsatt god helg.
SvarSlettHilsen Live