2. mai 2010

Nye naboer

Puh - helg er alt anna enn å slappe av i denne heimen for tida. Lørdagene er Husbonden nesten bestandig på Lunheim. Nå når været begynner å bli bedre og temperaturene stiger er det enklere for Ungeflokken og meg å være der også. Sofie kan etterhvert også få utforske plenen. Både i dag og i går har vi vært der alle sammen. I dag har jeg fått klippet en hekk som var helt ute av kontroll:-) Vi skal ikke gjøre noe nytt i hagen, bare stelle det gamle. Nytt blir det etterhvert. Masse løv og rask fikk vi også tatt bort. Det er fremdeles en del igjen, men hvis vi venter litt kommer gresset. Det er veldig stor tomt der, så det tar tid å holde den i orden. Men - det er jo så godt å være ute. Dessuten er det jo koselig at det ser ca fint ut rundt husene. 


Når vi kom hjem fra Lunheim hadde det ankommet nye naboer - ikke bare et par stykker - men en hel flokk. Tror nok det er en samling alenemødre som har slått seg ned på nabotomta. Alenemødre med tvillinger og trillinger. Mange søyer med lam, søte - små lam. Vi var ute og hilste på dem nesten før vi kom oss ut av bilen. Vi gleder oss til å hilse mer på dem. De lammene høres forresten ut som de roper like mye på mammaene sine som menneskebarna gjør. Men nå er det kveld og helt stille. Godt de kjenner til ordensreglementet her oppe i bygda. Stille klokka 20.
 





Meld deg på give awayen min, om du ikke allerede har gjort det...

16 kommentarer:

  1. Godt de nye naboene vet å følge ordensreglene! Hørtes jo egentlig veldig idyllisk ut!

    Ha en kjempefin kveld!

    ♥Klem fra Hanne

    SvarSlett
  2. Herlig! Særdeles veloppdragne sauer, ser det ut til! Imponerende! Jeg vokste opp på gård med sauer og de husker jeg som veldig snakkesalige, i tide og utide! Hmmm...dårlig oppdragelse, kanskje:)
    God søndag!

    SvarSlett
  3. Hihi.. lam er jo bare SÅ søte! Dessuten har de visstnok forsket på at sauene ikke er så dumme likevel ;-D Kjenner til ordensreglene til og med.. hvem ville ha forventet det ? Er helt enig med deg.. de breker veldig bra mmmmmaaammmma ;-D

    Skal melde meg på giveawayen din straks!Klem

    SvarSlett
  4. Nemmen!! Skulle gjerne hatt de naboene der ;)

    Idyllisk ja :) flink husbond du har! Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Dette var en koselig blogg! Kommer nok innom igjen ;)

    Ingerid

    SvarSlett
  6. Så koselig med sånne naboer!

    SvarSlett
  7. mm.. føler me deg, er tungt når mye tid går til oppussing - men heldigvis er det en ende på det da!

    Håper du har hatt en fin helg selv om! Klemme på

    SvarSlett
  8. de var jo bare søte da.:-)

    marengskaken må jo være super på 17 mai...lurer på om jeg går for den selv...om det blir kake i år.:-)

    SvarSlett
  9. Det må jo være alle barns drømmenaboer! Herlig!♥
    Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  10. Så herlige lam:) Har kost meg med en herlig liten vovs i helgen jeg.

    Godt vi har så flinke menn, du og jeg, hihi.

    Klemmre!

    SvarSlett
  11. Så heldige dere er:) Vi har heldigvis mange vi kjenner med lam...:)

    SvarSlett
  12. hehehe :) utrolig kult! artig til barna kan jeg tenke meg :)

    ha en super dag!

    klem!

    SvarSlett
  13. For noen herlige naboer dere har!! kjempe søte. Junior elsker dyr, så dette hadde passet han midt i blinken. I fjor var vi på gårdferie, da hadde han helt tårer i øynene når vi måtte dra hjem..

    ser skikkelig flott og idyllisk ut ved Lunheim.
    Ønsker dere en fantastisk maiuke, vennen.
    Klem

    SvarSlett
  14. Så søte små lam, syklet en tur å så på bergenslammene minstejenten og jeg i dag!

    Kjek tå følge med på Lunheim-prosjektet;-)

    Mandagsklemmer!

    SvarSlett
  15. Så herlige små krabater da!!!
    Hehe, godt de legger seg tidlig de også:-)
    Fine bilder fra Lunheim også!
    Godt det er flere som har noe å gjøre i helgene!!!
    Håper du får en fin ny uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  16. Bae, bae! Men du, stenge brua? Hva skjer!? Ser det skjer mye paa Lunheim ogsaa. Me like!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥