1. mai 2010

Oppdatering Lunheim

Liten oppdatering fra Lunheim. Stua er ferdig rettet opp, så nå har snekkeren begynt å rette opp neste utvendige vegg. Husbonden har revet taket i tømmerstua. Først ett lag panel, så stubbloftet og mellom stubbloft og gulvet i 2.etasje:....FLIS.  

Ungene og jeg har også vært på Lunheim i dag, Sofie slo til med en 3-timers lur og gutta har kost seg med traktorkjøring, sykling og leking i en grushaug. Jeg fikk ryddet litt i 2.etasjen. Det meste etter Bestemor og Bestefar er ryddet bort, men det står igjen noe. Det kjedelige er at det er mye crap som er lagret der fordi ingen vet hvor det burde være. Ser for meg en stor henger til Miljøstasjonen. 



Jeg har nå likevel sett en del ting der som jeg håper kan bli fine igjen en gang. Knotter på en knall oransje kommode tror jeg kan bli fine etter et strøk eller tre med maling. Jeg har også sett noen knotter på et nattbord som så fine ut.Må ta med lys slik at jeg får tatt bilder av dem. Noen lamper. En stol  Et skap.....Jeg tror kanskje det dukker opp andre ting også jeg...Planen er å få ryddet mest mulig så snart som mulig skal at "vi" kan begynne å rive 2.etasjen. 2 kott og et soverom skal i bli til 2 soverom. Så det er planen videre. 



Veldig hyggelig at så mange har meldt seg på give away hos meg og velkommen til alle som har lyst å følge meg videre på ferden. Håper dere vil trives her hos meg,

Nå er det sofa og kanskje et glass rødvin.

Meld deg på give awayen min, om du ikke allerede har gjort det...

14 kommentarer:

  1. Så flinke dere er med oppussing! SÅ spennende:)
    Ha en flott lørdagskveld!
    Jeg skal straks stryke bunadsskjorter x3 til morgendagens konfirmasjon...

    SvarSlett
  2. Jeg er helt imponert over hvor flink du er jeg Lisa!!og Du er dyktig med fotoapparatet da:)detta blir veldig bra:)

    SvarSlett
  3. Dette blir sååå bra!! Moro å følge med dere på veien til Lunheim :)

    Ha en fin kveld videre..

    Klem

    SvarSlett
  4. Så spennende, det kommer nok til å bli fint! :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Takk i lige måde, for at du er med på min giveaway! ;)

    Ønsker deg lykke til og fortsatt god helg!

    Mvh. Rebekka
    www.frumaela.com

    SvarSlett
  6. Selvom d er et slit, er det så morsomt å holde på når det er ens eget og man får d akkurat slik man drømmer om:)

    Håper du koser deg i helga vennen:)

    Klem Lise :)

    SvarSlett
  7. Åh så gøy at det går framover! Tenker det er mye jobb, men det blir bare så BRA! Dere er knallheldige!!!

    Ønsker deg og dine en fin søndag. Her startet dagen halv seks og det er kommet snø i natt...

    Klem Marianne

    SvarSlett
  8. Dere er gode:) Jeg begynner å bli glad det er over hos oss.Utrolig kjekt når man er ferdig:)Blir spennende å følge med videre hos dere.

    SvarSlett
  9. Så vakkert bord, det likte jeg!!
    Artig å følge med på hva som skjer på Lunheim. Det blir så bra!!!

    Du det forkledet på bildet så helt nydelig ut, det hadde aldri jeg turt å bruke på kjøkkenet..hihi.. det hadde ikke tatt meg lange tiden å lage noen tomatsaus flekker og med en matchende skvett rødvin.. hihi..

    I går hadde jeg meg en bloggfri dag og vi tok oss en tøffetur i båten. Årets første tur ut i skjærgårde, -helt herlig!! Så gleder meg bare til det blir enda litt varmere i luften. I går kveld laget jeg sushi som vi hadde med til et vennepar som nettopp har fått sitt første barn. Stor koset oss.

    Ønsker deg en fortsatt herlig helg, vennen.
    Klem

    SvarSlett
  10. kult :) som å se ekstrem forvandling det her! Gøy! :)

    bordet var kjempefint! kanskje du velger å beholde det i den fagen også? tror det kunne blitt en kjempefin kontrast mot mye hvitt :O)

    og trappa! den tror jeg blir fin :) artig når en tar vare på noe av det gamle! Nå skal jeg melde meg på give awayen din :)

    søndagsklem! ♥

    SvarSlett
  11. Hei vennen, og jeg har en liten beklaging å komme med. Jeg meldte meg nemlig på din give away og glemte å linke på siden din. Men nå er det gjort, sorry at det tok litt tid. Har litt forskjellig som har gått i glemmeboken. Hardt å begynne på jobb igjen. Hodet har blitt helt omjustert, og alt av blogging og kreativiteter har kommet nederst på listen.

    Ser dere står på! Dere er flinke.
    Kjekt å se hva dere driver med!

    Stor klem til deg!

    SvarSlett
  12. Enormt med arbeid dette, men eg misunner dokke! Det er så flott når ein ser framgangen! Og eg er sikker på at du finn mykje fint du kan bruke!

    Ha ei flott, ny veke!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  13. Så mye fint du viser. ♥ De som leter finner, hihi... Gøy å følge med framover og se bilder underveis. ♥

    Tusen takk for hjelpen med den frittstående siden. Var nok jeg som bare rotet litt ja, for det det var jo ikke vanskelig i det hele tatt når jeg forsto hvordan. Hehe... ;)

    Ønsker deg en koselig kveld vennen ! ♥

    God klem fra Anette

    SvarSlett
  14. Hei og hopp og god søndag!

    Det er så spennende å følge med på oppussingen! Nesten så jeg føler jeg burde vært der på dugnad (for å sniktitte mer)... haha!
    Hvordan fikk du Sofie til å sove i 3 timer da? Det var da virkelig noe.. Tjukken sover halvannen time på morgene han ellers bare sånne halv times dupper som jeg skulle ønske kunne vare litt lenger innimellom!

    Håper dere fikk slengt bena på bordet i går kveld og slappet av da. Ha en god søndagskveld!

    Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥