Ja, det er kanskje noen som lurer på hvordan det går med alle frøene jeg og gutta sådde for ei stund sida. Hva skal jeg si? At jeg hater de små plantene som kom opp så alt for fort og ble til lange, tynne stengler som jeg brukte en halv dag på å prikle... Det ble jo ikke noe særlig få potter og flytte rundt på heller da... Og da jeg endelig fikk priklet de, døde mange av akutt savn fra naboplanten sin. Nesten alle som overlevde å skilles fra naboplanten sin, døde den natten jeg glemte å ta dem inn igjen fra verandaen. Det var vist kaldt den natten. Noen overlevde, ca 50 - FEMTI - solsikker.... Jeg jobber litt etter "den sterkeste vil overleve"-prinsippet...så de blir færre for hver dag som går...
Simen har helt ut en del av de halvdøde plantene, som aldri kom seg etter priklingen, i en dump vi har i hagen. Han hadde fått i oppdrag å gjøre det altså. Den dumpa kan bli fin utover sommeren. Tipper alle blomstene vi kasta oppi der står i full blomstring i sommer, mens de som overlevde og fikk bo under mine vinger, de blomstrer ikke. Erteblomstene mine har jeg troa på da.... MEN jeg tror min verandra vil blomstre fordi andre er gode med frø. Jeg er definitivt ikke det.
Nå pryder både lavendel og ei potterose spisebordet og jeg tror jeg skal satse på blomster fra butikken i sommer jeg..
Ha en fin fin torsdag. Sofie og jeg skal på besøk til OldeBestemor og i ettermiddag er det dugnad i barnehagen med grilling.

Meld deg på give awayen min, om du ikke allerede har gjort det...


Tjo hei - jeg er like god som deg! Har gjort meg opp akkurat den samme erfaringen som du; tror jeg kjøper ferdige sommerblomster heretter og overlater frø-såingen til de som kan og liker det. Dette ble for pinglete for meg. Lykke til med blomster i både avfallshaug og bed. God fornøyelse i barnehagen. Klem fra meg
SvarSlettVakkert! Har ikke tid til å lese nå..
SvarSlettGlemte å si at det ligger noe til deg under Lucky me;)
Ha en fin dag!
Klemmer
Jo da her kjenner jeg meg igjen.. Jeg klarte også "å ta livet" av en del spirer her. Men alle erteblomstspirene ser ut til å ha overlevd min litt utålmodige behandling. hihi.. men det var en del basilikum spirer som takket for seg da de ble stående ute i kulda.
SvarSlettOptimist -jeg vet det går bra til sist... trallala..
Ja nå er det dugnadstid for fullt. I går var det dugnad her på øya. Og til uka er det dugnad på skolen.
Ha en herlig dag hos oldebestemor og med dugnad. Jeg har nettopp satt en deig med kanelsnurrer. Skal innom jobb og da må en jo ha med litt go`biter. -det er alltid godt mottatt. hihi..
Klem
Hehe,må le litt når jeg leser dette. Kjenner meg bare SÅ godt igjen i det du skriver:)
SvarSlettJeg og ungene sår diverse frø hvert år,men bare en brøkdel kommer så langt som i en verandakasse eller krukke.
De stakkarene som ikke kommer seg etter prikling og uendelig flytting fra indu til vindu,havner i skråningen bak huset. Og sånn fra begynnelsen av juli står hele skråningen i full blomst:)
Der er alt fra roser,solsikker og et hav av stemor i alle farger...
Er jo igrunn veldig fint:)
Lykke til med resten av plantene dine.
Ha en flott vårdag.
Klem Milla
Så fine sommerlige bilder! :)
SvarSlettKoselig at du vil være med på give away inne hos meg! :)
Klem
Hei!
SvarSlettNydelige bilder fordet om du har hatt litt uhell i planting!
Kjente meg veldig igjen! Her går det kun på kjøpte planter! Et år klarte jeg til og med å klusse til tulipanløkene (og de er jo egentlig lett å få til). Tror jeg la ned hundre tulipanløker en høst, og ventet spent på våren på det nydelige tulipanbedet... det kom opp en (!) ensom tulipan. Hi hi!
Ha en super kveld!
Klem fra Hanne
Du er nå søt da. Må le litt her jeg sitter. Og takk for at du deler erfaringene dine Og med dette så tror jeg ikke at jeg gidder å begynne på prosjekt så-selv. :) Mine fingre er på ingen måte grønne og tålmodighet, hva er det? Nei, jeg tror jeg bruker fritiden min på noe annet og kjøper blomstene mine på butikken.
SvarSlettha en super kveld. Stor klem