I dag har jeg vært soccer mom - definisjonen fra Wikipedia sier at soccer moms er en amerikansk betegnelese på hvite middelklassekvinner i forstedene som anvender meget tid på barna, som er i skolealderen, og aktivitetene deres. Stereotypisk kjører soccer moms SUV og er gjerne hjemmeværende. Hmm....går min kjære Fru Sharan under kategorien SUV, tvilsomt. Hjemmeværende - for øyeblikket, helt klart!
Soccer mom eller ei - jeg (og resten av familie + Bestefar, 2 onkler, 1 tante og 2 fettere) har vært med på Sebastian sine første fotball-kamper. Sebastian deltar denne helga på Trollcup her i bygda. Han var særdeles skeptisk til hele cup-konseptet og mente at treninger var greit nok. Men han gikk ut på banen sammen med laget sitt og mamma var så stolt! De vant en kamp og tapte en annen, men de var SÅ flinke! De har bare trent noen uker nå i vår.Veldig stolt av sønnen i dag, ikke bare deltok han, men det ser ut som han har litt teft for sporten.
Jeg kan bli en smule engasjert, så det kan bli spennende å se utviklingen både til sønn og mor. Men jeg tror jeg er engasjert på en positiv måte da...Og når vi er inne på fotball må jeg bare nevne at jeg er Kretsmester i Indre Østland Fotballkrets i 1990 (eller da omkring), småjenter 7-er fotball sådann. Jeg lever fremdeles på det.
Nå lader vi opp til nye kamper i morgen! Go Sebastian - Go Sebastian!!


Hehehe, veldig bra skrevet:o)
SvarSlettJeg er også en ekte soccer mom, men kjører en Touran da, 7 seter, god plass til nesten hele laget til datteren i huset:o)
Har en sønn som spiller 11èr og en jente som spiller 7èr, og mor farter rundt og prøver og få med alt av kamper, mens far er guttungens trener og i tillegg til kampene også får med seg alle treninger... En smule fotball-gal familie ja!
Men det er jo sååå gøy! Og slik herlig 5èr fotball er det aller, aller beste ♥
Lykke til i morgen:o)
Klem Line
Så GØY!!!!!! Tenker du er engasjert og stolt ja! Gleder meg til Aksel blir så stor. Ser jo ut som han har både teknikk, balanse, blikk og stilen inne hihi. Skikkelig tøffing!
SvarSlettNattaklem fra meg
Sebastian i full aksjon, stilige bilder. Ja kan tenke meg at det er stas. Ja jeg spilte også fotball, men den ble lagt på hylla for leeeeenge siden. hihi..
SvarSlettJa junior er også hekta på fotball. Han er blitt en liten barcelona fan. hihi.. og samler på fotballkort.
Du så flotte innlegg under -den grønnfargen var helt NYDELIG! Herlige inspirerende bilder. Ja forresten har hermet etter deg når det gjelder blomster og lykter. Bilde kommer etterhvert.. Men nå er det sola, junior og stranda som står for tur!
Ha en herlig dag, vennen.
Klem
Hos oss begynte prinsessen på fotball i fjor, både til mor og far sin store glede. Vi har selv spilt fotball begge to, men selv om jeg ikke kan skryte på meg at jeg holdt ut så lenge. Siden prinsessen spiller i musikkorpset, som liksom er min "greie", så var nok faren ekstra glad for hun også ville begynne med fotball.
SvarSlettNår det er kamp, så stiller vi begge to. Det er så gøy å se på hvor glad de blir når de finner, men mindre gæy å få med hjem en som er sur på grunn av tap. For hun er en virkelig dårlig taper, men det tyder vel på et godt konkurranseinstinkt.
PS! Flotte bilder av en konsentrert fotballgutt.
Ha en fortsatt fin helg!
Ja, blir nok en sånn soccermom jeg også, om noen år...
SvarSlettHerlige fotballbilder, det er noe spesielt med de små når de starter med idrett, de er så stolte at de ser mer på mamma & pappa enn på ballen:-)
Ha en kos fridag imorra også!
Klem fra størstepia
He,he synes jeg ser deg! Tøft med fotball da! Jakob har sin første cup til helgen.. Visste ikke du var kretsmester, gitt. Flere hemmeligheter??
SvarSlettKlem Ann-Helen
Herlige bilder av superflink gutt!! Forstår veldig godt at du er stolt!
SvarSlettBLogging går i daler, sånn har jeg det også... Man trenger det for å hente ny inspirasjon. Jeg har helt glemt å svare deg angående det vi snakket om på mail, skal prøve å se om jeg får tid de nærmeste dagene.. (må ha hjelp med min kjære)
God natt til god jenta!
Klem