23. januar 2011

Fin søndag

Nesten påskevær oppi bygda i dag, flere varmegrader i sola - i motsetning til på Lunheim hvor det var minus 8. Husbonden har vært på Lunheim i hele dag, så jeg har vært alenemor. Ikke noe problem da sola skinner og ungene forsvinner ut etter frokost. De har storkost seg med langrenn, slalom, snowracer og basing i snø. Mor selv blir noe oppgitt over hyppige skifter mellom de ulike aktivitetene....


Lykken for de små ble fullkommen da mor selv tryllet fram kakao, kanelsnurrer og sjokolade. Enkelt servering; "rett fra Kiwi", men for ungene spiller det ingen rolle at det ikke var hjemmebakt. De var overlykkelige over å spise ute. Og hvis man gjør det så enkelt som mulig, så orker man selv å gjennomføre det - godt tips!
Husbonden var hjemme for middag før han dro tilbake til Lunheim.  Må nok bare innse at det ikke blir siste søndag som alenemor, Husbonden må bruke mer og mer tid på huset i tida som kommer. Men så lenge ungene og jeg får luftet oss godt på dagen, surrer dagen avgårde uten de store konfliktene. Det kan fort bli "tenna i veggen" om man ikke får lufta seg. Denne helga har vært kjempefin - synes vi har hatt helg veldig lenge, men det er nok fordi vi har fått gjort en del praktisk, vært i Hafjell og kosa oss sammen med ungene

Ønsker alle FruLisa-lesere en riktig fin uke - den siste i januar (allerede!!).

Jeg skal utfordre meg selv denne uka, men det kommer jeg tilbake til HVIS jeg tør å gjennomføre det jeg har planlagt.... Oppfordrer deg også, til å gjøre noe denne uka som du egentlig ikke tør....

17 kommentarer:

  1. Ha ei riktig fin uke du og..
    Har vært en topp dag litt lenger sør i fylke og..
    mj

    SvarSlett
  2. Ei fin uke til deg og!
    Det har vært en fin dag i dag, ja, tenk om vi får det sånn resten av vinteren!

    SvarSlett
  3. Kom igjen snupp - du må si hva det er da! Da er det jo så mye vanskeligere å mygge ut - tro meg, jeg tenker på det hele tiden…!! Ha en fin uke!! Stor klem!

    SvarSlett
  4. Tøffa:) utfordringen tar du på strak arm:) Gleder meg :) skal jammen utfordre meg selv denne uken også. Planen er klar:) sees i morgen, traileren er klar til visning :)
    Therese

    SvarSlett
  5. Serveringen til ungene var hekt etter min stil: enkelt og godt!
    Så kjekt at helga har vært fin...
    Gleder meg til å høre hva du skal utfordre deg selv på. Følger spent med ;)
    Lykke til.
    Klem

    SvarSlett
  6. Herlig! ♥ Det så veldig koselig ut - vi har hatt sofadag (igjen) med kjett vær ute. :S


    Håper du får en flott uke!!!!

    SvarSlett
  7. Ahh, ja i dag har det vært en FLOTT dag, rene påskestemningen i husveggen her ♥ Strålende sol, varmegrader, ski og kakao - kan jo ikke bli bedre;)
    Ser ut for at dere har hatt en super dag!

    Ha en flott, ny uke!

    Klem Line

    SvarSlett
  8. Ser ut som dere har hatt en deilig søndag ute - glade barn i snøen med kakaoog boller er jo bare ren lykke! Ønsker deg en ny flott og spennende uke, Lisa. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  9. Hei! Vi har hatt skikkelig går-vær idag. Tåke og regn. Men vi pakket på oss og dro til fjells. Skulle gjerne vært på hafjell og susa litt i løypene i flott påskevær. Har vært mang'en påske der nede. FLOTT plass! Synes eldstemann og lille frøken S er så like :) hihi, Skjønn gjeng ja! Stas å få spise ute! :)

    SvarSlett
  10. Så herlige bilder
    av glade akende barn ...!

    Så spennende at du utfordrer deg selv
    gleder meg til å høre mer om det, Lisa ...!

    Fin ny uke ønskes deg ...!

    Klem til deg

    SvarSlett
  11. Hei.

    Godt å se at dere fikk kost dere selvom mannen ikke var der. Skal ikke alltid så mye til.

    Håper det går fremover på Lunheim da iallefall.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  12. Herlige vinterbilder! Vi har vinter her også. Faktisk så mye vinter at det nesten rekker. Det trenger i alle fall ikke snø sååå tett i flere dager nå. Fader altså. Jeg var ute og måket verandaen i dag. Det var som å pisse i motvind. Ikke at jeg vet hvordan det kjennes ut da, men man kan jo tenke seg... ;-)

    Ha ei fin uke! Nå ble jeg forresten veldig spent på hva det er du skal gjøre da...

    SvarSlett
  13. En stor utfordring av og til dette, å gjøre noe man egentlig ikke tør (og som man finner 100 tusen unnskyldniger for å slippe), men jeg skal ta utfordringen din.......får se hva det blir, men jeg skal avgi rapport senere :-))

    SvarSlett
  14. Høres ut som dere hadde en kjempefin dag tross alt. Du er så flink til å finne på ting med ungene og jeg tror nok helt sikkert at noe av nøkkelen til suksess ligger her. Vi har funnet ut at ettermiddagene våre blir mye greiere når vi tar oss en tur ut etter barnehagen alle sammen. Det er ikke alltid det frister. Man har jo gjerne tusen ting å gjøre inne, men det funker. Blide og glade barn.♥
    Elsker serveringen din btw.
    Ha en god start på uka.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Påskestemning på bildene:))...og ser ut som du takler livet som "alenemor" helt flott. Litt lett at arbeidsfordelinga blir slik når husprosjekter pågår...ihvertfall innimellom.

    SvarSlett
  16. Så herlig søndag dere har hatt!!:-)
    Vakre vinterbilder og FOR et vær da!! Hafjell er vakkert - vi stortrives der oppe, så jeg skjønner godt at dere har det bra i Øyer!
    Til helga skal mannen og småtten på guttetur til Hafjell og ha med en annen pappa og liten pjokk, og de kommer sikkert til å storkose seg i bakken. Vi syns det er veldig greit oppe ved Gaia vi da, enkel bakke og småtten får øvd seg på å ta heisen alene. I bunnen er det jo flott for barn der og, også var det blitt så flott på toppen ved gondolen for de minste!

    Håper dere får en flott uke!
    Stor klem fra størstepia

    SvarSlett
  17. Å, så koselig søndag!! Det er ingenting som slår en kopp kakao ute i det fri! :)
    Og nå ser jeg at du har bytta til en mer vinter-header! I like ;)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥