27. april 2010

Oppdatering Lunheim

Stilaset på neste vegg har kommet opp, gammel panel og papp er tatt av. Fint å se tømmerveggen, se historien til huset, men det blir enda finere å se dem med hvit perlestaff! Lørdag var jeg og gutta på Lunheim i maaange timer. Fikk raket bort en del løv, dødt gress, kvist og ikke minst MOSE. Far hadde funnet fram igjen de to benkene som ALLTID sto under hvert sitt vindu..nå er de nesten på plass igjen.

Innvendig er snekkeren i god gang med å rette opp både vegger og tak. Det er ikke akkurat beint noen plass, så han har litt av en jobb! Jeg hadde antageligvis gitt meg etter 5 minutter! Som dere ser på bilde under varrierer det MYE på hvor mye som må rettes opp. Bildene er tatt av en og samme bjelke. På den ene siden er en bordbit på kanksje 12 cm, på midten ingenting og på andre sida kanskje 6-7 cm. På noen av bjelkene måtte han til å med høvle ned lekten (heter det egentlig det?!?).

Arbeidet med å innhente anbud fra elektrikker er i gang, Husbonden styrer den biten. Jeg styrer daglig drift i heimen og han prosjekt Lunheim. Blir nok andre boller når vi skal snakke interiør!

Ha en fin tirsdag!




Meld deg på give awayen min, om du ikke allerede har gjort det...

11 kommentarer:

  1. Hei.

    Blir sikkert kjempefint når dere blir ferdig, men misunner dere ikke oppussingsperioden. Husker godt hvordan det var her og vi skiftet bare vinduer og utvendig panel. Og heldigvis stua som hadde okergule vegger med prikkmønster. Huff... Godt det glade 90-tall er tilbakelagt.

    Ha en fin dag.

    KLEM

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er! Det kommer til å bli kjempefint!
    Ha en god dag! :)

    SvarSlett
  3. Dere har kanskje prøvd det allerede, men det finnes noe som heter www.mittanbud.no som egner seg fint for anbudsinnhenting:-)

    SvarSlett
  4. Jeg har et bilde i hodet av Lunheim ferdig, tror det blir veldig flott ! ♥ Gleder meg til å se framgangen. :)Helt sikkert greit å si høvle ned, hihi...

    Søte lille snuppa di under her ! ♥

    Du Lisa, jeg har lyst til å legge giveways osv på egen side slik du har gjort. Hvordan gjør jeg det ? Sikkert enkelt, men er litt usikker. Er det "Sider" som er riktig gadget ?

    Ønsker deg en nydelig tirsdag vennen ! ♥

    God klem :)

    SvarSlett
  5. Så flinke dere er!!!! koselige benker.

    Dette blir bra. Følger spent med videre.
    Ha en herlig dag, vennen. Klem

    SvarSlett
  6. gøy med prosjekt!!
    det var emmas turndrakt ja..hihi
    klem

    SvarSlett
  7. Drister meg til et innlegg i kaffipausen min på jobb her ;) hysj, ikke si det til noen!!
    Damen her la seg nemlig halv 9 i går kveld, så det ble ingen fritidsaktiviteter/hobby/div tid i går kveld. Hardt å begynne på jobb igjen :) hihi...

    Ser dere styrer og steller!!! Tenk når den tiden kommer da du får boltre deg i interiør-planer/dandering!! Tenker du gleder deg mye til det. Loftet med oss går frykelig treigt om dagen. Mannen er en smule lei og demotivert. Men i går ble rommet til lisjå ferdig tapetsert. "Bare" maling av tapet, gulv og listing igjen, så får begge barna flytte på rommene sine igjen. DA skal jeg kose meg med dilling!!!

    Ha en fin dag da Lisa! Jeg har pasienter som venter på meg ;);) *løpe*

    SvarSlett
  8. Hellu!

    Herregud for et vakkert nurk hun lisjetausa di er!! DE flotte blå øynene da.. kan tenke meg hun sjarmerer det meste på sin vei!

    Og huset... Æsj, jeg er så misunnelig vet du.. (vet at man jo ikke skal missunnne folk ting da men..) Det blir så fint!
    Og som jeg gleder meg til å se når du skal innrede!

    Ha en fin kveld, snuppa

    KLEM

    SvarSlett
  9. Dette blir SÅ gøy å følge med på! :))) Moro med gammelt hus ja, vi hadde 2 cm forskjell på 1 meter på gulvet i gangen. Herlig!

    Koser meg på soafen i kveld, ikke det minste sliten. Hurra for at Pilaes ble avlyst. Hahaha.

    SvarSlett
  10. Heia!kjekt når ting skjer:D
    Sommerhus-drømmen min gikk i knas da vi fjernet tapeten for å få frem de fiine tømmerveggene.veggene var riktignok fine,men VÅTE og deler av veggen var rotten.jaja,slik går det når det ikke blir vedlikeholdt.
    Vi må bare rive huset,og om alle blir med bygger i en hytte på tomta.
    Ser at tuppa di har blitt meir aktiv også.hihi.No er det slutt på freden.vi har ikke kjøkkenstoler,pynt på bordet og alle spisestuestolene er knytt fast i bordet.hehe.Kjekt at du skriv til ben.Han blir såå stolt;o)
    kleem k

    SvarSlett
  11. Å så spennende dette er da! Kjenner jeg er misunnelig på dere! Blir sikkert superfint !!

    Ha en strålende fin tv-kveld!

    KlemmePå!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥