22. april 2010

Klar for servering

De siste dagene har vi hatt innedager her i heimen. Først var det Sofie som hadde feber og så ble det Simen. Jeg har benyttet innedagene til rydding. Tror det er våren jeg som får meg i skikkelig ryddemodus.

I vinter har det kommet frem mye "nips" i heimen. Husbonden har ristet oppgitt på hodet av hjerter og alt anna jeg har hengt opp. Nå rydder jeg bort ting. Har ikke lenger lyst på så mange ting rundt meg.

Men på sjenken må det være litt stæsj - så her står et lite stillben "Klar til servering". Fatet og potten har jeg funnet på Jysk. Fløte og sukkersettet er fra Nille. Ergo - et flott stillben som faktisk ikke koster så mye. Trenger ikke være dyrt for å bli fint! Fatet og potta (det følger 2 potter til med) er tiltenkt en plass på bordet på verandaen.

Er det flere som får skikkelig behov for å rydde i det våren banker på døra?

Må også få lov å takke alle som har kommentert headeren min og den vårlige layouten. Veldig koselig å få tilbakemeldinger om at dere synes det jeg gjør er fint. Da blir jeg glad:-)

13 kommentarer:

  1. nydelig header igjen.:-) flotte blider du tar.:-) i det rosa hjørnet du også.:-) Ha en fin dag i solen.:-) klem

    SvarSlett
  2. Deilig å ta i et tak med å rydde litt nå. Solen skinner, og man får lyst til å ha det fint rundt seg :) I går ryddet jeg i lekene til barna,og i dag står badet for tur. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Så flott fat. Koselige farger og bilder! Ja blir en del rengjøring og rydding nå som dagene blir lysere og varmere.

    Vi har brukt de siste kveldene på å ta et skikkelig skippertak i hagen. Min kjære har kjørt tre store tilhengerlass på søppla. Herlig å se at ting begynner å ta form også utvendig..

    Godt å høre at også Simen er feberfri nå og at været er bra. Ønsker dere en herlig dag og kan forstå at dere gleder dere til å få husbonden hjem fra byen.

    Klemmer

    SvarSlett
  4. Hei
    Har ikke tenkt på at det hadde noe med våren å gjøre, men jeg ryddet faktisk i Christophers leker her om dagen - når han ikke var til stede selvsagt. Slike småleker jeg aldri ser ham leke med og som han aldri vil etterlyse. Alt utenom en håpløs funksjonsdårlig traktoraktig sak, den bråker hver gang noen kommer borti og kunne derfor ikke havne i søppelposen,og jeg satte den derfor på kjøkkenbenken i påvente av tur til søppeldunken. Men der blir den selvfølgelig oppdaget, og er plutselig kjempepopulær igjen!

    SvarSlett
  5. Jo det er nok noko med våren som gjer at ein kjem i rydde-modus. Får liksom litt meir energi til sånt og, kanskje det at det vert lysare ute som gjer det...?

    Flott den trappa du viste i forrige innlegg! Ja den må de ta med dykk vidare. Kjekt å bevare litt av den gamle sjela til eit hus også, men farger må ein jo ha lov til å justere litt på... :-)

    Ha ein fin dag vidare.
    Klems

    SvarSlett
  6. Jeg har alltid ryddebehov men om våren er det ekstra ille.
    Godt å få kastet og fornyet litt. Ha en fin ettermidag! Klem

    SvarSlett
  7. Enig i at headeren er flott! Og proff! Jeg får også lyst til å rydde nå! Og å kaste! Vi rydder i boder, finner fram sommersko, fotballer og sykler.
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av nydelig ting!

    Føler det litt slik jeg også, vil iallefall endre på alt! Men jeg har aldri lyst til å vaske, det er det kjedeligste jeg gjør.

    Nå er det natta her!

    Nattaklem

    SvarSlett
  9. Samstemmer i at headeren din er frisk og fin. Den gir meg skikkelig sommerstemning!

    Det er så lekkert med rosa og grått sammen! Så fint fat! Å få ryddet litt i skapene om våren er et must for meg. Så får jeg gitt bort noe av det som ikke brukes. Vi fylte opp to søppelsekker med vintertøy og sko/støvler som hadde blitt for smått og som ikke var i bruk lenger. Herlig!

    Ønsker deg en god senkveld!
    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  10. Hei.

    Jysk har mye fint. Jeg har mye av denne serien selv. Sist, speilhylla til 50,-. Passer på å kjøpe når det er på tilbud. Fløtesettet har jeg også. Tjihii... Tydelig at vi har lik smak.

    Klem

    SvarSlett
  11. Et vakkert stilleben vennen ! ♥
    Og det er sånn her noen ganger også at jeg må rydde unna ting, blir litt lei til tider.

    Den fløtemuggen og sukkerskålen har jeg også, et skikkelig kupp fra Nille. Mitt hverdagservise er også fra Nille. De overrasker stadig med flotte ting ! ♥

    I morgen er det fysio igjen med Thea. Nå har hun hatt mange framskritt på kort stund, så FT blir nok meget fornøyd. ;)

    Natti natt vennen, sove godt ! ♥

    Gode klemmer :)

    SvarSlett
  12. Takk for god klem inne hos meg kjære deg!!

    Flotte bilder du tar, elsker den nye headeren din.. skikkelig vårlig :)

    Jeg er også som deg.. må gjøre om både i interiør og rydde i skap og skuff.. Men har vært litt slapp i det siste, tiden strekker ikke til. Og nå har jeg såklart fått en kjink i nakken IGJEN, så her bærer det til fysioterapi kl 12.30.

    Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥