24. september 2010

Fugleburet i kroken

Av og til passer det ikke med gardiner, men så blir det tom uten noe også.  Jeg har løst "tomrommet" med et fuglebur. I fjorhøst da buret kom i hus fylte jeg det med levende lys i ulike varianter. Nå i sommer flyttet denne grønne planta inn og den trives til de grader. Den har ikke bare overlevd, den har vokst! I vinduer/rom med mye sollys og varme er sukulenter en fin plante å satse på, de tåler mye. De overlever det meste.



I vinduskarmen står det porselensblomster (hoya), den tåler også veldig mye. Trives best når den står på samme plass hele tida. Stolen som står borte i kroken er en av 4 stoler vi har av denne typen. Stolene har stått på Lunheim og skal tilbake dit. Følger også med en sofa + et bord. Bordet har jeg vist bilde av her.  Synes stoffet på stolene er nokså fine, kanskje de vil legge føringer på tapeten i stua på Lunheim. Hvem vet.



Først tenkte jeg at bordet burde males, men jeg synes den opprinnelige fargen er fin, det samme med treverket på stolene. Vegger og tak blir jo hvit/lyst i huset så kontraster kan være fint...

Ønsker alle som er innom, kjente & ukjente en riktig fin høstfredag - trallalalala ♪♪♫♪♪

15 kommentarer:

  1. For en leken løsning , den likte jeg Lisa ;) Har ikke gardiner på stua og er så glad i grønne planter , så det kan hende at jeg gjør noe lignende ;)Treverket på bordet og stolene er veldig fint :) Synes du skal beholde det :) Det er veldig fint med kontraster , rommet blir mere " levende " hvis du skjønner hva jeg mener :)

    Ønsker deg en koselig dag , blir vel kos og X-faktor i kveld ;)

    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Hei.

    Der ser man at man ikke alltid trenger gardiner. Fuglebur var en god idé. Dette er akkurat det jeg ønsker meg. Herlig.

    Ha en fin dag. Vi har en grå regnværsdag.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Så fint! :) Det er moro med blomster som vokser!!!

    Og du, ikke mal for å male. Få det i hus og la det bo seg til om du synes det egentlig er fint.
    Forandrer du da mening er det bare å male! :)

    God helg, Fru Lisa! ♥

    SvarSlett
  4. Hei Lisa
    Syns fugleburet i vinduet ble kjempekoselig, og nydelig med blomster i... Syns også at både treverket og stoffet var nydelig slik som det er ♥ elsker litt kontraster jeg også :) Nydelige bilder du har tatt også... Ønsker deg en fortsatt fin fredag, og ha en kjempekos kveld. Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Det var en god ide! Veldig fint.
    Fin stol også. Gleder meg til å se den i sitt rett miljø på Lunheim. :) Enig i at det er fint med kontraster.

    Må også få si tusen takk for den koselige kommentaren hos meg. Du er jo en skjønning Lisa. ♥ Tusen takk!

    God helg! Klem klem

    SvarSlett
  6. Så fint det ble med fugleburet og blomsten i, Lisa! :)

    Ha en herlig helg, selv om det kanskje snør hos deg? :S Huff det er noe tidlig!

    klem lillemy

    SvarSlett
  7. Nydelig stoff på flotte møbler. De må få være mørke. Alt blir på en måte "tillatt" når tak og vegger er hvite.
    Gleder meg sånn til å se hva dere velger av tapet på Lunheim:)

    Klem fra Trine

    SvarSlett
  8. Dear Lisa,
    thank you so much for your lovely comment! I love your decoration!
    Have a nice weekend,
    Yvonne

    SvarSlett
  9. Så fint! Veldig god idè altså:) Stolene ser knallstilige ut.

    Nyt helgen, søte du! Vi skal ha fotoutstilling, spennende. Endelig åpner det nye kulturhuset/idrettsanlegget og bygden får et etterlengtet samlepunkt!

    Klem til deg!

    SvarSlett
  10. Så flott det er hos deg, og så fint det blir på Lunheim. Ha en herlig høsthelg! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  11. Knallfin løsning og en "gardinn" kan jo være så mangt!!

    SvarSlett
  12. Så flott det var med fugleburet! Skulle skrevet her igår, men fikk ikke åpnet innlegget ditt
    da:(
    Ha en flott lørdag.
    Marianne

    SvarSlett
  13. herlig med blomster som man ser virkelig trives.:-)

    SvarSlett
  14. Utrolig fint og praktisk. Og så fine bilder du tar.

    SvarSlett
  15. God kveld, snupp! Tenkte bare å ønske god helg! Glemte helt å sjekke det jeg lovet deg i bhg - tar det på mandag? Kos dere med Skal vi danse, godis og unger..... Stor klem fra bykua

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥