18. september 2010

Fruens stue...

Noen få glimt fra stua vår, nokså fornøyd med de lilla innslagene. Vi har en del bjørkefiner fra Ikea sin serie "Bonde", kan vel være så ærlig å si at vi er nokså lei bjørkefinishen, jeg har luftet for Husbonden at dette bør endre farge. Han ser bare dumt på meg..... Sofaen er også særdeles velbrukt, men den før gjøre nytta sin noen år til. Vi kan ikke ha en sofa som ikke tåler at ungene "sitter" i den. Lampene er også fra Ikea, kan nok bli noen nye lamper på Lunheim når vi ser hvordan hjemmet vårt endelig blir.



Veldig glad i sjenken da, den rommer i grunnen alt for mye. Dørene har Sofie-sprerrer slik at jeg ikke skal finne serviset vårt i 1000 knas...Sofie har faktisk latt alle plantene (sukulentene) stå i fred i vinduskarmen. Tidligere i år fryktet jeg jo at jeg måtte starte planteutsalg, men hun har latt dem stå.


To kurver er fylt med ymse blader samt en rååsa bok som skal innehold inspirasjon og ideer til Lunheim. Problemet nå er at ingen limer inn noe i boka. Liker også veldig godt kurven som inneholder to sinkpotter og kurv-lyseholderen. De blir nok ikke ryddet bort på en stund. Sinkpottene passer godt sammen med sinkbøttene som sukulentene står i.


Mine to første sinkhus har kommet inn i heimen. Kanskje på tide? Har lyst på et lite et også. Vaser i ulik design er også en morsom variant å pynte opp på. En vase fra Kremmerhuset, en fra Fretex og den lille fra Udesen. På Lunheim må jeg ha meg et eget vase-skap. Jeg holder nemlig å leite febrilsk etter en lilla vaser jeg mener jeg har. Kanskje jeg ikke har den lell? Borte er den åkke som.

Ha en dansende fin lørdagskveld, her er planen å lage italiensk pizza og Skal vi Danse.

14 kommentarer:

  1. Lyst og flott hos deg, er helt enig i at sofa`n skal være slik at barna også skal kunne sitte der. Bedre å kjøpe ny når barna blir større. Nydelige sinkhus du har, har selv kun det lille sinkhuset, det er søtt, men ønsker meg flere jeg også!
    Igjen tusen takk for kornblomsfrøene, blir spennende å så til våren:)
    Ha en flott og spennende dansekveld.

    Marianne

    SvarSlett
  2. Så fint dere har det! :) De lyshusene er fine - me has too ;)


    God lørdagskvled - her er det snørrete unge som veklser mellom å være hyper og slapp. *ler*

    SvarSlett
  3. kvled = kveld.... Fingrene går fortere enn hodet, eller no' :P

    SvarSlett
  4. Hei.

    Det var akkurat som om jeg følte meg hjemme hos deg. Vi har også bjørkefargede møbler og lack-hyller i samme stil. Serien vi har heter Magiker. Jeg er litt usikker på hvilken stil jeg vil ha, men enn så lenge funker Ikea sin.

    Ha en dansende aften. Vi pleier å se på nrk.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. Takk for kaffe og veldig god hjemmelaget gulrotkake i dag, Lisa.!! Koselig....

    Anne

    SvarSlett
  6. koselig det er hos deg.:-)

    her blir det gresk gyros.:-)) og dans.:-)

    klem

    SvarSlett
  7. hjemmekoselig hos deg. Vi har ungdommer på 16 og 19 år i huset, men har Ektorp fra Ikea allikevel. Vi har 3 trekk som vi bytter med, hunden får komme opp i sofaen.
    Du tar flotte bilder...:)))
    Her blir det skinkesalat og noe rødvin, og selvfølgelig Skal vi danse.
    Hjemme alene- kveld for meg, deiiilig:))

    Fin lørdagskveld ønskes deg og dine.
    Klem fra Trine

    SvarSlett
  8. Se her, der var de på plass! Kjempefine! Ønsker meg et rundt et jeg også!

    SvarSlett
  9. Så koselig!!! Vi ser på B-kjendiser som svinger seg på parketten her også *smiler* Ha en fin kveld!!

    klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  10. Kjempe koselig stue dere har! Det gjorde seg med de lilla detaljene. Gammel, utslittig flekkete sofa her også og ny står høyt oppe på ønskelisten. Men når jeg ser hvordan de herjer og griser så blir jeg litt betenkt... det er nok lurt å vente.
    Ha en deilig lørdagskveld. Jeg er såpass sliten i hodet etter en dag alene med de skjønne, men akk så aktive og høylytte små at jeg ikke orkert å ha tv på i det hele tatt. Bare dataen, sjokkisen og meg.♥ Mmmmmm...
    Klem klem

    SvarSlett
  11. God kveld, snupp! Så innslag på nyhetene om Madcon på Lillehammer og tenkte på dere:-) Må jo ha vært kjempegøy for Sebastian!!

    Lekre bilder som alltid - og fresht nytt design,- du kjører jo sirkler rundt oss andre med din lekker-smekre blogg!!

    Klem fra bykua

    SvarSlett
  12. Hei=)
    Så flott stuen deres er=) Liker fargeinnslagene sammen med zink=) Kjenner igjen den følelsen av å lete etter noe jeg bestemt mener at jeg har. Men, så ikke finne det=) Har vi egentlig det vi leter etter? Ikke godt å si;)
    Ønsker dere en fortsatt fin helg=)

    SvarSlett
  13. For en varm og god stue dere har Lisa :) lyst og trivelig :) Veldig fint å sette forskjellige vaser sammen , sånn som du gjør :) Vi har planer om å kjøpe oss en slik lack hylle , og ha på stua :)

    Koselig søndag til deg og dine :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  14. Sååå koselig dere har det!! Gøy å se litt glimt fra stua deres hvor dere bor nå. Liker headeren din Lisa -ren og pen var den!!!

    Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥