17. september 2010

By the riverside...

Sist helg tok jeg med guttene ned til elva nedafor Lunheim (Gudbrandsdalslågen). Artig med vatn.  Da jeg var lita var det alltid stas å gå ned til elva. Vi har faktisk badet der en del også. Var ikke vatne så kaldt før? Husker også at jeg har gått på ski over elva sammen med Bestefar, og til beins også forresten. Skjønner ikke at jeg turte.


Guttene koste seg med å kaste stein og bygge bru over til ei lita "øy". Legg merke til  Simen med arbeidsbukse og belte med lommer for spiker og verktøy. Fingeren hans er forresten blitt bra igjen.


Jeg går jo sjelden langt uten kamera og jeg skal være så ærlig å si at mitt mål med utflukten var å ta bilder. Ble litt skuffa da det var vanskelig å komme seg fram langs elva. Ikke poppet motivene opp heller. Jeg ser så mange fine motiver når jeg kjører på jobb om morgen. Elv med morgendis, elv med et av områdets 2 svanepar (tror det er to), blikkstille elv... 

Kanskje jeg rett og slett skal reise tidligere på jobb, ta med kamera og parkere Fru Sharan i grøfta, sette på varselblinken,  krype under autovernet og ned til elva. Eller kanskje ikke.
♥ ♥ ♥ ♥
Må også få si at jeg setter veldig pris på alle som er innom bloggen min. Veldig hyggelig med alle gode ordene dere legger igjen, det er veldig godt å få tilbakemeldinger på det jeg legger ut, om det så "bare" er en kort kommentar om ønske om en fin dag. Har også fått noen nye følgere i det siste og det er ekstra stas. 

10 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Jeg er alt for flink å glemme kamera når vi går ut... Håper det blir en like fin helg på deg og gutta denne helgen! Her høljregner det, men vi skal på båtdåp igjen i morgen, så det gleder jeg meg masse til!!

    Ha en strålende helg!!
    Klem

    SvarSlett
  2. God Helg, Lisa.. husker vi bade i Lågen nedom Lundheim :)

    Anne

    SvarSlett
  3. Synes det var fine bilder jeg :-) Håkon kom oppglødd hjem i dag og fortalte at vettu hva da mamma at vettu at Sebastian skal flytte inn i nytt hus og vettu hva da at det har vært GRØNT før det så, visste du det? Det visste jeg ikke, eller har iallfall ikke lagt merke til det... Har nok vært samtale-emne i dag :-)
    God helg :-)
    -Audhild.

    SvarSlett
  4. Jeg synes det var fine bilder! Og ja, det er mye vi husker litt annerledes fra barndommen, vittig når man oppdager det:) Ha en flott helg! Klem H

    SvarSlett
  5. Herlige bilder og synes jo du har fått fine motiv jeg:) Det er jo forresten litt typisk at de beste motivene dukker opp når kamera ikke er for hånden;)

    ønsker deg en fin fin helg:)

    SvarSlett
  6. Åh, veit hva du snakker om når vi snakker at vi ser motiver ja ! Likte det svart-hvitt bildet der ! Utrolig fin fargetonig, kjempestilig bilde. :-) God helg

    SvarSlett
  7. Kjekk tur uansett tenker jeg, fine bilder også!

    Skikkelig skjønne tottiser under her, fantastiske bilder å ha til senere når tottisene er stooore;-)

    Ha en kjekk og god helg!

    SvarSlett
  8. Syns de bildene var kjempefine jeg!
    Og skjønner deg godt - har ofte med kamera og finner overhodet ikke motiver... Typisk det...

    Alltid koselig å titte innom her Lisa, du skriver bra og du har flotte bilder!

    Ha en flott helg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Hei.

    Jeg har bare hyggelige minner om G-lågen. Har badet i en sidearm en gang og det var kaldt. Husker at det var irrgrønt.

    Likte godt bildene dine jeg. Ikke noe å utsette, men det er sånne ting en synes selv.

    Har du hatt denne headeren lenge? Ikke alltid jeg legger merke til det øverst når jeg er så gira på å lese innlegga. Fin var den iallefall.

    Ha en fin helg på Lunheim.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  10. Kameraet er en god følgesvenn jeg også savner stort når det ikke er med. Det dukker alltid opp et eller annet blikket zoomes til, og som man ønsker fryse til et øyeblikk. Det er jo det bilder er; små øyeblikk. :)

    Dine øyeblikk bringer gode smil. Herlig liten arbeidskar i lek, og skjønne vannglimt.
    Tips: Delta i Petunias fotokonkurranse med speilingsbildet av himmelen i vannet! Det var jo bare helt skjønt, og ganske så annerledes vinklet enn mange av de andre bidragene. :)

    Satt forresten og smakte på ordet Lunheim. Hvor i alle dager hadde jeg det fra..? Jovisst! Det finnes i serien "Jordmoren" som svigermor insisterte på at jeg skulle lese (som jeg nå leser med glede). Handlingen foregår faktisk i Gudbrandsdalen, så det kan rett og slett være plassen din. :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥