22. september 2010

Dør i bestilling

På Lunheim går ting fremover, straks er alle de gamle vinduene skiftet ut med nye 4-rams fra Diplomat. All jobbing med panel og isoloasjon utvendig er ferdig. Det er heller ikke lenge til reisverket på tilbygget reiser seg. Dekket er ikke støpt ennå, det skal på en radonduk først samt at gulvet skal støpes samtidig som gulvet på kjøknet. I dag skal Husbonden bestille ytterdør, valget falt på Luster fra Diplomat.

 
Døra er lik på begge sider og har samme look som innedørerne våre. Glasset skal være i maskinantikk sotet, frostet ble for "tett" og de andre ruglete alternativene var ikke aktuelle for oss. Tror dette blir kjempefint.
Vi har bestemt oss for å ikke ha noe sidefelt, veggen døra skal være på er ikke mer enn 3 meter og da blir det ikke helt "plass", dessuten er dette kjøkkeninngangen og den trenger ikke være så flott. Hovedinngangen derimot.....Har ikke fått helt gjennomslag for et påbygg midt på huset for et vindfang der, men det kommer, men ikke i denne omgang. 

Det er skikkelig godt at vi begynner å se at det begynner å likne et hus man kan bo i...iallefall på utsiden. Arbeidet har tatt lang tid, men det er kjempeviktig at grunnarbeidet er bra. Jeg er ikks stressa på å få huset ferdig - ennå, men jeg vet at det kommer. Fremdeles er huset bare en arbeidsplass og det vil være det ei god stund ennå. Det tar jammen meg lang tid å renoverer kontra sette opp nytt hus. Følger noen blogger hvor de setter opp nytt hus - de er jo snart innflyttingsklare og de startet leeenge etter oss. * Snufs* Men jeg vet at vår dag kommer også.

Tusen takk for alle kommentarer på mitt nysgjerrige innlegg, fremdeles lurer jeg jo.....så legg gjerne igjen en kommentar der om du allerede ikke har gjort det. Og takk for all skryten - jeg blir litt flau.... Ellers oppfordrer jeg dere til å stemme på Tove sitt flotte sommerbilde.

Ønsker alle en alletiders onsdag

10 kommentarer:

  1. Hei du! Ja, en jakke til 22000 hadde vært svært lite praktisk for småbarnsmødre ja.. Uff, nei, så gal hadde jeg aldri vært! Et sted går grensen ;-) Vi har også dør fra Diplomat. Godt fornøyd! :)

    SvarSlett
  2. Først Lisa,
    nydelige bilder av
    barna på høyre siden her,
    flott nytt oppsett på
    bloggen din også,
    du er så kreativ og
    flink ...!

    Døren er praktfull
    vil nok passe perfekt
    til herlige Lunheim
    tenker dere gleder dere
    masse nå som virkeligheten
    begynner å skride frem,
    lykke lykk lykke ...!

    Ønsker deg en fin dag, klem tild deg ♥

    SvarSlett
  3. Hei, Lisa
    Dere kommer til å bli kjempefornøyd med døren - vi har den og liker den veldig godt. Har også det glasset i som dere har. Vi valgte den fordi den var lik til innerdørene. Lykke til videre med arbeidet. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hei søte du :) lenge siden sist! flott dør dere skal bestille! glasset hørtes også veldig flott ut!!!

    ha en nydelig daag!

    klem/Lisa

    SvarSlett
  5. Flott dør!! Ja forstår godt hva du mener -å renovere et hus er tidkrevende... Mamma og Pappa er endelig snart i mål med sitt renoveringsprosjekt, det skal bli godt å få i havn både for oss og dem. hihi.

    Klem

    SvarSlett
  6. Flotte dører de har valgt. Blir spannde å sjå når dei kjem på plass... :-)
    Har ei lita utfordring til deg inne hjå meg, om du har tid og lyst... :-)
    Klems

    SvarSlett
  7. Så nydelig bloggen din har blitt:) Stilren og fin. Alltid vært fin altså..men nå likte jeg den ekstra godt;)
    Må prøve å få til noen forandringer etterhvert jeg også... men syns header er så vanskelig..
    Jeg lurer som deg hvem alle som leser bloggen er.. hadde vært veldig moro å visst;)
    Døra var kjempefin! Så fint at ting begynner å ta form da:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  8. Så fin dør!!!! Er sååå spent på hvordan dere får det til slutt altså. Heldiggrisen. Her er det bare med drømmen... MEN jeg har kjøpte gardiner til den nakne stua/kjøkkenet! Tror det vil myke opp litt, bli koseligere og lunere. Dog ikke som på Lunheim;)

    Håper du har en fin kveld, vennen.
    Jeg er trøtt som en strømpelest!

    Klemmer

    SvarSlett
  9. Stilig, den døre vil passe huset deres perfekt:)

    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves vettu. Snart kan dere også flytte inn i huset:)

    Fin høstdag til deg,
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. anitaslillebutikk.blogg.no23. september 2010 kl. 10:13

    kjempefint hus, og døra var veldig fin også, dersom du vil ha dørskilt kan du titte innom bloggen min.
    ha en fin høstdag.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥