8. juli 2010

Vinduer og graving

I går skjedde det plustselig mye på Lunheim. Mens arbeidsleder (Far) og snekker Sigurd sto og snakket om at det var "harmelig" (synd) at vinduene ikke kom før i august rygget en stor bil inn på tunet. Vi hadde fått beskjed om at leveransen ikke ville ankomme "bruket" før august.... men tralala, den store bilen som kom på tunet innholdt både vinduer og dører. Det blir nok første og siste gang vi får en leveranse før avtalt tid.


Det lukter til og med godt av dem og vi kan nesten ikke vente til å se de på plass! Tror de kanskje skal begynne med det nokså snart... Om ikke lenge vil huset se "ferdig" ut, utvendig.....synd at det bare er skallet som er ferdig.

2.etasjen er straks strippet inn til tømmervegggene, tror Husbonden synes at gammeldags isolasjon er noe herk - flis & gamle aviser..


I tillegg til at vinduer + dører kom i dag, har det også blitt gravd ferdig til forskaling til VASKEROMMET. Tror kanskje det er det rommet jeg gleder meg aller best til. Graveren har også gravd grøft bort til uthuset hvor vi skal ha det  "tekniske rommet". Guttene satt som tente lys å så på karene som arbeidet! I tillegg skal det graves ny innkjøring til Lunheim. Tror dette også ble gjort i gårkveld.

Godt å se at det skjer mye på & rundt huset. Særdeles mye som gjenstår, men nå begynner det å bli mer synlig at "vi" bygger opp igjen.

4 kommentarer:

  1. Så spennende med et slik prosjekt! Mye jobb, men helt sikkert verdt det når dere er ferdige. Får kjøre meg en tur forbi og titte en gang jeg er i området...
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. For en glede:-) Nydelige vinduer. Tenk når de er på plass... Det blir nok utrolig fint!

    SvarSlett
  3. Snakk om hygelig overraskelse! Det blir så fint hos dere altså. Gleder meg til å se hvordan det blir med vinduene på plass. :) Fin dag til deg! Klem

    SvarSlett
  4. Så spennende at det skjer så mye med huset om dagen. Moro med slike store ting som synes godt, og viser at huset kommer på plass. Masse lykke til videre i prosessen. Klemmer fra Elin

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥