16. juli 2010

Rescue 911

Søstersen og jeg gjorde oss klare for film, måtte bare ut å sjekk hvor all fuglelydene kom fra. Ute på jordet ser vi en trost av noe slag flakse over katten, Muskatt. Nede på bakken lå troste-vennen og kjempet sin livs kamp. Trosten i lufta forsøkte tappert å redde vennen sin.






 "Trosten Trude"

Jeg fikk reddet fuglen fra pus sine klør og nå ligger den vesle skapningen til rehab i ei kasse på verandaen. Pus er inne. På ubestemt tid. Vi fanger nemlig ikke fugl!!

Hvis noen er fugle-ekspert eller dyrlege, tips mottas med takk. Hvordan skal vi ta vare på Skapningen?

Nå film...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Oppdatering ang "TrudeTrost":  Hun har fløyet avgårde, ut av kassa på  verandaen og hennes tapre venn møtte henne igjen nede ved hekken. Sammen fløy de igjen ut på jordet - måtte de leve lykkelige i alle sine dager! Muskatt er fremdeles inne og han har med sin myke pels smisket seg tilbake på Matmor sitt fang....men bare fordi fuglen er fløyet.......

3 kommentarer:

  1. Stakkars lille trosten. Han ser skikkelig pjuskete ut. Håper det går bra med fuglen i kassen sin på verandaen!

    SvarSlett
  2. Huffda. Godt det endte bra. Det ligger vel på en måte litt i kattens natur å fange fugl da, til Muskats forsvar. Katten vår kommer stolt hjem med både fugler, stålormer og monstergresshopper. Jeg er ikke videre entusiastisk...
    Ha en fin lørdag. Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Stakkars liten...ser ut som en pjusk..men det varer nok ikke lenge.:-)

    pusset opp bloggen her ser jeg..ny header og ny look.:-) stilig.:-)

    Kos deg..)

    KLem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥