12. oktober 2010

Status husrenovering

Bilder fra søndagens besøk på Lunheim. Hele fasaden mot vest er ferdig malt og er ferdig. Takrennene skal heises opp litt og takrennen (nedløpene) skal skiftes. Vi ser for oss enten hvite eller aluminium. Ytterdøra skal det også gjøres noe med, men i denne omgangen blir nok den gamle kanskje beholdt. Vi skal etterhvert bygge på et vindfang, men det er nok ikke rom for vindfang i denne omgangen. Det er ikke direkte billig å renovere hus.
Tilbygget har fått tak og det begynner å ligne noe. Snekkeren holder på med veggene (tror jeg da...) Hektisk ukestart her i heimen med en bil som har streiket og litt kaos rundt mangel på en bil. Så jeg vet faktisk ikke helt hva som skjer....men snekkeren holder nok på..Planen er at huset skal bli tett før vinteren. En liten kjøttmeis satt inne i vinduskarmen på søndag, så huset er defintivt ikke tett.


Marit med bloggen Nr 14 har fulgt meg i lang tid, hun har også gjort det samme som oss. Renovert et gammelt hus. Marit får kriblinger i fingrene når hun ser hus som dette, så hun har fått tegningene over vaskerommet og nå har hun sendt meg mange gode forslag på løsning. Spennende å se det fra hennes øyne. I tillegg har vi forslag fra interiørarkitekten vi har brukt for planlegging av romløsning.  Dere skal få se vaskeroms-forslag når Husbonden og jeg har tygd litt på dem og Marit har stylet dem litt mer. Men hun har kommet med spennende løsninger!! Ta en tur innom Nr 14 - masse inspirasjon!

★★★★★

6 kommentarer:

  1. Spennende å se det går fremover. :)
    Kjøttmeisen skal da ikke sitte I vinduskarmen, men pent på et brett utenfor. ;) Håper dere kommer i mål før vinteren! :)

    SvarSlett
  2. Det ser så flott ut! Og så vakre haustbilder!
    Lykke til vidare!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. så fint det blir!! Ser fantatsisk flott ut på Lunheim altså!!! Virkelig en drøm av et sted for barna!!! OG for oss voksne også så klart! Nå blir det inn til Marit å ta en titt! takk for tipset!

    SvarSlett
  4. å guuu kor fint!! Heilt idyllisk!! Blei heilt forelska i plassen og de tun trærne eg:)
    Me også skal til å bygge hus. egentlig så skulle eg hatt bondegård og eit tun som dette eg også.... det er det som er drømmen:)

    Det var ihvertfall utrulig fint:)
    Eg har ikkje sett bloggen din før, så nå skal eg inn å kikke litt til:)

    Ha ein kjempe fin dag:)

    Beate

    SvarSlett
  5. SÅ flott!!! :)))) Huset er nydelig :D


    PS: Hvordan får du til KUN "liker". Jeg vil ha bort de andre, men finner det ikke. ;P

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥