4. oktober 2010

Klipp & lim

Hva skal man finne på ettermiddager hvor regnet pøser ned og det blåser surt ute? Man kan selvfølgelig satse på "egenlek", men med en gårdag med too much "egenlek" og dertil tilhørende støynivå fant jeg ut at gjengen måtte aktiviseres. Sakser med mønster, klistermerker, farget ark, glitter, stjerner, lim og tegnesaker aktiviserte alle sammen. Nille har mye fint og billig for slike stunder. Ikke noe poeng å kjøpe dyre klistermerker når brukerne er 1, 4 og 6 år. Sebastian sitt bilde ble virkelig fint med en kombinasjon av klipp, lim, tegne og klistermerker. Kjekt å se hvor kreativ han er.
Oppbevarer alle klistermerker, sakser, lim og stæsh i en egen boks. Må være lett å finne fram alt sammen kjapt og rydde det kjapt bort. Blir det for mye ordnings i forkant og etterkant, da blir det kanskje for mye styr for oss voksne å finne fram.  Nå var det en koselig og rolig stund før barnetv. Skal oppgradere boksen med nytt stæsh da jeg tror dette kan bli en fin aktivitet utover høsten.



Så artig at så mange, allerede, har meldt seg på blogglotteri hos meg. Velkommen til de som har lagt seg til som følgere, både her og på Facebook. Setter stor pris på det.  


Ha en finfin høstkveld!

11 kommentarer:

  1. så koselig, Lisa:-) Ja, man trenger å være kreativ om ettermiddagene når det ikke er vær til å være mye ute:-) dette er flotte saker da. barn liker jo så godt å få holde på med lageting. Husker jeg kjøpte billige taperuller til våre da de var små, med papir i ulike farger, saks og tape, holdt de på i timesvis:-)

    Ser at barna dine koser seg:-)
    Mandagshilsen med klem fra Trine:-)

    SvarSlett
  2. Kjekt med sånne inneaktiviteter som kan engasjere alle aldre samstundes! Såg ut som dei kosa seg godt med konsentrasjonen på topp... ;-)
    Klems

    SvarSlett
  3. Sånne aktiviteter er stas! Husker at gutta mine kunne sitte og klistre klistremerker i en evighet...

    SvarSlett
  4. En veldig koselig aktivitet som er populær her i huset også.
    Fine bilder av de skjønne ungene dine.♥
    Ha en fin kveld kjære Lisa.
    Klem og kos fra meg.

    SvarSlett
  5. Så herlig :-)) Og ikke minst, tusen takk for at du velger å støtte aksjonen!

    Fin kveld!
    Klem J

    SvarSlett
  6. Så koselig da!!! :)

    Bare hyggelig å nevne deg i innlegget vet du!! Litt dumt å oppfordre folk til å være med, for da minsker min sjanse til å vinne de fine koppene, hihi.

    Nå er det natta, måtte bare se ungkarskvinnen..

    Klemmer

    SvarSlett
  7. hehe, takk Fru Lisa!! Jeg var ikke klar over det selv en gang, før du sa det! Jiippi jeg er medlem av NIB :D

    SvarSlett
  8. Takk Lisa.:-) ja er nok løsningen det.:-) min mamma hadde alltid sommer og vintergardiner når jeg var liten..Jeg har aldri vært helt der..bortsett fra kjøkkenet.:-)

    kos deg i mørten.:-) grått og trist.:-)

    SvarSlett
  9. Kos med sånne dager man kan samles rundt bordet og kreere litt sammen med de små. Liiim.. Det er jo så moro for små barnefingre! :)

    SvarSlett
  10. Så koselig med slik dille-dalle aktiviteter, det sysselsetter ungene en gd stund som regel:)
    De ser veldig konsentrerte ut, med tungen rett i munn, hihi:)

    Ha en kos dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  11. Er det et hjemmelaga postkort eller tre på tur til trondheim? :) (JA!)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥