1. oktober 2010

Status husrenovering

Fredag ser ut til å bli fast statusoppdatering fra Lunheim. Vet at jeg en del som følger nøyere med innleggene mine når de omhandler Lunheim...dessuten - fin dokumentasjon for oss selv. Husbonden har dokumentert fremdrift på huset i dag, det begynner virkelig å likne et tilbygg nå.


Taksperrene har fått samme utseende som de opprinnelige taksperrene på huset. Vi har en dyktig snekker som fikser det meste! Matrialene til taksprerrene kommer fra Alvdal. Litt artig fordi oldeforeldrene mine (som satte opp huset) kom nettopp fra Østerdalen. Alvdal var plassen som kunne levere denne type "stokk".



Som dere skjønner - det tar tid å renovere et gammelt hus, ikke bare er huset gammelt, men gammelt håndverk må også tas i bruk. Vi er glade for at vi har en snekker som kjenner gamle hus og intresserer seg nettopp for det.

Nå har helgen snart senket seg over heimen, hva nå det innebærer....Godt med et dager uten hverdags-agenda iallefall..Helga har på sett og vis sin egen agenda. Nå er det straks TV og sofa som gjelder. Etter en hektisk dag på jobb ser jeg fram til å besvime i sofaen.

Ha en avslappende kveld, god helg & god høstferie til de heldige

8 kommentarer:

  1. Jammen er det mye jobb å renoverer et gammelt hus. Spennende å se hvordan det blir tilslutt på andre sia!

    Ha en riktig god helg =)

    SvarSlett
  2. Herlig :) det blir jo bare kjempefint! artig at dere bevarer noe av det gamle altså :) stokkene var kjempefine!
    vi skal også innta sofan og kose oss med fredagens tvsending! :)

    ha ei kjempefin helg!

    klem!

    SvarSlett
  3. Oi, det blir fint tilslutt:) Gamle hus har helt klart en egen sjarm:):) Hadde det vært opp til meg hadde tok min samboer og jeg kjøpt et eldre hus. Men etter flere episoder med titting på "sinna snekkeren" på Tv norge er jeg litt glad vi har valgt nytt likevel:)
    (min samboer er langt mer realistisk enn meg, It teknikker ansatt i forsvaret mens jeg er og blir en kunsnersjel;P)

    All ære til dere:) Jobb på, snart kan dere også flytte inn i drømmehuset:)

    God kveld i stua,
    *Janne*

    SvarSlett
  4. Kan tenke meg det er ekstra mye jobb ned gamle hus, ja. Snekkerarbeidet ser ut til å være av ypperste klasse. ☺

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg er så sløv på bloggen nå om dagen, men vil ønske deg gooood helg! Jeg føler at jeg har delvis bloggtørke, både med egne innlegg og respons til alle bloggvennene mine...Sånn er det vel. Kommer sterkere tilbake:) Lunheim blir så bra! Dere er flinke!

    SvarSlett
  6. Virkelig imponert over at dere bygger og renoverer på egen hånd! Og for et flott sted, tomten ser fantastisk ut!

    God helg til deg og familien, Fru Lisa:)

    Klem Mammadamen

    SvarSlett
  7. Så spennende... og så flott det blir. Er mye arbeid å pusse opp et gamelt hus, men syns det er så utrolig flott at noen tar vare på det gamle... Nydelig hus og det blir sikkert enda flottere etterhvert... Syns dere er veldig flinke :) Ønsker deg en super helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Vakker vert det! Ingen tvil!
    Spennende å følgje med vidare!

    Fortsatt god helg!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥