18. oktober 2010

Status lunheim

Fredag bruker å være "status hus" her på bloggen, men nå på fredag var jeg opptatt med seminar-sysler...Seminarsysler krever sin kvinne. Seminar eller ei - her er ukens Lunheim. Stilaset på fasaden mot vest er snart nede. Døra står ikke i stil med resten av huset, den må vi pusse opp. Tips mottas med takk.

Veggene er oppe på tilbygget og nå begynner det å likne noe. Nå har det gått ca 1 år siden vi begynte på huset. Det kan virke som veldig lang tid og lite "fremdrift". Men når man vet at Husbonden (+ hjelpere) har revet ufattelig store mengder gulv, tak, vegger. Kjørt inn 12 tonn grus, støpt gulv i hallen, tømmerstua og stua. Snekkeren startet på tidlig vår og har rettet opp tak og vegger i stua, skiftet alle vinduene. Fasaden mot sør og øst har fått ny kledning og isolasjon.  Og tilbygget da. Det er faktisk gjort en gode del på bruket.

 

Ny uke er i full gang, overraskende bra dag - til mandag å være. Ikke alltid like snille disse mandagene, men denne var slettes ikke så dårlig. Fikk utrettet ærende etter jobb og kom hjem til ferdig middag og  unger som lekte - fryd & idyll! Vi skal til fotograf om en liten stund og jeg måtte fikse klær til barna i ettermiddag. Blir enkelt og ikke noe dilldall.  Planen er at Husbonden og jeg også skal foran kamera - Husbonden er over seg av begeistring og får nesten ikke sove om natten.... Vel..

Nå skal jeg ta meg en skikkelig bloggrunde - det er alt for lenge sida sist. Har bare sveipet innom uten å legge igjen spor etter meg og er det noe vi bloggerinner liker - så er det spor. Så legg igjen et spor i dag du også!

21 kommentarer:

  1. Haaper du legger ut bildene av familien altsaa! Og oppdatering paa Lunheim en mandag funker ogsaa! Vanskelig aa ha en "fast dag", jeg maatte gi opp "French Friday" etter bare noen ganger... Ha en fin Oyer-kveld!

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til å se bildene fra fotografen :) julegavetips ratt? ;)
    Håper uka fortsetter like bra som den starta for dere :)

    SvarSlett
  3. kan tenke meg at Husbonden er ivrig etter å bli tatt bilde av ja;-) Det må ligge i mannegenet!
    Det er spennende å se fremdriften på Lunheim. Og for en jobb, ikke rart det tar tid:-)
    STÅ PÅ:-)

    Klem fra Trine:-)

    SvarSlett
  4. Ååå.... det huset altså.... Trenger jeg si mer? ;)

    Joda, så var det dette glassbordet da, klart du trenger et til for å få en komplett serie!? Ingenting er som å kjøpe et lekkert glassbord eid av selveste Epleskrell vel? ;) Hihi

    Ser for meg husbonden din i full ekstase ja.... jeg formelig deler hans entusiasme for å være foran kameraet ;)

    SvarSlett
  5. Det er jo sånn med husrenovering at det som tar lengst tid og er dyrest er det som synes minst. Når man kommer så langt som til interiørdelen så er man jo snart ferdig.
    Det blir så utrolig fint hos dere. Gleder meg skikkelig til fortsettelsen.

    Ha en fin avslutning på mandagen også Lisa. Godt med sånne ukestarter. :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Takk for at vi får følge med på utviklingen på Lunheim. Spennende å følge deg videre.

    Ha en fin høstkveld.
    Marianne

    SvarSlett
  7. Spennede Lisa.:-) husker jeg gikk sånn og lusket.:-) tenkte planla.:-) blir så bra.:-) en fin kveld til deg.:-)

    SvarSlett
  8. Hei Lisa !! Spennende å følge med på husrenovering, jeg husker godt hvordan huset så ut i "gamle dager", blir morsomt å se hvordan det blir til slutt. Ettersom du er så flink med farger og interiøe så tenker jeg det blir lekkert. Fotografering er jo oppskrytte greier, men morsomt å ha bildene i ettertid, lykke til.... og ha en fortsatt fin mandagskveld. jeg koser meg med min hobby som er kortlaging...

    SvarSlett
  9. Et lite hei (spor) fra meg! :)
    Håper du har en fin kveld!

    SvarSlett
  10. For et nydelig hus! Blir spennende å følge med på framgangen! Ang dører så har min søster med bloggen trefemtien et innlegg i dag om deres nydelige ytterdører, du kan jo sjekke det ut!

    Ha en flott kveld videre:)

    SvarSlett
  11. Så fint det blir! Kjempe fine vinduer og omramming dere har valgt. Vi valgte dør fra Natre, men de skal visst slutte å lage dører.. Masse lykke til med valget. Klem :)

    SvarSlett
  12. Så utrolig fint det blir!!!
    Ja den er fra ikea:) Veldig glad i den ;)

    SvarSlett
  13. Hei Lisa :) Det blir så fint :) Ikke rart at det tar tid , mye jobb oppå jobb og familie ;)Syns dere er flinke jeg ;)

    Kos deg i morgen :)
    Klem fra Janne :)

    SvarSlett
  14. Heiheii!

    Jeg har fikset en dør her...
    Den var også sånn brunaktig.. Pusset den godt ned og malte den hvit.. Ikke helt ideelt, men kan ikke bytte ut alt.. At den ble lys hjalp big time!


    Lykke til.. Klemmer

    SvarSlett
  15. Håper du koste deg på seminar
    bloggen din er til å
    bli glad av
    jeg koser meg
    med innleggene
    bildene og tekstene
    dine, herlig ...!

    Fin ny uke ønskes deg ...!

    klem til deg

    SvarSlett
  16. Lunheim blir så bra vennen. Gleder meg til innredningsbiten setter igang!! Så gøy med familiefotografering -håper du viser oss resultatet.

    Ang planlegging av uker og dager så er jeg enig med deg, jeg vil også rydde mest mulig på kvelden før jeg hopper i seng slik at jeg slipper å starte neste dag med å rydde.. Men klær og sekker finner jeg i hu og hast på morgenen, så her ser jeg virkelig et potensiale.. Hihi..

    God natta vennen, vi snakkes. Klemmer fra meg

    SvarSlett
  17. Godt å høre at du har hatt en god ukestart!

    Synes det er imponerende hva dere har fått gjort jeg!

    Hmm, kjenner til mannens begeistring for fotografering. Vi tok bilder for noen uker siden, og det var fasinernede hvor idyllisk og rolig det så ut på negativene, føltes ikke sånn i studio...1 åringen var ikke spes interessert i å posere, og pappagemalen ble heller svett av en 9 åring på ryggen og en ettåring på magen som dro han i nesa;-),

    Håper vi får en sneakpeek etterhvert:-)

    Maritklem

    SvarSlett
  18. Hei
    Så fint det blir, veldig fin fasade på huset. Inngangsdøren nå vel pusses, grunnes og males - eller? Ville ikke hatt teak-lakket dør, det passer ikke på huset. Lykke til. Klem

    SvarSlett
  19. Det er mye av det "usynlige" som er den største jobben. Vi har holdt på i 2,5 år, og er ennå ikke ferdige. ;)

    Håper dere får en flott uke! :D

    SvarSlett
  20. Hehe, må nesten legge igjen et spor hos deg idag:) (har ikke nett i nye huset enda så jeg snylter på jobben)

    Ser ut som det blir superfint når det står ferdig, gleder meg til å se inne. Hehe skal ikke se bortifra at det er ei lita trollkjerring inne i huset deres som ikke er like fornøyd:) Men det merker du sikkert fort;P;P

    Lykke til hos fotografen:)
    Nyt dagen,
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  21. Det blir så bra til sist!
    Gleder meg til å følge med på hvordan det går med huset.
    Vi holder på å få ny og større gang.
    Klem Lene

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥