Liten status fra Lunheim. Her er hva som er "fokus-områdene" om dagen - skifte en råtten tømmerstokk i det som skal bli vegg mellom kjøkken og gang + forbrede til støping av ringmur av vaskerom/gang/inngang.
Etter ringmuren er på plass starter arbeidet med kjøkkengulv. I dag er det bare gulv på deler av kjøkkenet. Resten er rett i kjelleren. Forskalingen må på plass og snart må jeg bestemme meg for hvor jeg vil ha oppvaskkum og vaskemaskin. De skal selvfølgelig stå i nærheten av hverandre, så det er i grunnen bare en ting som skal bestemmes. Vanskelig, vanskelig.
Jeg har sett for meg at VI skal ha en slik oppvaskkum, mulig Husbonden ikke er helt informert, men da blir han det nå..
Jeg ser også for meg at det blir fint å ha den foran vinduet som vender ut mot tunet. Tips og erfaringer tas i mot med åpne armer.


Det blir helt sikkert KNALLFINT, vennen!
SvarSlettMen av erfaring ønsker jeg ikke å ha vasken rett ved vinduet, det blir så møkkete hele tiden. Sliter med det nå... Det blir jo en vurderingssak; fint mot praktisk;)
Nå er det snart Grey her. Sitter og ser etter tips til bryllupsfotograferingen. Kom gjerne med noe du om du har noen gode idèer. De skal gifte seg på en seter i bunad, med hest og kjerre..
Kelmmer!
Det blir sååååååå fint! Ser for meg at det blir veldig fint med vasken ved vinduet. Ser for meg Lisa stå der i blomstrete forkle mens ungene løper på tunet i ekte Junibakken stil.♥ Idyll!
SvarSlettDamen på topp nevnte det jeg skulle fortelle om det mange bruker som motargument. Men jeg synes det å stå foran vinduet når man må vaske noe veier opp mot det. Det er ulidelig kjedelig å glo i veggen eller skapdører når man har ting som må i kummen.... ;)
SvarSlettHei.
SvarSlettHadde skrevet en lang smøre og vips så ble det borte... Prøver igjen...
Kjørte forbi Lundheim i sommer. Ser koselig ut. Pappa snakket om at bestefar og oldefar har bygd det, men jeg vil ikke stå ansvarlig for evt. feil og mangler... :)
Vi har en slik vask. Den gir kjøkkenet en ekstra stjerne... Får mange positive kommentarer på den. Den er litt vanskelig å holde pen. Vi har MYE kalk i vannet... Vi har den ved vinduet og syns det er ok.
Klem fra Bjørg
Hei hei;)
SvarSlettJeg har solgt kjøkken i tre år så snakker av erfaring. DEN kummen er kjempe lekker.
Ikke så gal pris på IKEA heller:)
Lykke til med valget, (tvi tvi med husbonden)
Klem Janne
Litt av en jobb dere nedlegger, men så blir det helt sikkert fantastisk fint!
SvarSlettDen vasken er bare lekker, og det å kunne ha den forann vinduet må jo være fint. Vårt kjøkken er 5 år gammelt, og kan ikke huske at jeg så sånne den gangen, hadde ikke vært i tvil om jeg skulle velge i dag:-).
Tror forresten jeg er den eneste snart som ikke har GG service, er bare det at skapene er fulle, har alltid vært glad i servicer, og begynte å samle tidlig. Den dag i dag er jeg heldigvis fortsatt kjempefornøyd med mine 4 servicer, alle fra Villeroy og Bosch. Men man skal aldri si aldri, GG er virkelig et koselig service!
Nok babbel;-), Maritklem
Vi har vasken v vinduet.Det er så praktisk å kunne se ut til Leopold som leker. Du er jo glad i å lage mat;) Greit å kunne se ut når man jobber:)
SvarSlettØnsker meg veeeldig en slik vask jeg også. Har overtalt mannen... men blir en god stund til vi skal pusse opp kjøkkenet da. Jeg skulle gjerne stirret ut vinduet når jeg vasker opp.
SvarSlettEllers står dere på ser jeg!! Litt av en jobb dere har gjort/skal gjøre!
Ha en god natt!
Klem ;D
For en jobb dere har begitt dere ut på ! Men det blir helt sikkert knall til slutt :) Den vaken er kjempefin Lisa :) Kjenner 3 fam. som har den , alle sier at det blir litt svarte striper .Men det går bort med jiff ;)Jeg synes du skal gå for den jeg :)Ser deg for meg trallende foran vinduet , mens ungene leker utenfor .IDYLL :)
SvarSlettKlem fra meg
Så moro å se framgangen på lunheim:-)
SvarSlettLikte den vasken jeg også!
Tror nok du har rett i det, å ha vasken ved vinduet blir nok bra:-)
Ha en strålende onsdag!
Klem fra størstepia
Ja den vasken var utrolig flott, tror faktisk det står lunheim på den! hihi.. Hvordan står det til med deg da vennen? Nå er junior på skolen og min kjære tilbake i jobb, så nå har jeg og lillegutt en liten bloggrunde. Har liksom ikke kommet helt "inn i permisjonstilværelsen" enda ettersom at det har vært ferietid. Men nå satser jeg på litt mer tid til bloggen og andre kreative syssler mellom amming og pludring. Stor koser meg med babytid igjen, det er jo tross alt syv år siden sist. Tiden fly!
SvarSlettØnsker deg en strålende dag.
Klemmer fra Cecilia
Hei!
SvarSlettVi har en slik vask foran vinduet, og er veldig fornøyd med det! Ta en titt på det nest siste innlegget mitt, så ser du hvordan det ble (eller snart blir, kjøkkenet er jo ikke 100% ferdig ennå). Det er koselig å stå å vaske opp å se ut vinduet, synes jeg!
Ha en super dag!
Klem fra Hanne
Statusoppdatering på Lunheim må jeg bare få med meg:)
SvarSlettKjempefin vask og selv om det blir en og annen vanndråpe som setter merker på vinduet, så synes jeg det er kjekt med vasken foran vinduet. Jeg hadde det der jeg bodde før pluss at jeg planla vasken foran vinduet da vi flytta hit vi bor nå. Det er kjempekoselig å kunne løfte blikket for å se ut mens en samtidig skrubber kasseroller og annet.
Ha en fin helg:)
Her har det vært både litt for og imot. Jeg hadde planlagt en slik vask under vinduet på mitt kjøkken. Så kommer rørleggerlærlingen og spurte om jeg virkelig ville. Han fortalte om sin mor som angret på den plasseringen. Vasken ble flyttet litt og jeg valgte da en vanlig stålkum. Jeg ikke angret på at jeg flyttet vasken. Jeg står veldig sjelden ved oppvaskkummen derfor trenger jeg heller ikke noe utsikt der. Men nå har jeg en lang flott benk under vinduet og der står jeg mye. Et annet poeng er vinduspussingen, og ikke det at det blir søl fra kummen, men selve pussingen. Hvis du må sitte på benken for å pusse vinduene så er det vanskelig nok på en vanlig benkeplate. Med en oppvaskkum under vinduet forstår jeg nesten ikke hvordan jeg skulle fått det til. Her kan jeg ikke stå ute og pusse vinduene. Hyggelig blogg. Her kommer jeg innom igjen.
SvarSlett