22. august 2010

14 V 4

I dag har vi vært på Lunheim i hele dag, vi har fått grunnet veggen mot sør. Ting tar litt ekstra tid når man har med seg 3 små i tillegg til malekost og grunning. Har også tatt en del bilder av hvordan 2.etasjen ser ut nå, men de får komme en annen dag.



Tidligere i uka fortalte Husbonden at han hadde funnet et rør av papp i huset. Han mente at det kunne være et kart inni. Oldefar var oppsynsmann så det kunne stemme. Jeg var nesten sikker på at det var et kart av en bit fra Østerdalen (Oldefar var fra Østerdalen..) eller noe i den duren... Det var et verdenskart!


 Utenpå røret sto det Oppsynsmann Ole Andersen og et stempel 14 V 4 - så kartet har nok kommet han i hende i 1904. Kartet skal rammes inn og få en hedersplass i huset. 



Det kan man vel kalle et skikkelig skatte-kart. Det er iallefall en skikkelig skatt!

*****
Tusen takk for alle koselige kommentarene etter gårdagens Kule-innlegg. Kule er borte i dag, kun skrubbsåret igjen. Jeg har vært skikkelig dårlig på kommentarer i det siste, men jeg er innom dere. Det er bare ikke alltid så mye tid igjen når alt i heimen er gjort.....

Ønsker alle en riktig fin ukestart!



18 kommentarer:

  1. Det var virkelig et funn! Stilig :)

    Håper alt er bra i Lisa heimen.. jeg skulle ønske helgen varte helt til neste helg :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott - så heldig dere var som fant dette!!! :D

    SvarSlett
  3. Spennende ... Må inn i ramme & glass ...!

    Hedersplass :)

    klem

    SvarSlett
  4. Oj, så fantastisk spennende!!!
    Fikk helt frysninger her jeg nå!
    Skjønner godt at det kartet skal rammes inn og henges opp, det er jo virkelig en skatt!!!
    GLeder meg til å se hvordan 2. etasjen ser ut nå:-)

    Ha en kos ny arbeidsuke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  5. Så spennende å finne et stort verdenkart! Godt å høre at kulen har gått ned også. Ønsker dere en ny flott uke. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  6. Så utrolig stilig! Skjønner godt at du vil gi det hedersplassen i huset:)
    Ha en fin ny uke!
    Klem, Randi:)

    SvarSlett
  7. Hehe, ja første mann inn i nytt hus:) Spennende er det uansett.

    Kartet var nydelig, spennende å se hvor det henges opp i huset.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Wow! For en skatt! Stakkars lillegullet som fikk seg kul, såg veldig au ut. Godt å høre at det går bra med den lille prinsessen :) Ha en kjekk uke! Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Fantastisk flott kart, heldige dere:-)

    God kommende uke til deg og dine, Maritklem:-)

    SvarSlett
  10. DET er en skatt som jeg fint kan se for meg på veggen i glass og ramme. Gled deg over flott funn.

    Hyggelig at du liker den "nye" bloggen min. Husk at jeg har en giveaway gående.

    Klem Mona C

    PS Håper det går bra med lillegullet.

    SvarSlett
  11. Heisann Lisa.
    Det var en virkelig skatt å finne!!
    Så utrolig gøy det må ha vært.
    Det blir fint på veggen.
    Ønsker deg en nydelig uke kjære deg :)
    Klemmer fra Marie

    SvarSlett
  12. Så utrolig kult å komme over et slikt kart da! Det er jo genialt å få rammet inn og hengt på veggen :-)

    SvarSlett
  13. Så spennende funn! Et sånt kart gjør seg jo godt på veggen!

    SvarSlett
  14. Kult! Sjøl har vi et gammelt skolekart med Nordland fylke på veggen. Kjempestilig!

    SvarSlett
  15. Hei vennen ! ♥

    For en herlig skatt du har funnet, kjempegøy ! :) Den egner seg nok veldig godt i en ramme, et fint minne å ha. ♥

    Stakkars lille snuppelupp under her da, men fort gjort med knall og fall. ;) Nydelig pyntet bord med grått, hvitt og blått Lisa. ♥

    Hvordan går det ellers nå, trives du på den nye jobben ?
    Her går det i ett på hjemmefronten for tiden, merker jeg er litt sliten nå. I dag begynte tre av barna på skolen igjen etter en lang sommerferie, og Julian begynte i barnehagen forrige uke. Godt å komme tilbake til hverdagen og rutiner igjen. :)

    Ha en strålende dag kjære du ! ♥

    God klem fra Anette

    SvarSlett
  16. Hei på deg!
    Så utrolig spennende funn da! Virkelig verdt å få en plass på veggen slike ting ja!! Blir rålekkert!

    Håper hverdagen ikke er alt for travel og at du har kommet deg vel i gang med ny jobb!! :) Vi har hatt omgangssjuka i helgen, så er passe redusert alle mann...

    Ha en super ny uke, og håper det ikke blir nye knall og fall med det første ;)

    Klem

    SvarSlett
  17. Det kommer til å bli knallstilig på veggen. Absolutt en skatt av et kart. :)
    Godt å høre at det er bedre med lillesnuppa også. Regner med det blir noen av dem når minsten begynner å gå her også. Han er ikke helt der enda men det kommer jo fort.
    Nyt kvelden kjære Lisa. klem

    SvarSlett
  18. FOR et funn! Det kommer til å bli kjempeflott!
    Jeg beundrer oppussingsprosjektet deres og gleder meg til fortsettelsen!
    Ha en fin uke:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥