14. august 2010

Perfekt lørdag

Nydelig lørdag hos FruLisa i dag. Husbonden har vært på Lunheim og støpt såle til vaskerommet sammen med Far Lunheim. Fruen selv har regjert i heimen og resultatet ble 4 brød og en pose scones. Første gang jeg har laget scones, synes de ble bra jeg.

Etter Sofie sin 3-timers dupp dro ungene og jeg til Lilleputthammer. Vi har hatt sesongkort der i sommer, men  vi har ikke vært der så mye som vi hadde tenkt oss. Måtte dit i dag slik at vi "tjente" på dette...hehe. Sola kom og det  ble strålende flott vær! *Nydelig*


Guttene storkoser seg der og det er ikke noe stress med at de skal forsvinne, området er ikke så stort. De løper litt hit og dit. Sebastian er kjent, han har jo vært der flere dager med sommer-SFO.

Sofie fant også morro i Lilleputthammer, en sølepytt etter gårdagens regnskyll. Skal ikke mer til for å glede en liten frøken. Gåingen går fremover og på 14 dager har jo de små føttene virkelig fått fart på seg. Vi koste oss alle sammen, eneste minuset var mangel på is. Siste helga Lilleputthammer har åpent så særdeles skrøpelig utvalg i servering.

Nå er planen å sitte ute og spise mat, det begynner å bli kaldt, men det er så fint at vi pakker på oss klær.

Ha en koselig lørdagskveld kjære bloggiser!

9 kommentarer:

  1. For en hærlig lørdag, vennen!
    Vår helg ble litt annerledes enn planlagt. Vi var hjemme hos mamma og pappa i stedet for på hytta, og vi forsov oss til Stryn idag... men vi koste oss med shopping og kafè i Stranda sentrum i stedet.

    Mandag starter den harde hverdagen.... Litt stressa...! ;)

    Håper du har en fin lørdagskveld!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Har kun kjørt forbi Lilleputthammer, men det er kanskje verdt et besøk? Vet ikke om det ville slått så veldig godt an nå for gutta, men...
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en veldig deilig lørdag. Dere har jo fått gjort masse, både du og husbonden!Men den 3 timers duppen til lillemor er jeg litt misunnelig på. Marius har fått fullstendig lakenskrekk og seperasjonsangst etter barnehagestarten. Er heldig hvis jeg får han til å sove en time i vogna... Ikke så lett å få gjort noe særlig da og han blir jo ikke sur på ettermiddagen heller....neeeeeida.
    Jaja, det går seg nok til. Han stortrives jo i barnehagen, det er her hjemme han tuster litt. Godt det er sånn.
    Ha en koselig kveld. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Nydelig innlegg, Lisa ...!

    Så flink du er på kjøkkenet,
    herlige bilder og det
    så ut til å friste godt
    for alle mann ...!

    Nydelig vær dere har også,
    det er godt, da forlenges
    sommeren rikelig og vi fyller
    solbatteriene våre :)

    Så flott i Lilleputthammer
    vi har jo alltid bare kjørt forbi
    der og ikke stoppet, så dumt ...!
    Neste sommer kanskje ...!

    Ønsker deg en avslappende og hyggelig
    lørdagskveld, og hils husbonden
    din og si han er flink og har
    stor arbeidsglede selv på
    en solfyllt lørdag ...!
    Jammen er han heldig som
    har deg også som baker og steller med
    hus og barn og attpåtil finner
    på masse hyggelige saker for
    familien, barna så ut til
    å storkose seg - det er lykke det ...!

    God klem til deg vennen

    SvarSlett
  5. Så flinke dere er! Her har vi såvidt overlevd første uke på jobb - og helgen går med til feiring av Albin, så jeg kjenner at jeg egentlig er klar for ny sommerferie allerede, men.... Er bare superidylliske bilder fra hverdagen deres - lekkert rett og slett! Nyt resten av helgen her ligger mannen på kjøkkengulvet og prøver å finne ut hvorfor oppvasken ikke virker - litt kleint etter å ha hatt familiebursdag med 16 gjester liksom....jeg gidder ikke late som jeg kan hjelpe til en gang, bare noterer at Shell sikkert har Zalo hvis det må håndvaskes i morgen tidlig!! Stor klem fra bykua

    SvarSlett
  6. Vi kom plutselig på Lilleputthammer forrige helg. Da ble det litt stress. Har vært der før, men utenom sesong, og da var det bare kjett. Anbefaler du bruk av 190 kr per pers?? ;)

    Ser ut som om dere hadde en flott dag!

    Kos dere masse med søndagen. <3

    *klem*

    SvarSlett
  7. Nystekte scones er jo bare sååå godt:) Lenge siden jeg har laga det selv så takk tipset:)

    Kjekt at det er fremgang på Lunheim. Regner med at du tar bilder.

    Ha en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  8. Åh, scones tror jeg ikke jeg har bakt siden skolekjøkkenet, men husker faktisk hvor godt de smakte.

    Må si jeg er litt misunnelig på 3 timers duppen til lillemor, men allikevel, all honnør til deg som er effektiv med andre ting da!

    Glad jeg oppdaget bloggen din, her er det rett og slett "hyggelig å være".

    God kommende uke, Maritklem:-)

    SvarSlett
  9. Takk for kjempekoselig kommentar Marit:-) Kjempekoselig at du liker å være her, setter stor pris på slike hyggelige tilbakemeldinger. Håper du leser kommentaren min, du har ingen blogg jeg kan kommentare tilbake i:-)

    Ha en kjempefin uke du også. Klem klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥