Her står Husbonden og Sofie på det som med tid og stunder skal bli bad. Hjørnebadekar, dusj, toalett og dobbel servant er planen.
Dette skal bli et gutterom...Det blir tre vinduer, et vanlig 4-rams vindu, et "sirupsnipp"-vindu og det nede ved gulvet med ruter i. Veggen med det rutete vinduet er rundt 1 meter høy, det er skråtak, så her må vi ha noen kreative løsninger. Opprinnelige tregulv skal beholdes. Det andre gutterommet blir identisk med dette rommet. Simen ønsker seg rom med flamme-maling - vi får se på det......
Her ser dere god, gammel isolasjon. Ikke akkurat Glava på rull det er snakk om. Flis oppå gamle, papirsekker... Tror Husbonden og hjelperen hans har skuffet ut en traktorhenger med flis..... Skikkelig fin jobb... Så over til godbiten av et rom som jeg tenker mye på. Når ymse takpanel, flis og anna rask ble fjernet fra soverommet som er tiltenkt oss ble det nemlig seende slik ut
Nå ser fruen for seg følgende:
- Beholde takhøyden, isolere og kle med panel.
- La bjelkene være synlige. Males hvit med kanskje litt glans.
- Kle tømmerveggene med panel, males lyse, kanskje endeveggen med tapet eller la tømret være synlig?
- Male det opprinnelige trekulvet lyst grått eller kanskje være sprø og male det i en lys, dus blåfarge. Så en bloggerinne hadde gjort det og det var kjempefint.
SÅH - da har jeg en jobb å gjøre med Husbonden, har ikke akkurat de samme bildene i sitt hode... Wish me luck! Tror dere ikke det soverommet hadde blitt fint med skråtaket og det hele? Innspill tas i mot med åpne armer!
Edit: Husbonden leser bloggen og lurer på hvordan jeg skal ha synlig tømmer der det har vært en dør.....godt spørsmål.....jeg ble bare litt revet med av tankene mine..... så blir det tapet da...hihi
Nå skal jeg saumfare gamle interiørblader etter inspirasjon og bilder. Husbonden liker bilder..
Jeg tror dine idéer er kjempekjempekjempebra Lisa! Høres veldig bra ut! Å beholde den tømmerveggen tror jeg ville vært utrolig fint! Jeg benyttet taktikken med bilder da vi nå skulle pusse opp setra og det funka :-) Lykke til :-)
SvarSlett-Audhild.
Hei vennen! Dette blir bare SÅÅÅ bra!! Gleder meg sånn til å se hva dere får til.
SvarSlettFlammemaling er jo kult da;)
Klem!
Det kommer til å bli såååååå lekkert, gleder meg til å se det endelige resultatet!
SvarSlettTakk for gratulasjon, svarte den til forventningen.. hihihi. Du var jo litt nysgjerrig på hva jeg skulle annonsere idag.. tihi!!
Klem
Høres ut som en super plan Lisa :) Lyse bjelker i taket må jo være en drøm:)
SvarSlettGleder meg til fortsettelsen :)
gøy å se status bilder fra Lunheim. Det kommer til å bli så bra. Gleder meg til å se resultatet. Stilig å bevare litt tømmer på en vegg men kanskje en annen en den hvor det har vært en dør tidligere.. hihi..
SvarSlettHa en fin uke. klem
Så moro å se slike FØR bilder!
SvarSlettMå være så utrolig spennende å gå å tenke seg hvordan det blir - glede seg til ett og ett rom blir ferdig:-) (Selvom det tar tid da...)
Ha en fin tirsdag!
Klem fra størstepia
Så spennende, her må jeg innom igjen! Vi holder på med lignende prosjekter i et hus fra 1903. Lykke til, gleder meg til å se mer!
SvarSlettHaha! Jeg tenkte TØMMER! Så ikke døråpningen engang jeg. Der kan du se! ;P
SvarSlettTapet blir fint, og behold takhøyde og bjelker. :D Hva med tapet på endevegg, og malt tømmer i resten av rommet????
Ang gutterom og lav takhøyde; enten oppbevaring eller sengeplass til guttene? Vi har 130 cm på det laveste og der går det supert med sprinkelseng til og med. Så vanlig seng og små gutter passer vel under 1 meter?
Dere har litt av en jobb foran dere ja, vær glad dere ikke bor der. (Som om det var mulig? ;P)
Hei vennen ♥
SvarSlettJammen er dere flinke! Skikkelig jobb dere har foran dere, men det kommer til å bli kjempebra!:)
Veldig spennende for oss andre å følge utviklingen på bloggen din:)
Klem Lise
Det er litt av prosjekt dere har fått dere! Jeg er imponert over at dere har mot og krefter det dette, jeg blir helt matt av å bare se på bildene.
SvarSlettMen når det er ferdig er det nok mange av oss som kommer til å sukke av misunnelse. Hovedsoverommet kommer til å bli så vakkert, med den takhøyden og takbkjelker!!! Gleder meg masse til å se det når det blir ferdig.
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem
Oi oi oi, må si dere er tøffe!! :) Blir veldig moro å se hvordan det blir til slutt :)
SvarSlettHerlig utgangspunkt og gøy å se at det er god plass på loftet.
SvarSlettTips til den høye endeveggen: Male tømmeret ja og under vinduet kan din kjære plassbygge et slags konsollbord/hylle som også fungerer som bred vinduskarm på toppen. Benytte malt plate som bakvegg under vinduet. Lagre noe stæsj på hyllene eller noen bøker. Male alt i samme farge. Henger du lange gardiner ned på hver side så. Nesten litt synd å dekke til tømmerveggene.
Simens ide om flammemaling var jo kul da:)...kjøpe stort lerret og la han male stort bilde med sin egen flammemaling?
Det kommer til å bli innmari fint der oppe hos dere selv om det er et stykke frem ennå:)
ha en fin fin dag da:)
Hei jenta!
SvarSlettNå er jeg tilbake i bloggeverden og løp rett inn på bloggen din for å bli oppdatert! Hardt med pause selv om det er litt selvbestemt ;)
Ser jeg har masse gøy å lese nedover her og skal kose meg i kveld!
klem
Så spennende, rene drømmeprosjektet jo!
SvarSlettMye jobb, men så blir det akkurat som dere ønsker dere -med historie og sjarm.
Gleder meg til å følge med videre.
Klem fra London og Little Scandinavian.