Det går framover på Lunheim. Snekkeren har begynt å sette opp (heter det det?) panel på veggen mot sør, veggen mot øst er også straks klar for panel. Perlestaff sådann. Veggen mot øst er takk og pris rettet opp og isolert så der er det kun skifte av panel som skal gjøres.Veggen mot vest er ferdig isolert og kledd med ny panel.
Det er gravd for tilbygget, og her kommer mitt høyt elskede vaskerom. Det skal også bli et lite toalett her. Det blir inngang nesten rett inn på vaskerommet og det gleder jeg meg veldig til. Tilbygget blir en viktig del av huset som jeg kommer til å tilbringe mye tid på. Det skal bli kjekt med et pratisk vaskerom i tilknytning til inngangen. Huset har 2 innganger, de skal vi beholde. Kjøkkeninngang og "gjesteinngang".
22 vinduer fra Diplomat er bestilt og leveres i uke 29. Vi har valgt 4-rams og det er tidsmessig rikig til huset. Vi har egentlig skiftet 2 vinduer allerede, veggen mot vest ble renovert i 2007. Men da vi fjernet x antall lag med tak og gulv så vi at vi likevel kunne bruke 4-rams vinduene vi ønsket oss. Så nå må selvfølgelig skiftes igjen.
I dag har Husbonden hatt møte med rørlegger og vi venter tilbud i løpet av kommende uke. Vi skal ha gulvarme i alle gulv i 1.etasje og varmekilden vår blir bergvarme (håper vi, hvis det ikke er alt for dyrt....dyrt er det...). Med tanke på de kalde vintrene som kan være her i Gudbrandsdalen ble det anbefalt å bruke bergvarme.
Mye som må planlegges nå.....ikke lett dette....
Ha en riktig fin helg!


Så spennende og veldig kjekt å se bilder. Inngang til vaskerom er noe jeg også godt kunne tenkt meg å hatt. Litt av en jobb forran dere!!! Men du verden så fint det blir :) Nei det er ikke lett, det er mye som en må tenke over! Kjenner godt til dette ja, men så moro det er allikevel…. Herlige bilder av både lille jenta di som stabber av gårde, og herlige blomsterbilder… Ønsker deg en strålende helg, klem fra Mette
SvarSlettDette blir gøy!! Alltid(les:jeg er litt lei: alle våre) kjekt med prosjekter! God helg:)
SvarSlettVaskerom er en fin ting og så finnes det så mange fine vaskeromskilt:-) Jeg kjøpte en bok for ikke så lenge siden som heter Home Love og der var det et bilde av et vaskerom jeg godt kunne tenkt meg:-) Jeg har ikke scanner, men jeg kan jo ta bilde av det og sende over på mail:-)
SvarSlettHa en fin helg!
Mye som skal planlegges og koordineres ja.. syntes dere er flinke jeg!! og det blir så bra.
SvarSlettSå praktisk med egen inngang til vaskerommet!
Ja termin nærmer seg med stormskritt her.. 19 dager det går fort. Johann Benjamin kom en dag etter min termin, men en uke etter UL terminen. Og han var veldig stor (4890g) så håper virkelig at lillegutt i magen kommer før tiden..
Skal til jordmor denne uken og vil da høre om mulighet for modningsakupunktur. Hodet har heller ikke festet seg enda -ligger på tvers.. sukk. men det kan jo endre seg fort.
Ha en riktig god helg vennen. Klem
Så praktisk med inngang rett på vaskerommet, det hadde vært noe det =)
SvarSlettGod helg til deg å dine.
Ja,d er litt av et prosjekt dere har gående der!kan tenke meg at det er dyrt å renovere et gammelt hus.i enkelte tilfeller kan d lønne seg å kjøpe et nytt,men da får du ikkje den sjelen som gamle hus har.veldig koslig med 4-rams vinduer.sikkert fine å bruke til pynt også(tenker på vårt Lunheim som også har slike vinduer)
SvarSlettnatta!
klem k
Åh, det kommer til å bli så bra! Elsker preget på huset :) blir spennende å følge med videre!
SvarSlettØnsker deg en strålende helg :)
Klem fra Kaja
ps! Ligger en award med utfordring til deg på bloggen min om du vil ha ;)
Hei snuppis! Så flinke dere er, og så stor Sofie har blitt - flinke jenta!! Synes liksom ikke det er lenge siden jeg var og besøkte deg på Ullevål, jeg.... Lunheim blir jo praktfullt - og vi gleder oss til å komme på innflyttigsfest altså!! Noen sjans for at dere får tatt dere en tur på sommerfesten i bhg til uka eller? Kontor-Berit og jeg skal ut og handle på mandag ettermiddag, og jeg må vel ratt kjøpe noen kg ekstra pølser hvis dere velter inn med full Sharan.... Håper været blir bedre ihvertfall, her bøtter det ned og har gjort det de siste 12 timene.... Ha en fantastisk helg, kjære!! Stor klem fra bykua
SvarSlettHerlig med oppdatering :O) blir spennende å følge med videre altså! bergvarme har jeg aldri hørt om før :) er det noe nytt? sikkert helteit sp,mål :) hihi! Håper på en varmere vinter i år, enn i fjor - pysj, det var kaldt i vinter!
SvarSlettha ei super helg!!!
klem/lisa
Lenge siden jeg var innom men nå har mysa laaaangt nedover her. Mye som fortsatt skal på plass men ting går veldig fremover. Idyll nå med sommeren på Lunheim. Skjønner godt at du gleder deg til å flytte inn ja.
SvarSlettHa ei fortsatt fin helg.