Vi har nå bestemt oss for innedører på Lunheim, dørene til 1.etasje er bestilt. Vi har valgt hvite massive dører fra Diplomat. Døra med vindu skal mellom hallen og tømmerstua. Dørene har samme "look" som de opprinnelige dørerne. Hvorfor vi ikke kan bruke de opprinnelige? Fordi min kjære Bestefar har kappet av dem 10 cm oppe og nede. Det ble kaldt på gulvet om vinteren og da lager vi bare et nytt gulv oppå det gamle må vite. Og da blir jo dørerne for høye.
I 2.etasje er vi ikke helt sikre på hvordan målene på dørene blir ennå, så der avventer vi. Vi skal ialefall beholde en av de opprinnelige dørerne der. Dørvridere er ikke bestemt, ser for meg at det blir vanskligere å bestemme seg for enn dør!

Det er mange beslutninger man må ta ved bygging/oppussing :) Dørene var veldig fine da. Blir sikkert kjempefint! Ha en fin dag. Klemmer fra Elin
SvarSlettJa jeg vet alt om oppussing:) hehe.. dørene ser kjempefine ut.Veldig klassiske:) Ha en god dag.klem
SvarSlettHahaha! Smarte bestefar. ;) De gjorde mye rart før i tiden. Vi fant en spritflaske i veggene her, mulig det forklarer diverse skjevheter.
SvarSlettNB! Pass på at det er gummilist rundt dørene. Ingen fortalte meg om dette før jeg begynte på Montér og jeg er pottesur på Maxbo fordi vi nå har dører som "slår" og masse lys rundt de. Stilig å ligge i mørkt rom med en dører det "lyser" rundt. Jeg er vár på lys når jeg sover, og her må man huske på baderomslyset ellers våkner jeg midt på natta fordi det er for lyst i rommet. :((( Teite, teite folkene på Maxbo Elverum! :(((
Nu er det dusj og ut i regnværet. Jeg skal lunsje. :))) PS: Fine dører! :D
Flotte dører. Blir sikkert kjempe lekkert!!!
SvarSlettKlemmer fra Lena
Hei! Lekre dører! Same som vi har... ;))) Morsomt at han bestefaren saga av dørene... Ikkje for dokke som pusser opp, og vil gjerne ha originalt! Men dei var så beint fram før i tida. Praktiske er vel ordet! Kunne sikkert ikkje falle dei inn at det kom arvingar som ville ha alt dette gamle... Mormora mi elska plast! Den gamle kommoden eg arva etter henne, hadde raude(!), gjennomsiktige plasthandtak... ;)
SvarSlettHåper du har ei flott veke saman med dine! Vi passerer deg neste måndag på veg til Sverige! Skal kike litt ekstra opp i dalsidene denne gongen!
Stor sommarklem frå Elin :)
Vakre dører
SvarSletttenker det
blir hyggelig
hos dere,
gleder meg
minst like
mye som du
til å få se
hvordan dere
innreder og får
det ...!
... tenk i morgen
er det juli
nå går sommren fort
det gjelder å nye
og leve her og nu ...!!!
... ønsker deg
en fin kveld ...!
klem
♥
Det er ikke så enkelt å bestemme seg bestandig, det finnes jo så utrolig mye fint. Disse dørene ser ut til å være utrolig lik de vi har hjemme hos oss. Jeg liker dem ♥
SvarSlettKlem fra Fru Strøm
Fine dører:)(mine dører er lik den uten glass) Passer fint siden de er så klassiske.
SvarSlettGøy når dere er kommet så langt at dere kan begynne å velge ut dører:)
Håper dere får tid til litt ferie også:)
Dette er de samme dørene vi har i huset, og vi fant noen lekkre dørvridere som passet vår smak og husets stil - søk opp dørvridere i bloggen min!
SvarSlett