27. juni 2010

Bursdagsgutten

Det ble vist en liten bloggpause på meg, ikke planlagt og uvist om den er over... må bare blogge en bursdagsgutt.....

22.juni ble Simen 4 år. Dagen har blitt feiret......3-4 ganger. Først med barn fra barnehagen, så med fotballkake i barnehagen, så med pannekaker & jordbær med tante Ane & onkel Morten og SÅ med familien i dag..

I barnebursdagen ble det servert pølser, muffins, sjokoladekake, jordbær og mellon. Kakene var det Toro som sto for.... Bordet hadde jeg pyntet med et hvit laken, plastkopper og asjetter fra Kremmerhuset og Lego-figurer. Laget et isflak med hvit brett, blå klosser, en pingvin og isbjørner. På et grønt brett var det jungel med apekatter, palmer, blomster og løver osv. Her er det bare fantasien og plassen som setter en stopper. Enkel og helt gratis bordpynt. Fargerik er den også - og gøy å leke med mens man venter på neste pølse. Hadde også laget røde isbiter til den gule safta. Veldig stas med isbiter.


Har erfart at slike små bursdagsbarn og gjester ikke stiller de største kravene verken til serveringen eller pyntingen. Synes jeg fikk til et bursdagsselskap med enkel servering og for en rimelig penge. Tidsnok kommer kravet om ymse "må-ha" til barnebursdagen. Kan jo fort ta litt av. Det viktigeste var kanskje invitasjonene vi hadde levert i postkassene - DET var stas og kanskje det aller beste for de små gjestene.

På selve bursdagen ble bursdagsbarnet vekket på sengen ( i min seng riktig nok....) med jordbær og Oreo-kjeks....sunn frokost.Sebastian og jeg sang bursdagssang med trøtte stemmer..... Gaven hadde han fått kvelden før da Husbonden ville se uttrykket på den vesle karen i det han pakket opp DS-en sin. I barnehagen hadde han med sjokoladekake som så ut som en fotballbane. Kokosmasse + grønn konditorfarge = lekker gressmatte. Fotballspillere + mål fra Jernia. Stor suksess.


Tante Ane og onkel Morten kom på middag. Pannekaker var bestilt av jubilanten selv. Det sto mellom pannekaker og....fiskepinner. På bildet over er det langt over leggetid, Simen har blå blåbær-munn og koser seg med sjokoladekake og Ludo. En kjempekoselig kveld for 4-åringen med sol, vannpistol og lek ute i hagen.

Dagens feiring får jeg komme tilbake til, det var en kombi-feiring av Simen og Sofie. Kanskje blogglysten har kommet tilbake?!?

8 kommentarer:

  1. Høres ut som om 4 åringen har blitt behørig feiret. Akkurat sånn det skal være. Knallskjønn er han.♥
    Ha en fin kveld. :) Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  2. God feiring med andre ord! :)

    Noen ganger må man bare ta en pust i bakken, ikke alltid man har noe å si eller å dele. ;)

    *stor klem*

    SvarSlett
  3. PS: Dagen er i dag, så du er ikke på etterskudd ennå. ;)

    Takk takk! :)

    (Vi kommenterte visst hverandre samtidig ;P)

    SvarSlett
  4. For noen flotte feiringer for 4-åringen! Her var det jammen noe for enhver smak, og det så ikke ut til å mangle på noenting :)Ser ut som dere kosa dere masse. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  5. Så heldig den 4 år gamle gutten er, som får så flott feiring :)
    Koseligt å høre fra deg igjen!
    Stemningsfylte bilder du har tatt forresten ;)

    SvarSlett
  6. Hei.

    Koselig å feire bursdager, men du er kanskje litt lei nå? 4 åringen er nok storfornøyd kan jeg tenke meg. Og han blir jo 4 år bare en gang.

    Herlige muffins som så veldig gode ut.

    Klem Mona C

    PS Håper blogglysten kommer tilbake. Det går i bølger her og.

    SvarSlett
  7. Høres ut som en riktig så flott feiring av 4årsdagen det der då. Så kreativ du er.

    I dag har det faktisk vore flott sommarvarme her. Så herleg! Vore på kino og sett Sex og Singelliv i kveld. Syntes det var ein bra film eg då til trass for dårlege kritikker... Artig film så lenge ein veit kva type film det er ein går og ser... Og når ein avslutta med eit par Cosmopolitan så vart det alt i alt ein super kveld... :-)

    Så lenge bloggelysten kjem tilbake etterkvart, så kan det vera godt med litt bloggepause innimellom.

    Ha ein strålande sommar vidare vennen.

    Klems

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som en perfekt feiring. Er ikke alltid det må koste så mye for at det blir bra:)

    Ha en fin mandag:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥