ADVARSEL: de som vil lese om idyll, harmoni og lykke: kom tilbake en annen dag.......
Noen dager er det ikke litt stas en gang å være alene med trekløvret som holder til her i heimen. Og da snakker jeg om ungene. I dag var en slik dag. Husbonden dro tidlig til Lunheim for å rive mer både ute og inne. Ute regnet det... Dårlig kombi.
Vi hadde planer om å bygge Lego da Sofie skulle sove. Vi lekte litt vi, men "noen" skulle ha de samme klossene, sitte på den samme plassen osv. Lek avbrutt. Mor leker ikke med gutter som bare krangler og surver. Ny aktivitet på planen: tegne.... "Noen" skal igjen ha samme blyanter, samme bok, sitte på fanget osv.... Aktivitet avbrutt igjen...... Sofie våknet og kompaniet spiser. Lurer på om dette gikk ca smertefritt. Gutta var minimalt interessert i idyll og fredelig leik. De ville heller krige....mot mor.... Før klokka 14 hadde de to små soldatene blitt sendt på kassernene sine 3 ganger. Jeg vet man ikke skal sende barna sine på rommet som "straff", men noen ganger må de skilles. Og ta en tenkepause. Tydeligvis virker ikke taktikken min, men det ble nå løsningen da. Befalen greide helt klart ikke å ha orden i kompaniet sitt...
Jeg hadde planlagt å legge huslige syssler tilside og bare leke med guttene. Men i dag hadde det kanskje fungert bedre å bare være husmor?
"Redningen" ble Bror Erik og hans 2 soldater, de kom oppover til krigsonen. Erik hadde også med en kriger på 3 år. Simen, Emil & Sebastian sluttet å krige og underholdt hverandre. Sofie og Magnus fant også selskap i hverandre. Etter inntatt lørdagsgrøt gikk hele kompaniet ut. Det var GODT å komme seg ut. Sofie tok ettermiddagsduppen sin. Det er jo det som er utfordringen med å være alene med de 3, Sofie synes ikke det er like stas å sitte i vogna i sprutregn, mens gutta kunne tenke seg å være ute. Være alene ute, tenker du.... Ja, for all del - ikke noe problem det, men de krangler jo etter ca 3 minutter....... Tur ned til dyrene var artig for guttene. Dagen endte bra med slitne soldater med hver sin skål godteri foran Barne-TV. Men en fantatisk fin dag har det i grunnen ikke vært, slitsom er vel mer et dekkende og passende ord.
Så - det var sannheten om dagen her i heimen. Det blogges som regel ikke om de dårlige dagene her i Blogglandia. Vi skriver om de koselige opplevelsene, de fine stundene og de herlige øyeblikkene. Men det er jo ikke slik hele tida. I dag følte jeg for å skrive akkurat om åssen det har vært, som regel lar jeg være å blogge på krigsdager. Så da vet du det: er det stille her er det fordi Fru Lisa har vært i krig.....
Nå venter fotball på TV og en saftig biff (nei, snakker ikke om Husbonden....hehe). Passende avslutning på dagen for et Befal. ( I grunnen er jeg vel General!)
Hihi morsomt skrevet snuppa:) Selvom jeg skjønner at det ikke har vært så morsomt for deg:P
SvarSlettJeg føler jeg har det på samme måten, selvom jeg bare har ei tulle:P
De dagene man har planer om å gjøre litt hjemme, og triller en laaang tur for at tulla skal sovne...da skal hun IKKE sove! Men de dagene mannen er hjemme og man får litt avlastning, sover hun som en sten uten trilletur:P
Men men de er nå søte da...spesielt når de sover;) hihi..
Kos deg med biff :)
Syns forresten d er kjempebra å lese om noe annet enn solskinn, så skriv gjerne mer om "krig" du:)
Klem Lise
Enig med Lise. Alt for lite om den vanlege kvardagen som vi alle veit ikkje er like roserød her i bloggeland. Så berre føl deg fri til å skrive sånne dager i frå deg her på bloggen også. Du skriv jo så bra at sjølv om det er "krig" så er det litt artig lesning for oss... ;-)
SvarSlettHøres ut som om du har hatt ein travel dag, å vera fredsmeklar er ingen enkel jobb. Håper du får ein fredfylt og roleg kveld no då i alle fall.
Klems
Det blir en del sånne dager...
SvarSlettBiff har stått på menyen her også, og fotball er på TVn.
Føler med deg, slitsomt med slike dager :( Du får kose deg med biffen å lade opp batteriene til i morgen :)
SvarSlettNoen dager er bare sånn.... Da er det ekstra godt når kvelden kommer og de små "krigerne" har lagt seg.
SvarSlettkos deg - håper du får nyte kvelden!
Klem fra Vivian
:)!
SvarSlettJeg fikk meg i alle fall en god latter her nå Lisa. Jeg er lei for at den ble på deres bekostning. Egentlig ler jeg mer med deg enn av deg hvis det er noen trøst. Som 3 barnsmor vet jeg nemlig akkurat hvordan sånne dager er... De er ikke like uimotståelig sjarmerende til enhver tid de ungene mine heller altså. Heldigvis sover de i alle fall rundt 10-11 timer i døgnet og da er de fryktelig søte.♥
SvarSlettKos deg med biffen general! Klem
:) Ja, det er ikkje alltid like enkelt å vere enige? Her er kun to stk, men ein aldersforskjell på fem år... Det går ikkje alltid knirkefritt, det skal eg love deg! Men vi har hatt ein god periode no. Det blei likevel store tårer frå lillebror i dag formiddag, når DS`en ikkje var opplada... Vi som skulle kose oss med pizza i byen, og gå på akvariet... Men det var ikkje nok altså. Eg blei så lei meg, for vi var i sånt godt humør alle saman. Men, det gjekk over, og resten av dagen har vore fin. Håper at dagen din blir kjempefin i morgen, at regnet gir seg, og at ungane finn ut at dei skal vere vener HEILE søndagen :)
SvarSlettGod klem frå Elin :)
Noen dager altså! Jeg tror at noen dager så våkner man opp til dårlig vær, lavtrykk,passe muggen og med litt lite energi og da blir det bare sånn. Håper denne dagen blir bedre!
SvarSlettHehe, det er jo sånn livet er:)
SvarSlettSlisomt, bra, opp og ned om en annen:)
Håper du får en litt mindre krigsfylt søndag.
God klem