14. juni 2010

Bestått generalprøve og sovende optimist

Generalprøven på hvordan hverdagen min blir er i dag gjennomført og jeg besto med glans.
Alt var klargjort i går kveld, klær til store og små var lagt fram, vogna + stelleveske på plass i bilen, sekker med shorts, støvler, regntøy ++ sto klart i gangen. Vesken min var klar, nøklene lå framme, nistepakker fiks ferdig i kjøleskapet. Hadde jeg kunne sminket meg i går hadde jeg definitivt gjort DET også. Klokka

0750 var Fru Sharan pakket og klar med ymse oppakking og barn - klar for avreise. Sebastian ble levert på SFO, så Simen i barnehagen og tilslutt ble Sofie levert i Bestemor sine armer. Min frokost ble inntatt på vei til Lillehammer og jeg kan love dere, den frokosten var kjip. Muligens må nistepakker fikses på morgenen og vi må seriøst vurdere bytte av brød. Uansett, klokka 0850 parkerte jeg Fru Sharan og 10 minutter senere satt jeg hos frisøren. Puh! Utfordringen når den virkelig hverdagen kommer blir at dette skal skje antageligvis 1 time før....altså jeg bør sitte i en kontorstol kl 0800. Hvordan jeg skal få til det er en helt annen sak. Men jeg vet jeg mestrer det til klokka 9 med 3 leveringer. 1 time tidligere og 1 levering mindre bør være realistisk.1 time er nok realistisk å tro at jeg vil bruke, jeg skal jo også kjøre 3 mil.

Har desverre ikke noe situasjonsbilde av dagens aktive time, mulig en satelitt har fanget opp noe kaos oppi bygda.... Men jeg fikk for noen minutter siden noen herlige bilder av en liten optimist. Simen har nok tenkt han skulle lese litt før han sovnet.......Bøker er bra! ( og vær så snill: husk at vi leier - så de gule strieveggene er ikke "mine", men veldig glad jeg har dem lell...)


Og forresten - da jeg slapp inn Muskatt i sta bragte han mat inn i heimen - ei diger, feit mus. Najs.... Musa ble elegant kastet ut i skogen. Jeg vet at kattene ofte bringer byttet sitt hjem til Matmor, men under kjøkkenbordet da gitt......Strengere kontroll ved dørene er innført som strakstiltak. Kroppsvisitering er neste tiltak mot ulovlig import av "matvarer".

Blir dårlig med bloggrunde i kveld, straks kommer Husbonden hjem fra jobb + at søster Ane og kjæresten Morten kommer på besøk.....det blir koselig.

6 kommentarer:

  1. wow, du har jammen litt å henge fingrene i! Hvor mange unger har den dama, tenkte jeg underveis ☺ Synes du er flink jeg ☺
    Herlig bilde av Simen som har leselyst om kvelden ♥

    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  2. Moro... Fint med alt som kan fikses på forhånd:)
    Håper du har hatt en fin kveld med mann og besøk:)
    KLEM

    SvarSlett
  3. Hei vennen ! ♥

    Dette fikset du bra, men du verden for et stress ! ☺ Hvordan ble håret, ble du fornøyd ? ♀

    Usj, så ekkelt med den musa da. Er nok veldig lurt med strengere kontroller, hihi... ☺

    Herlig bilde av en sovende Simen ! ♥

    Ønsker deg og dine en fin og solfylt tirsdag ! ☼

    Gode klemmer ♥

    SvarSlett
  4. Oj, så mye!!! ja en kan lure på hvordan man kan klare over alt :) syns du klarte det bra jeg... Fine bilder av lille Simen og alle bøkene. Ønsker deg en fin dag i morgen, klem fra Mette

    SvarSlett
  5. YOU DID IT!!!! :)

    Jeg husker med nyfødt Hedda, jeg måpte av damene i barselgruppa som håndterte 2 og 3 barn, Hedda og jeg kom oss som regel ikke ut før kl 12. *ler*

    Flotte bilder av Simen. Lese er bra, og i sort/hvitt blir ikke veggene gule vettu. ;P

    Da jeg bodde på Brøttum hadde vi katt, han kom inn med mus, jeg kastet mus ut, han hentet mus inn, jeg kastet mus us, han hen.... Ja du skjønner. Viiiise frem joh! ;P

    Kose dere med besøk! ♥

    SvarSlett
  6. Gratulerer, bloggen din er kåret til ukens blogg på mammabloggene.no :-)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥