Gutta i heimen var ute i 4 timer mens bakermester Harepus regjerte heimen. Lunsj og varm saft rundt bålet gjorde nok sitt til at de var ute så lenge. Sofie tasset rundt og vi leste bok og sang litt innimellom baksten. Men det var gjærbaksten som styrte heimen. Jeg skulle bare sette i gang siste deigen og kjørte Mister Major på full guffe, tok et blikk bort på Sofie som satt i stolen sin og spiste knekkebrød. Hun satt. Hun hadde spist. Hun sov! I duren av en Major. Frøkna hadde ikke sovet lenge altså, kanskje 1 minutt - stakkars vesle bake-assistenten.
Symaskina har også blitt testet ut, et par liftgardiner som sjelden ble "liftet" ble sydd om til vanlige kappe-gardin. Det ble ikke superduper fint, men det ble helt greit og jeg har bestått første prøve med Frøken Singer. Jeg fikk spolet opp undertråd på spole, jeg fikk tredd maskineriet OG dratt opp undertråden og som sagt: Sydd. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Nå lukter det særdeles godt i heimen, ikke av nybakt brød, men BIFF. Jammi jammi.
Så var vi praktiske i dag, håper på kreativitet i morgen
Tuddelidu & ha en fin lørdagskveld
♥


Så flink du er og NAM...ser jo kjempe-godt ut!!
SvarSlettSå flink en bakemester harepus du er da :) Har litt å følge opp der jeg!! Hadde tenkt å bake 3 sorter til jul og nøye meg med det, men nå tror jeg jammen det må bli litt julegjærbakst også. Dette så jo så fristende ut.
SvarSlettSøteste bakeassistenten som sovnet da, hihi.
Gled deg til fortsettelsen med syinga. Super arti det!
Kos deg så masse med lørdagskvelden.
Goklem Marie :)
Så flink du har vært da. Utrolig hvor og til hvordan lys sånne små kan sovne:-)
SvarSlettGod lørdagskveld, Maritklem:-)
Ååå, så fantastisk godt det så ut!!
SvarSlettFlink du!
Lukter det nesten helt hit;-)
Ha en herlig lørdagskveld!
Klem fra størstepia
Du vet å sette standarden, flinka! Hold igjen et horn til nyttår da, nam-nam :D
SvarSlettJa, dette så bare fantastisk ut!! SÅ flink du er!
SvarSlett... jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan være av interesse? Trekkes i morgen ;-) Sjekk: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away.html
Ønsker deg en super helg!
hei på deg vennen ...!
SvarSlettjammi jammi
så flink du har vært, har ikke sett maken
dette står det respekt av, du er superflink ...!
takk for alltid så glade
kommentarer fra deg,
det setter jeg veldig
pris på bare så du vet det ... ♥
ha en fin lørdagskveld med din kjære ...!
klem til deg
♥
Dæken hakke Lisa, du er flink!
SvarSlettJeg er fornøyd med å være ca ferdig med julegavene, men har ikke begynt med verken bakst eller vask... De brødene både så og hørtes gode ut :-)
Fortsatt god helg :-)
-Audhild.
Åå, så flink du har vært da...
SvarSlettOg kan tenke meg det har luktet godt i huset i dag ♥ Deilig og fylle frysern til jul...
Ha en fortsatt god helg!
Klem Line
Å så digg!:)
SvarSlettEple og kanelbrød må du gjerne dele oppskrift på. Hørtes kjempegodt ut!
Håper du har hatt en fin lørdagskveld!:)
klem
Skal si at du har vært produktiv i dag, jeg bøyer meg i støvet... Jeg var på julebord i går, så dagen i dag har bærer nok litt preg av det.
SvarSlettHa en fortsatt fin helg!
klem
TULLER DU!??????? Har du baket alt dette? Det er mer enn jeg baker på ett år.... (*rødme*)... I morgen skal vi lage julekaker da. Kanskje jeg skal sette en bolledeig også??
SvarSlettFlink å sy også? Nei, du er jo bare superwoman altså. Jeg har bare shoppet og fotografert idag jeg.
Nå er det snaaart natta her!
God klem!
Her var det mye fristende gjærbakst!
SvarSlettHilsen fra Mimmi-Leone
Kan ikke skjønne hvordan du greier alt dette med en 1 åring rundt deg?? Min 1 åring må jeg ha øynene på KONstant ellers knuser hun noe, rører hvor hun ikke skal, klatrer og så videre! Men for all del, bøyer meg i støvet både for deg og den lille. Syns du generelt får gjort MYE! Beundringsverdig! Jeg får ikke holdt hjemmesiden oppdatert heller, blogging? Om noen år kanskje... Baking blir det i Desember(har jo opplevelsesadventskalender, så peppekakebaking, hus og pynting er en av tingene). Om det blir bakt noe annet er jeg usikker på, vi får se:) Tar det så det kjem....ha en flott kveld. Klem
SvarSlettMmmm, dette så veldig godt ut Lisa ! ♥ Syntes det hørtes ut som en god ide å bake så tidlig jeg, veldig flink er du vennen. :) Har et ønske om en frøken Singer jeg også, men er nødt til å lære meg å bruke den. Fantaserer om å sy de vakreste ting til hjemmet, hihi... ;) Spørs vel det da, men hadde vært gøy å kunne sy litt. :)
SvarSlettTakk for gode ord her om dagen, veldig godt med litt støtte. ♥
Ønsker deg og dine fire kjære en god og fin søndag, kos dere ! :)
Stooor klem fra Anette ♥
Hei hei!
SvarSlettSå koselig at du fant veien til bloggen min og at du deltar på giwe away hos meg...
Jeg legger deg til på blogrollen min, for her var det innmari koselig.
Flink du er til å bake, driftig du har vært! Blir helt imponert jeg.
Ønsker deg en nydelig helg
klem
Imponerende! Vi har bakt fylte horn, men de forsvant med en gang... Spørs om det blir så mye gjærbakst til jul...
SvarSlettFormloff er godt, ja, kanskje vi skulle ha prøvd oss på det?
flink bakemester harepus du har vært :) Og da kan der vel glede dere masse til jul med deilig julebakst.
SvarSlettØnsker dere en fin søndag.
Så utrolig deilig å ha det unnagjort. Jeg har ikke helt begynt ennå, men har listene klare:)
SvarSlettGod søndag fra Mammadamen:)
Ps har forresten byttet til eget domene: http://www.mammadamen.com
Endre gjerne i bloggrullen!
Wow! Bor helt klart en Dagny i deg altsaa:)
SvarSlett