17. november 2010

Singer med supporttelefon

Jepp, så var jeg også eier av en symaskin. Ingen superfancy smancy maskin med ultrakule funksjoner, men jeg har en ORDNE-maskin. I følge Simen heter nemlig maskineriet ordnemaskin og det er en maskin slik bestemor har for å fikse ting som går i stykker av ymse klesplagg. Så da spørs det da - om mamma har kjøpt en ordnemaskin... Kan nok hende det tar en stund før jeg skifter glidelås i boblejakka som ligger her, eller bøter hullene i den gamle parkdressen.

Vi får se hva det første prosjektet blir, og går det bra kan det jo hende at det blir dokumentert her. Vi får sjå. Det "artigste" med dette kjøpet er at det følger med en egen lapp med nummer til en egen supporttelefon. Kan hende de angrer på det etterhvert.... Jeg håper jeg har min egen support-avtale med samme leverandør som holdt kurs i lefsebaking.

Jeg lurer forresten veldig på hvordan supporttelefon for symaskiner fungerer. Jeg er veldig godt kjent med support og brukerstøtte innen IT. Så jeg kjenner prinsippene - spørre om nummer på pc slik at man kan logge seg på brukerens pc og "ta kontrollen" og guide bruker  til en løsning.  Ser for meg følgende scenario:

FruLisa syr seg skikkelig fast i sitt første prosjekt, la oss si det er et julehjerte.... Lokal symaskin-support er ikke tilgjengelig. Fruen er stresset, jobber med viktig deadline. Fruen taster nummer til Singer Support:
Singer Support:  Singer - Support, det er Gunvor!

Sy-Lisa: Ja, hei - det er Lisa her du - jeg har et syproblem...jeg har sydd meg fast. Jeg har ikke gjort noe spesielt altså, det bare plutselig skjedde. Nei - jeg har ikke fått noen feilmelding. Jeg bare sydde jeg, som jeg pleier og så skjedde det bare. Nei - jeg har ikke rørt noe.. Jeg bare satt her jeg....og så plustelig sluttet maskinen å virke og jeg er midt i et hjerte. Viktig hjerte. Julehjerte... Haster, må være ferdig i dag. Jeg gjorde bare som jeg bruker å gjøre...


Singer-Support-Gunvor: Akkurat ja... mm...ja... Så du bare sydde. Og så stoppet maskinen plutselig? Har du sjekke strømledningen da, sitter den skikkelig i? Har du slått den av og på - det kan hjelpe på det meste.

Sy-Lisa: *sukk* jahhh, jeg har ikke sjekket ledningen da, men de sitter i, jeg har ikke rørt dem... Ingen har vært borti de.  Og jeg slår den jo av innimellom da....


Singer-Support - Gunvor: Hva heter maskinen din?

Sy Lisa: Singer Tradition 2263

Singer - Support - Gunvor: Ok, jeg forsøker å få tak i maskinen din, men den svarer ikke. Virker ikke som den den er slått på eller har strøm. Kan du være så snill å sjekke om kontakten står i? Virker ikke slik nemlig.
Sy-Lisa: Men - jeg har jo ikke rørt den...... Ok, jeg skal sjekke... Hm - den er vist ikke i  den. Må være en av ungene, eller en katt, eller vaskedame... eller... jeg har iallefall ikke sparket den ut..... Takk skal du ha...
Slik ca kunne det kanskje vært. Bortsett fra at de ikke får tak i maskinen min om strømmen står i da - DET skjønner jeg jo. Hadde jo vært særdeles bra om de bare kunne "logget seg på" og tredd i nåla liksom..... Skjønner meg nok bedre på andre maskiner....

Hvis noen har en link ang sying for dummies - bring it on!

11 kommentarer:

  1. Skrachle ;-)
    Har desverre ingen link, men det må jo brukerstøtta kunne bidra med? ;-)
    -Audhild.

    SvarSlett
  2. Hahahaha morsom du, vennen! Grattis med ordnemaskin! Gjett om jeg kjørte meg fast mange mange ganger det første halve året... eller første året.. eller gjør det egentlig en god del ennå. Men èn ting har jeg lært: kødder undertråden med deg så er det oftest noe å gjøre med overtråden -så tre da på nytt MENS foten er OPPE. Ønsker meg en ny og bedre symaskin ja..
    MASSE LYKKE TIL, gleder meg til å se hva du får til!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hahahahaha, du er god ass!!! Jeg kjenner meg godt igjen, sånn var det for meg første tiden (og sikkert enda, snart 6 mnd siden jeg rørte den)

    Lykke til!!

    klem

    SvarSlett
  4. He he, jeg er mer enn en dummy når det gjelder søm og symaskiner, så jeg har ingen tips eller råd:)

    SvarSlett
  5. Morsomt skrevet!

    Jeg fikk symaskin til 30 årsdagen, og begynte i det veldig enkle hjørnet med å sy rundt en duk ol. Må innrømme nå at flere år senere har jeg ikke kommet så veldig mye lengre. Har sydd lift foret m lystett stoff, no more!

    ...så kanskje suporttelefon hadde vært noe her og;-)

    Maritklem:-)

    SvarSlett
  6. Olala følger nr 150;)Fine bloggen:) Skal titte innom mer i morgen:)
    Klemmer og god natt fra
    Lotta

    SvarSlett
  7. Jeg ler meg skakk:) Ha en strålende dag! Hilsen Kristin

    SvarSlett
  8. Hehe :) Grattis med ny symaskin, og lykke til ;)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med fin ordnemaskin. Sånn support burde jo finnes...i mellomtida kanskje det er hjelp å få hos Sykroken.net - hvertfall inspirasjon.
    Lykke til med julehjertesying.
    Hilsen en annen nybegynner, som faktisk synes hun har kommet langt på et par mnd og som er litt stolt av det, he he.

    SvarSlett
  10. Haha! Synes jeg ser deg der, Lisa :) Men dette er jeg sikker på at du fikser fint etterhvert, med litt hjelp fra Gunvor naturligvis.
    Hvorfor virker det som at alle har symaskiner?? Tanken har ikke slått meg engang, og vi har definitivt ikke satt av plass til syrom i det nye huset... Bra at det ikke er så langt ned til Øyer da ;)

    SvarSlett
  11. :) Eg burde absolutt hatt support på både det eine og det andre her i huset! Symaskina mi er 25 år, og hakkar avgarde. Men meir enn bra nok til mitt bruk :) Gratulerer med dette gliset her, ho såg nydeleg flott ut! Takk for så fin helsing inne hos meg!

    Håper kvelden din er fiiin!
    Klem E :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥