2. november 2010

Epler, kongler & sandkakeformer

Høstens mørkeste & gråeste dag er over og det ble en fin dag. Selv som alenemor. Selv med nitrist vær. Det er noe med innstillinga mi som gjør at dette som regel blir gode dager når jeg er alene. Ungene tegnet, ryddet opp og lekte fint sammen. Middag, lekser, lek og fine stunder. På slike ettermiddager får jeg energi og lyst til å ta bilder. Jeg svinser rundt mellom legoklosser, puslespill-brikke, barn og katter med kamera i hånda. Greier jeg å finne et motiv? Jeg bare kjenner at jeg MÅ ta bilder.

Var en tur innom Folk & Røvere på mandag og greide ikke gå tomhendt ut. Tror aldri det har skjedd... Et fat fra House Doctor, vase fra samme sted (som etter hvert skal få en svibel i seg) ble med hjem. Fatet skal jeg bruker med kubbelys til advent. Nå er fatet, vasen, kongler, røde epler og sandkakeformer fra bruktbutikken i bygda - et fint stillben på en grå dag.  Mange sandkakeformer for 20 kroner kalles et kupp! Blir nok fine telyseholdere på juledekket bord i jula. Kjenner jeg begynner å glede meg litt...


Stikkordet for årets juleforbredelser er nok "keep it simple". Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få tid til alt jeg kunne tenke meg å gjøre, jeg kan ikke helt kjøre samme løp som i fjor. Da var jeg jo i permisjon med Sofie. Man kan faktisk bli litt svett av alle de flinke jentene her i Bloggverdenen, det er så mange som fikser og ordner så mye - og så fint & kreativt. Jeg får starte med en liste - jeg var iallefall veldig god på lister. Og starte med å se i juleboka mi....der står det skrevet. Det meste. Trenger forresten ikke stresse med gavekalender til gutta - de har bestilt lego eller sjokoladekalender. Enkle de karan.

Ha en fin tirsdagskveld



11 kommentarer:

  1. Nydelige stemningsbilder. Keep it simple til jul høres fornuftig ut. Man blir bare stressa av for lang liste man ikke klarer å komme igjennom og jula skal handle om mest mulig kos. ☺

    SvarSlett
  2. Fine bilder!- Syns det er både lurt og fint å holde det enkelt :) For meg er desember den travleste jobb månden i hele året, så her i heimen blir det ikka baka 7 sorter osv osv.
    Men merkelig nok blir det da jul alikevel ;)
    -synnøve-

    SvarSlett
  3. nydelig stilleben, fiine bilder, Lisa:) Ja, førjulstida skal være ei tid uten stress. Med 3 barn og jobb, sier det seg selv at man må ta det som det kommer:) Jeg har store barn nå og kan faktisk gjøre litt mer av det jeg har lyst til, det er deilig det også. Og den tida kommer for deg også, fortere enn du aner. Kos deg med barna mens de er små:)( Vet jeg høres ut som ei gammel kjerring nå, men mener det godt altså)

    Så greit at guttene er enkle og vil ha sjokolade- og lego-kalender:) HERLIG!!!!!

    Klem fra Trine til deg og de gode barna dine:)

    SvarSlett
  4. Da kan du trøste deg med at det blir svært enkel jul her i huset.. full jobb setter en naturlig bremser for det meste. Jeg tar litt og litt jeg, "bygger" meg opp julen for hvert år, så har vi noe å fylle på med og ikke bare bytte ut:) Tror vi blir her julaften, så drar vi på hytta i romjula.
    Hmmmm ja og så skulle vi vært på Fåvang også, forferdelig dårlig med det i år. Oslo andre helga i desember altså? Hihi hadde vært koselig, men tror neppe det blir noe Oslo- tur med det første.

    Snart natta her.

    Klem!

    SvarSlett
  5. Hei.

    Enig i alt du skriver. Jeg startet (for ordens skyld) med julelista allerede på nyåret. Da kunne jeg hente inspirasjon fra alle julebloggene mens de ennå var ferske. "Keep it simple" er et fint stikkord og så liker jeg "Less is more".

    Klem Mona C

    SvarSlett
  6. Flott stillben!! Sandkakeformene var virkelig et kupp,
    Så greie gutter du har -sjokolade eller lego, helt supert!
    Junior ble syk i dag, så han ligger rett ut her på sofaen nå. Huff får så vondt av dem når de er syke..

    Må finne senga selv også snart kjenner jeg.. God natt.
    Klem

    SvarSlett
  7. Keep it simple er fint! Selv om jeg er hjemme, akter jeg ikke å stresse livet av meg i førjulstida...Legokalender blir det på et par stykker her og.

    SvarSlett
  8. Fine bilder og så fint fat, blir sikkert kjempefint til jul. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  9. Ja hadde det bare gått an å keep it simple, hehe!:)
    Håper du har en fin dag. Veldig gøy at du vil være med i giveawayen!:)

    Klem

    SvarSlett
  10. KOSELIGE høstbilder!

    Ja, jeg også lurer på hvor de flinke bloggedamene henter energien sin....Men de er kanskje ikke 3-4 eller 5 barnsmødre med en liten som krever sitt! Eller bor trangt i liten leilighet :) Jeg føler at min energi nok ville vært større med en mann som var hjemme, et større hus og ikkeså mange barn som trenger meg det meste av dagen.
    Men sånn er det ikke :) Så vi får bare gjøre det beste vi kan. Og det må være godt nok :)
    Men man skal jo kose seg da. Jeg ble forresten gledelig overrasket her om dagen da min samboer sa at vi burde hatt noen jule-gardiner på kjøkkenet/gangen i år :D Så det blir nok litt mere jul her i heimen enn jeg hadde trodd!

    Ha en fin helg Lisa!
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Nydelig bilder, som gav meg en skikkelig fin høststemning!!

    Ha en fin kveld!

    Kelm

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥