25. februar 2010

Våpenforhandlinger

Dagen i dag har bestått av hyggelig besøk. Mari og nevø Magnus kom tidligere på dagen med stekepanna under armen. Dagens middag var nemlig pannekaker! Og da man skal steke mange pannekaker er det smart med 2 panner. Onkel Erik hentet Emil og Simen i barnehagen og kom til dekket bord. Det blir dårlig tid til fotografering under slike måltider, men med litt fantasti kan dere lett se for dere et par små karer med tomatsuppe og pannekaker med blåbærsyltetøy!

Tante Ane og onkel Morten er hjemme på "ferie" fra studier i Trondheim og kom da pannekakene var vel nede i magen. De begynner å bli rutinerte nå, de vet at det er smartest å komme etter middagen er ferdig:-) Stor stas til guttene med alle tanter og onkler og nevøer samlet på en gang, og så på en torsdag da!

Godt å få litt assistanse i de "kritiske timene" - det er jo litt styr da Sofie skal ha grøt samtidig som noen skal ha mer pannekaker og andre ristet brød med salami. Onkel Morten viste gode onkeltakter og ga lille snupp grøt mens jeg løp rundt med pannekaker og salami. Veldig hyggelig at de er hjemme fra Trondheim, skulle bare ønske de var her hver dag! Fikk lagt Simen mens vi fremdeles hadde besøk og da blir det litt fin tid med Sebastian etterpå.


De har "Ha-med-dag" i morgen, eller Sebastian sier iallefall de har.... Anyway  - han skulle få lov å ha med lego..og da startet forhandlingene. Den håpefulle ville ha med Star Wars lego. Med Star Wars lego følger våpen. Mor synes ikke noe om våpen. Han ville i utgangspunktet ta med en legomann med våpen og en motorsykkel. Vi endte opp med legomann, motorsykkel og en.....droide?! Ingen våpen iallefall. Hvis ikke denne droiden er et våpen i forkledning. Da er mor blitt lurt. Er i såfall ikke siste gang mor bli lurt....Legoen ble lagt i en tupperware-boks, må jo ha orden i sakene...

Nå sover de søte små og jeg koser med med blogge-stafett. Det er en kombi av å blogge og følge med på stafett på en gang. Som 3-barns mor greier man det, slik ca iallefall....


Klem klem

(Er det bare jeg som har problemer med signatur for tida, den vil ikke plassere seg nederst og på midten....*sukk*)

10 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for hyggelig hilsen.. ja, nå håper jeg det blir fødsel snart! :)
    Her er det også bloggestafett i kveld.. ;)

    SvarSlett
  2. For et herligt innlegg Lisa!! :)

    Og for en flott blogg du har, her vil vi gjerne følge med:)

    Takk for hyggelig kommentar og ha en koselig kveld!!

    Klem Johanna

    SvarSlett
  3. haha..guttemamma.:-))

    joda vaset var et deilig sted å være...peiskos og himmelseng inne i hytta..:-)

    kos deg.:-)

    Klem Gry

    SvarSlett
  4. hihi, her kjenner jeg meg igjen.. starwars lego for alle penga..

    Vi har bestilt tur til Lalandia/legoland i påsken, men har valgt å ikke nevne noe til junior. Så tipper det er en som lurer veldig når vi kjører ombord i danskefergen.

    Så lurt å putte lekene i en liten tupper boks.

    Koselig med beøk av tante og onkel tenker jeg. Ha en super kveld, nå er det snart helg. jippi.

    Klem fra Cecilia

    SvarSlett
  5. :) Koseleg dag! Vi har forhandla med fireåringen om nytt Wii-spel. Synes livet kun går ut på forhandlingar for tida? ;)
    God natt!
    Klem E.

    SvarSlett
  6. For et koselig innlegg ! ♥ Høres ut som om dere har hatt en hyggelig og innholdsrik dag ! :)

    Her er det stadig forhandlinger også. ;)

    Ha en god natt Lisa ! ♥

    Nattaklem Anette

    SvarSlett
  7. Heia søta ♥

    Innom for å ønske deg en
    vakker fredag og deilig helg ...!

    Klem
    ann-christin

    SvarSlett
  8. Hei, hei

    Jeg kom over siden din da du hadde Give Away og har nå blitt følger av siden din.
    For en nydelig blogg du har.
    Ønsker deg en flott helg.

    Hilsen
    Mette

    SvarSlett
  9. Hei vennen :)

    Ja nå koser vi oss kan du tro ♥
    Bare så stor opplevelse dette:) Sitter bare å beundrer lille tulla jeg nå, klarer ikke gjøre noe annet... blitt lite bloggetid, men håper på å komme sterkere tilbake;) Bli morsom igjen;) Nå har jeg bomull i hue og er superhormonell;P

    Alt bra m dere?=)

    Klemmer

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥