20. februar 2010

Arbeidssom lørdag

I dag har Husbonden fungert som rivningsarbeider på Lunheim. Status Lunheim nå er snart er alt gulvet i 1.etasjen borte. Men Husbonden og Far oppdaget at de nedesret stokkene (det er laftet hus) burde skiftes ut. Så da må karene bruke de små grå for å finne beste løsning for dette.



Bildet over viser stua vår. Vi har ikke kommet så langt i planlegging at vi vet verken hva som skal være på veggene eller på gulvet - det som er klart at det skal være "noe". Neste uke kommer feieren for å undersøke om vi må skifte de to pipene i huset. Ikke bare bare å renovere et gammelt hus.

Over er bilde av tømmerstua vår. Den skal ha synlig tømmervegger, men de må også "renoveres" da de bærer preg av "tjukk maling" i mange omganger, sprekker, og stygge hull. Dette rommet må vi nok "jobbe" litt med - det har nemlig dører på 3 av veggene og vindu på den 4. veggen. Ser kanskje for meg en tv-stue?

Mens Husbonden har operert som rivningsarbeider har ungene og jeg vært husmødre. Guttene var kjempeflinke med å hjelpe til med både rydding,skifte på sengene, være på vaskerommet og støvsuge. Jeg tviler vel på at dynene våre har blitt støvsuget tidligere.... Under er huset vi leier mens vi renoverer - langt oppi bygda, bratt og j&$lig. Men nydelig utsikt og god plass!


Dagens store utfordring var storhandel med 3 små! Jeg må si jeg besto med glans. Vi hadde noen klare regler før vi "taua avgårde". Ikke masing, ikke løpe med handlekurvene - generelt - NULL tull. Guttene vet å høre på mamsen sin.

For å komplisere hele oppdraget hadde jeg bestemt meg for at kveldens "voksenmat" skulle være thai-suppe. Ei kjempegod suppe jeg fikk på et barseltreff. Problem - Kiwi hadde ikke suuuupa. Hele bataljonen videre inn på Rimi. Null suppe. Så inn på Mega. Jeg hadde ikke 10-er til handlevogn så Sofie hang på armen. I en viss fart fant jeg suppa og stæsjet jeg skal ha oppi. Anbefaler IKKE å ha med 7 måneders baby på armen, og to små karer som begynne rå bli litt lei mathandling. Det blir suppe. Og JA - det er faktisk tilfelle at vi har 3 matbutikker i bygda, ei bygd med ca 4500 innbyggere. Nå er det jo en turist i hver en krok, så nå er vi nok noen flere her.....

Jeg er nokså fornøyd med at jeg fikk handlet inn sammen med ungene - de var kjempeflinke - fant varer og la i egne kurver. Jeg hadde også både pakke og bærehjelp. Flinke gutter

Og til slutt: Marianne - pakke på vei i posten

Ha en kjempefin lørdagskveld - jeg gleder meg til suppe!

Klem klem
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Blogger oppfører seg litt rart, derfor ingen signatur... hmm..

12 kommentarer:

  1. Hei Lisa! Baksida har oppdatert seg litt på nettet i dag- og da - tuddelitu - ny blogg: Gratulerer - så lekker - frisk og fargerik! Vi har også spist thai-suppe i kveld, innimellom vrange gutter og en litt for trøtt tuppe. Nå er alle i seng - puh! God lørdagskveld der oppe!

    SvarSlett
  2. Spennede prosjekt!!!du er snill ang dato;)

    SvarSlett
  3. Så gøy å følge opp-pussingen deres Lisa :) gleder meg til å se ferdig resultat! Jeg er imponert! - tre barn på shopping, må si du er flink! Jeg er helt utslitt av å ha med en 3 åring :) i dag var han potte sur pga han ikke fikk noen leker.. hjelpes, jeg ble helt skutt av det :)

    kos dere med Thaisuppe, kanskje jeg må prøve den en dag?! anbefales? :)

    ha en fin kveld!

    klem/navnesøster Lisa

    SvarSlett
  4. whao, du er flink som handler med ungene! Jeg måtte innom apoteket med en av mine to - det var nok. Før jeg visste ordet av det var han inne på kontoret deres! ARG!
    hehe

    nå er d kos på planen min- lese blogger og nyte at ungene sover! (enn så lenge.. hehe)

    SvarSlett
  5. Anne-Marie:
    Så koselig med besøk fra Baksida da:-) Nå er ungene sovende og godt er det. Har vært lite styr med gutta i dag, du vet nå åssen det er....

    Spent på suppa i kveld - jeg er liksom veldig klar for Åså-suppe....

    ha en fin kveld, dere også, om du leser her igjen da:-)

    SvarSlett
  6. Skal sei, jeg har bare shoppa idag jeg, hihi. Men lenge siden sist da. Kjøpte MYE fint! Kommer etter hvert, må ta bilder i dagslys.

    Så flott det blir da!!! Gleder meg til å følge utviklingen:)

    Ha en fin kveld!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  7. Du, søte dama ♥ Fineste kommentaren ever kom fra deg: " vil savne deg når du drar i vei for å øke folketallet" :D Er såå kos at du liker innleggene mine, så får jeg tilstrebe å få til bra innlegg med en baby hengende på puppen også.. :P
    Me love din blogg også snuppa, alltid en fryd å titte inn her ♥
    Helt fantastisk hus dere kommer til å få da! Og såå flink mann du har:D Imponert!:D Du får hilse han og si det.
    Er såå irriterende når man ikke finner d man skal ha i butikken, og ikke i neste eller neste heller...argh!!

    Håper du koser deg med lørdagskveld:)

    Klemme

    SvarSlett
  8. Hei!
    Takk for besøket hos meg.. veldig koselig å titte innom hos deg også!
    Ser ut som dere har litt av et prosjekt foran dere da... blir artig å følge med på det!
    Ha en riktig fin kveld! ♥

    SvarSlett
  9. Guri, dere har å henge fingrene i ja.... Blir sikkert råbra når dere er ferdige. Flink mann. Må bare få skryte av min mann også da isamme slengen. Står på en lørdagskveld kl halv 11 og maler... Bare overflate oppussing her da, men blir bra tilslutt her også tenker jeg :)

    Ha en fin helg videre.

    SvarSlett
  10. Dette blir spennende! :))) Gleder meg til å se hva dere får ut av dette huset!

    Hau, kan tenke meg det er mye folk oppi bygda nå ja. Hjelpes... Merker det bare på hovedveien her. Tror ikke jeg skal ut og kjøre så mye neste helg. ;P

    SvarSlett
  11. Hei hei!
    Så gøy å følge med..Måtte le av knirkede ilse støvler haha..Jeg har nok bare brukt mine for mye..hihi.

    Ønsker deg en fin fin kveld videre og en deilig søndag:)

    Klem fra
    Lottis

    SvarSlett
  12. Høres ut som et spennende prosjekt ! Gleder meg til å følge med videre. :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥