28. mars 2010

Barneskirenn

Nei, det er ikke Nortugh som har uttalt seg igjen... Gutta har vært på sitt første skirenn i dag. Erling Jevnes Barneskirenn. I tåkeheimen med snø som helt klart kan kalles klisterføre, men gutta hadde blå swix de - og regndress.


Simen skulle gå 300 meter, Sebastian 600.. Simen fikk god bistand av en støvlekledd mamma som bisto så godt hun kunne. Ikke helt greit å "løpe" ved siden av 3-åringen i slapset uten å lage en festlig scene med knall og fall (med mamma i hovedrollen....). Stakkaren hadde særdeles bakglatte ski.....Han kom i mål, i følge han selv - først! Fikk premie, drikke, diplom & medalje og var SÅ stolt.


Sebastian startet i neste pulje og gikk avgårde med følge av klassekamerat. Jeg var jo fremdeles i målområde med "han som kom først", og Kai var heller lite mobil sammen med Sofie i vogna midt på sørpejordet. Kjapt bytte av roller og Kai løp avgårde for å forevige Sebastian sitt første renn.

Gutta hadde en kjempefin opplevelse på tross av bakglatte ski, våt snø og regndress.


4 kommentarer:

  1. Det er ut som dere har hatt en fin start på påsken, kjekt å se at de lager skirenn for de minste. Og ingenting er bedre enn å få en medalje til slutt. For det viktigste er jo ikke å vinne, men å delta.

    Ha en fin påskeuke!


    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Lisa

    Dårlig start på påskeværet ja, men vi satser på at det blir bedre. Vi var på rennet vi også, kikka etter kjentfolk fra barnehagen, men så ingen... Ove fullførte med stil, fikk premie og forlangte at vi skulle dra hjemmatt :o) Det var helt greit... GOD PÅSKE oppi bygda!!

    SvarSlett
  3. Hei Signe
    Ja - skikkelig dårlig vær:-( Vi så noen andre fra bhg, men det blir litt lite sosialt med barnevogn på et jorde fult av slush! Var ikke der så veldig lenge vi heller...

    God påske på Vestkanten også:-)

    SvarSlett
  4. Vi kjørte forbi der nede vi også, og hadde vi sett det litt før, så hadde nok vi vært med også. Neste år er vi nok på plass om det er da også:-)
    Herlige bilder av stolte og flinke gutter!!!
    Ha en flott mandagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥