8. februar 2011

Lunheim & Nasa

Det står til liv, er bare ikke så ivrig med blogging om dagen. Kommer nok sterkere tilbake.. Husbonden har dokumentert fremdriften på Lunheim i dag. Fremdeles tidkrevende arbeid som pågår, det er vist ikke spesielt kjapt å isolerer skråtak.... Det er krav om 30 cm isolasjon i tak, skulle vi innfridd disse kravene med vanlig isolasjon hadde vi hatt kryploft i hele andre etasjen. Noe overdrevet,selvfølgelig. Men Snekker og Far løste saken, de løser det meste...

Reisverk mellom "Master Bedroom" og gang er på plass

Løsningen ble å bruke såkalt "Nasa-isolasjon" (Actis isloasjonsrull). Med flere lag aluminiumsfolie og skumplast oppnås isloasjonsverdi tilsvarende 24 cm mineralrull med 2 cm tykk isolasjonsmatte. Cluet er vist refleksjon av både varme - og kulde. Systemet  med refleksjon er utviklet av NASA og bruker i romfartøyer. Ja, av og til er ikke ulikheten mellom denne familien og verdenrommet så stort - føler innimellom vi er på vei til å ta av til ukjent plass:-) Smart system iallefall. Les mer her

 Nytt hull i veggen, vindu på rommet til Lisa Sofie

Det er en stund til rommet til Sofie ser ut som et jenterom, men det går fremover. Nå er det mer og mer som Husbonden kan bidra med. Og det er jo på sett og vis fint....♥

Tuddelidu & so long ♥

5 kommentarer:

  1. Wow, dere har litt å gjøre ser jeg! akkurat slik ser det ut hos oss også... tålmodighet!
    Et lite spørsmål: Jeg lurer på hvorfor innleggene mine plutselig ikke vises på NIB sin side...Har du peiling?
    Mette..

    SvarSlett
  2. Oioi...her skjer det ting ja :)
    Har skaffet dere arbeid dere og ja, hehe.
    Vi har et evighetsprosjekt vi også, selv om
    vi har kommet litt lengre ;)
    Blir som jeg har sagt før spennende å følge husprosessen deres fremover!
    Ha en strålende fin onsdag kjære deg.
    Klem Marie

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg lurte litt på det med NASA i overskriften, ja;-)
    Godt mannen ordnet det da, bra å ha sånne handymen altså!
    Ha en fin onsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Tuuusen takk for koselig kommentar på huset vårt!! tihi :) Gleder oss til å flytte inn, og såklart får dere bli med videre :)

    Så fint det blir hos dere, du har virkelig en handyman :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Flott å se:)Litt utfordringer underveis men kjekt når ting kan løses:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥