Hva skal jeg gjøre dersom jeg ønsker å si ja til donasjon?
Da bør du gjøre som følger:
- Informer minst to av dine nærmeste pårørende om din beslutning.
- Fyll inn og undertegn et DONORKORT. Her må du fylle inn navn og tel.nr. til de to av dine nærmeste som du har informert om din beslutning. Donorkortet kan du skrive ut på din egen PC - donorkortet finner du her. Her kan man også laste ned app til iPhone og Android telefoner. Kortet skal du bære på deg i lommebok eller veske. Din beslutning skal ikke registreres noen da Norge ikke har et slikt register.
Ønsker du også å inkludere evt. mindreårige barn så kan du gjerne gjøre dette ved å tilføye dette på donorkortet. Større barn kan også selv ha sitt eget kort, men her må foreldrene alltid oppføres som pårørende.
Tekst & bilder er hentet fra Organdonasjon
Ta et standpunkt du også!
♥♥♥

Hei :)
SvarSlettSå hyggelig du ble nysgjerrig og tittet innom, det er alltid hyggelig å høre fra de som finner bloggen min!
Ja, Hafjell er vårt andre hjem, og det har det vært i ca fire år nå. Utiskten fra headeren min er fra leiligheten vi først "bodde" i på Sportstunet.
Nå har vi flyttet oss litt, til større plass og hytte i Kringelåsen, til like fin utsikt bortsett fra at vi ikke ser ned i dalen. Er vel derfor headeren ikke er byttet ut, gode minner :-)
Fin blogg du har, morsomt å lese inne hos noen som bor i øyer :-)
Vi kommer i morgen igjen, håper på like fint vær som det har vært de siste helgene, nyyydelig!!!
Hilsen Kristin :-)
Et viktig og flott standpunkt!
SvarSlettSå flott at du minner oss på slikt!
SvarSlettTenker på det innimellom, men så er det det å få ut fingern og gjøre noe med det. Skal bare gjennom en fødsel først, så skal jeg prøve å gjøre litt sånne her ting den tiden jeg går hjemme. Det står iallefall på lista!
Minn oss gjerne på det igjen!
Klem fra størstepia
En veldig viktig Give-away dette Lisa!
SvarSlettOg ja, jeg har hatt mitt donorkort i lommeboken i mange år allerede ♥
Klem Line
Jeg har også et "Donaldkort", (som jeg så kjekt kaller det) i lommeboken. Laget det i forrige uke, etter at jeg så denne serien på TV. Mannen i huset har hatt det lenge, så her har vi begge to tatt et viktig standpunkt. Så få heller legene se om noen av organene kan brukes til noe, hvis man er så uheldig å komme i en slik situasjon...
SvarSlettHa en fin helg!
Klem
Både jeg og mannen har sagt i fra om at vi ønsker dette , men noe donorkort har vi ikke somlet oss til å få enda. Takk for påminnelsen.
SvarSlettHermine tok meg skikkelig på sengen en dag da hun fortalte at derom hun døde så vil hun at andre skal få hjertet hennes. Ikke ord du vil høre fra ditt eget barn, men samtidig blir jeg fryktelig stolt.♥ Bestevenninnen hennes er alvorlig kreftsyk så hun er nok over middels opptatt av død og syksom for tiden.
Ønsker deg en god helg Lisa.
Klem fra Hanne Mette
Viktig påminning dette! Er nok sånt som mange av oss tenker på innimellom (når vi blir minna på det) og er så einig, så einig, og så glemmer vi det igjen... Sånn er det i alle fall med meg... Men, skal ta å få laga til eit sånt donorkort no. Ikkje utsette det lenger....
SvarSlettTakk for påminninga og god helg!
Klems
Veldig flott tema du tar opp Lisa, noe vi alle burde tenke på. ♥ Håper det går bra med deg og dine, kose dere masse med helg ! ♥
SvarSlettGod klem fra Anette ♥
PS: Har Ramsign-giveaway inne hos meg om du vil bli med. :)