2. desember 2010

Kulde og hjerter

Kulda har festet taket i bygda og det ligger  på rundt 20 minus - det er for kaldt. Det er faktisk alt for kaldt. Denne uka har vi hatt en bil som trengte starthjelp pga kulda, en kveld uten vann pga frosent rør og en pipebrann i huset vi renoverer. Alt har gått bra - bilen har startet, vannet har kommet tilbake og pipa under kontroll. Men jeg er fornøyd av kulde. Jeg er veldig takknemlig for rennende vann i springen og gode hjelpere som hjelper oss da ting fryser, ikke starter og ryker


Jeg og frøken Singer hadde en liten økt i går, 8 hjerter ble det av rester av liftgardina. De ser greie ut til å være sydd av en junior-syerske. Har ikke fått stappet dem med noe ennå, da det ikke fulgte med i startpakken. Dere skal få se det ferdige resultatet. Nå ligger de til pynt med kongler og røde, frosta bær. Hjertet (fra Lobelia) til høyre vant jeg i en give away hos Fruen fra Trondheim, etter et hjerte som forsvant i posten og to jenter som ikke turte å spørre om hjerte var sendt/ankommet kom endelig hjertet inn i det Lunheimske hjem. Takk Marthe.


Zinkpotter som stammer fra i sommer har fått noen ord på seg og er kjempefine med svibler i. Svibler hører advent og jula til. Begynner å sige litt jul inn i heimen selv om jeg er nokså forsiktig med pyntinga ennå. Må passe på så jeg (Husbonden) ikke blir lei av jula før den egentlig begynner.


Tusen takk for alle koselig kommentarene på gårdagens innlegg ♥ Minner om at jeg trekker Sam&Sofie - give awayen i kveld. Håper flere av mine faste følgere også melder seg på!
 Ha en fantastisk fin torsdag og sett pris på vannet som renner i springen!

7 kommentarer:

  1. God morgen!
    Bare innom for å ønske deg en fin dag. Kjempefin juleheader du har fått deg. Og gleder meg til å se hjertene du har sydd. Holder også på med det om dagene. Både til meg og i julegaver!:)

    klem June

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen til Sebastian. Så flott og god julestemning det var her på bloggen din nå -likte headeren din. Søte hjerter du har sydd og skikkelig kult med dymomerkene!! Jeg blir inspirert.

    Krysser fingre og tær for vinnerlykke hos deg i dag igjen. hihi.. det kommer en Sam&Sofie luke inne hos meg også om litt.

    Ha en fin dag, vennen. Klem

    SvarSlett
  3. Artig at du har beg¨å sy da!D hadde ej også ei stund.Mamma sa berre "he du ikkje nok å gjer?"hehe.Men kjekt når en får d til.no e d kun strikking som gjeld.ikkje like lett å dragse me seg symaskina overalt;p
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Så gøy at du har begynt å sy, vennen, gleder meg til å se!! Her går symaskina hver dag for tiden, mange bestillinger til jul og så skal jeg jo lage litt selv også:-)
    Hjemme idag også vi. Ha en finfin dag da!

    Stor klem!

    SvarSlett
  5. Ja, nå synes jeg godt sprengkulda kan gi seg. frister ikke å stikke nesa utenfor døra engang. Så kos med egensydde hjerter. de blir sikkert kjempefine når de får litt fyll i seg. Håper dere slipper flere problemer med kulda, og at dere får noen fine desember dager. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  6. Her må jeg også smuginnføre jul. Sakte men sikkert smugles det inn små julete ting. Mannen her mener nemlig at jula starter førs på lillejulaften *sukk*
    Vi har ikke samme intense kulde som dere, ikke i på termometeret. Men når vi har -10 og vinden uler rundt hjørnene, da er vi der hvor dere er vi også*brrr*
    Vannet hadde frosset her om dagen, men vi fant fort stedet og fikk fikset med ved hjelp av føneren... Værre er det at varmeapparatet i bilen ikke virker som det skal. Skikkelig irriterende når bilen ikke er mere enn 3 år gammel. Men det spør vel ikke etter slikt...

    Håper dere får en flott dag, og at dere klarer å holde varmen :)

    SvarSlett
  7. hahah, jeg må le litt av oss;) Det var virkelig lurt av meg å høre med deg!
    Så flink du er som syr! Mon tro om det finnes sykurs i dette landet?:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥