Da var vinneren av Sam&Sofie - give awayen kåret. I dag har jeg faktisk bare valgt en. Jeg har bestemt selv hvem som skulle vinne. Det er nemlig ikke mange av det mannlige kjønn som legger igjen kommentaren her på bloggen eller trykker "liker" på innleggene mine på Facebook. Så da jeg så denne kommentaren bestemte jeg meg for at vedkommende skulle få buksa. Vedkommende er anonym og overfor "gutta" lar jeg han være det, jeg vet hvem han er...
Hvis du love å hoill d hær unna gutta; æ like bloggen din ;)
Kult me give away da, å har vørr in å kjika :) sjer fremover t næste høst / vintern å kjæms sikkert t å hainnel "Cardigan Malou i alpakka" eller nåkka liknanes. Myttji fint å stæsj opp litj-pia me va d i allefaill ;) Håpe ailt står bra t i dalsia :)
Så til surmuliga... Jeg synes det er artig å gi noe tilbake til noen av de som følger/leser bloggen min. Slik sett artig med give away. Jeg registerer at det er ekstra mye besøk på bloggen min rundt konkurranser (det er jo normalt...) og ser også at mange kommer fra en nettside som ramser opp konkurranser på blogger ect. Jeg må være så ærlig å innerømme at jeg liker det ikke. Jeg liker ikke at folk bare kommer for å få noe. Sorry, mulig dette skaper rabalder, men slik er jeg. Jeg liker ikke når det bare surfes rundt etter konkurranser og melder seg på i hytt og pine. De færreste anonyme skriver "hei" - bare en kort kommentar for å delta. (Unntak finnes selvfølgelig). De siste dagene har jeg hatt over 250 besøkende (mye for meg) og nesten ingen kommentaren. Da skjønner man lunta......Har selvfølgelig fått fra mine faste, gode bloggvenninner.
Nok surmulig - det bare måtte ut. Nå skal jeg strekke en vond rygg - gi beskjed til den heldige vinneren og strekke videre.


Fint at du er ærlig, Lisa! Og fint at det er en mann som vinner premien. Jeg tror det er flere menn enn man tror som leser mamma- og interiørblogger. Oppfattes sikkert ikke som supermacho å lese disse bloggene, men vi liker jo at mennene våre av og til er litt opptatt av hjem og barn også, eller hva?
SvarSlettHa en fin kveld i kuldegradene (15 minus her også, og jeg kan love at de virker mye kaldere enn i Gudbrandsdalen...)!
Hei vennen!!
SvarSlettJeg er SÅÅÅÅÅÅÅ enig med deg! jeg har hatt en del av de på min giveaway også, og ikke hørt et kvekk fra de hverken før eller etter! Jeg kaller de bare "giveaway-groupies" jeg.. hihi
Så kuult en mann vant denne gangen da!!
Så hyggelig at det ble en mannlig vinner hos deg!
SvarSlettJeg var ikke med på denne give awayen, men slenger inn en liten kommentar da jeg stadig er med på give aways.
Jeg oppdager mange nye blogger på den måten, og skriver i kommentaren at jeg er ny der.
Følger alltid opp bloggene, ja jeg gjør det, men selv om jeg prøver å være flink til å legge igjen kommentarer må jeg jo innrømme at jeg oftest leser og går hvis ikke innlegget treffer meg helt den dagen.
Har selv nettopp hatt give away, og ser at antall treff har økt etter det, men kommentarer er sjelden vare.
Uansett, synes det er godt du er ærlig, kanskje vi rett og slett bare bør gi en gave til en tilfeldig valgt kommentar en dag?
Utrolig stas Lisa, litt flaut å, men mæst stas ;)
SvarSlettTakke å bukke :)
Nissemainj
HEi snupp, helt enig. Ikke særlig stas å ha en gjeng med helt ukjente på give awayen, som bare sier de vil vinne, og så aldri noe mer.. de vinner ikke noe av meg, slik er det bare.
SvarSlettKjempekoselig med mye besøk, men det er jo kommentarene man motiveres mest av.
Gratulerer til Nissemain. Jeg glemte faktisk å skrive hva jeg ønsket meg.
Tenkte ha en give away selv nå, så får se hvor mange ""besøkende" jeg får.
Ha en finfin kveld!
Klemmer fra meg
Hei du! Helt enig med deg! Det er endel "golddiggers" der ute. Fin avgjørelse om å gi gaven til din mannlige leser! :) Koselig:)
SvarSlettDu har fått ny header?!!? Den var veldig fin! :)
He he, du har rett med giveaways;) Men det blir jo ofte sånn - hvis man ber folk om å linke til giveawayen, sprer det seg, og man må regne med at noen stikker innom kun pga premien.
SvarSlettGrattis til vinneren!
Så stære fin lay-out du har laga nå Lisa! Kjempefin!
SvarSlettGooooooooooooooooooood helg (snart :-)
-Audhild.
Hi hi, kanskje du hadde så lyst på buksa selv at du fikk gubben til å legge inn kommentar - på trøndersk?! He he he!! ;) Synes den nye headingen (eller hva det heter på bloggspråket) var kjempefin, forresten!! Irene
SvarSlettHurra for den mannlige vinner ! Liker veldig godt din "nye blogg" :)
SvarSlettKlem fra Janne
Jeg skjønner hva du mener, og er enig, men jeg tror nok at noen av de anonyme er inne oftere enn man tror uten å legge igjen kommentarer.
SvarSlettGratulerer til herremannen! Utrolig festlig:)
Superfin header, Lisa!!! Jeg ble påvirka, hehe.
klem
Tøff dame du Lisa:-) Jeg er jo innom og titter veldig ofte, og er sikkelig dårlig til å legge igjen kommentarer. Skal bli litt flinkere:) Ha en strålende vinterkveld! Kristin
SvarSlettSkjønner hva du mener og er ganske så enig :) Er mye koseligere å trekke en premie til de som faktisk er innom og legger igjen spor andre ganger enn bare når det er gaver som skal gis bort :) Masse lykke til videre i juleforberedelsene. Klem fra meg!
SvarSlettFin ny lay- out!! Forstår hjerte sukket ditt! men høres ut som du treng å ta deg en tur til kiropraktorer!
SvarSlettVar jeg den første til å kommentere headeren altså?? Da var det på tide! Den var jo kjempefin!!
SvarSlettJeg skal nok komme over sorgen... Det er ikke mye ille som skjer i livet når jeg sørger over slikt! tjihi..
Fiiiin kveld til deg!!
Takk for det, vennen. Fint og julete her inne hos deg også:) I år vil jeg ha RØDT! Headeren er fin den, men skjønner hva du mener. Kanskje nok med tre bilder, slik at den ikke blir så brei? Skrik ut om du trenger hjelp:-)
SvarSlettGod torsdagsklem!
Helt enig med deg!!! Må innrømme at jeg melder meg på give away'er, men da er det fordi jeg også liker bloggen og ikke bare premiene. Jeg reagerer når jeg ser bloggere som har hele bloggen sin fyllt opp med linker til ulike trekninger. Noen er greit å ha, for det er jo en måte å "reklamere" for blogger man liker osv. Men å surfe rundt etter premier er for meg en uting!
SvarSlettGratulerer til den heldigve vinneren, likte veldig godt at det var en mann som vant!!
Ha en finfin helg!
Klem
Jeg har sluttet å reklamere for give away, uansett hvem som har de, og ikke har jeg det som regel på mine heller (og i alle fall ikke at man får lodd som følger!) - rett og slett fordi jeg er enig med deg, jeg vil gi noe til de som finner veien av seg selv, og aller helst til noen som kommenterer oftere...
SvarSlettMen jeg ser jo det selv, jeg har mellom 200 og 600 innom daglig *gosj* og så får jeg 7 kommentarer... joda, jeg skjønner at man ikke alltid har noe å si, men innimellom da? ;)
Guri Kjelle Magnus er naprapat og bor på Lillehammer. Mener hun jobber der nå, hun er FLINK! :)
God rydd - og god helg! ♥
PS: Grattis til mannen - han fortjener premien!
Hei!
SvarSlettÆrlig og flott innlegg!! Jeg pleier å melde meg på give awayer, men kun på de bloggene jeg følger, jeg melder meg aldri på via linker.
Så morsomt med en kommentar fra en mann, herlig med noen som bruker dialekten sin også skriftlig.
Synes virkelig det ser ut som du har blitt venn med symaskinen din jeg, mektig imponert. Jeg har vært lat de siste ukene med kommentarer, tiden strekker ikke helt til for tiden, så tar av meg hatten for alle dere bloggere som bruker så mye tid også nå i desember for å glede oss leserne.
Riktig god adventstid til deg og dine, Maritklem:-)
@Marit: Kan du ikke sende mailadressen din til frulisa krøllalfa hotmail.com - du er så flink til å gi meg kommentarer, jeg skulle ønske jeg kunne svare deg en plass:-) Tenkte faktisk på deg i dag, at det var lenge siden jeg hadde hørt noe fra "Marit uten blogg, men med kommentarer":-) God adventstid til deg også♥
SvarSlettKlem Lisa
Enig med deg. Det tristeste jeg ser er folk som legger seg til som følger for å få et ekstra lodd og så fjerner seg som følger igjen så snart trekninga er over.
SvarSlettHeisann, så fin bloggen din har blitt med julebilder på toppen, er veldig glad i jul, og gleder meg til å finne fram alt stæsjet. Er ikke så veldig inni denne bloggeverden men skjønner at det er noen som bare vil ha gaver, da er det jo fint at du bare kan ta en sjefsavgjørelse og velge hvem du vil..... høres jo ut som en trønderkar? Koser meg og lager masse julekort i kulda, lykke til med juleforberedelser, det viktigste er jo å kose seg med dem og ikke stresse..... (kanskje lettere sagt enn gjort når det nærmer seg den 24....) Leser bloggen din hver dag, alltid så koselig, skal bli flinkere til å legge igjen noen ord....
SvarSlettGlemte jo å skrive hvem det var..... Eva S
SvarSlettGjer seg med litt "kjefting"av og til;o)i like it!
SvarSlettNo e d natta her i gården etter megeT kjekk kveld på strikkeklubb:D..natta!kjersti
Grattis til vinneren. Skjønner jo godt hva du mener ang give aways, men det er nok bare å akseptere at det er slik det er når man har en "offentlig" blogg.
SvarSlettKaller ikke dette surmuling, syns det er supert at du er ærlig og sier meningen din (og kanskje mange andres og...)
Ha en fin helg!
Hei! Jeg er nok en av de anonyme som er innom ofte, men som ikke legger igjen kommentar - skal skjerpe meg:0) Jeg syns du har en veldig fin blogg og det er spennende å følge med på renoveringen av Lunheim. Jeg bodde ikke så langt unna tidligere:0)
SvarSlettMed ønske om god helg!
Jeg forstår hva du mener og gratulerer til vinneren. Jeg tenker også at give aways er en fin måte å kunne gi noe tilbake til leserene mine.
SvarSlettPå en annen side så kan det jo hende at du får noen nye lesere ved å kjøre give aways -at de rett og slett oppdager den koselige bloggen din slik. :)
Gratulerer til den heldige vinneren! Ønsker deg og dine en fin, fin adventshelg. Klemmer fra Cecilia :)
Hei vennen:)
SvarSlettSå enig, så enig! Er mange som la igjen kommentar på den siste give awayen min: Jeg vil ha et sånt skilt! Når jeg hadde skrevet i innlegget at man må legge igjen kommentar om hvilket skilt man ønsker. Blir litt matt og tar de ikke med i trekning. Klart jeg har lyst til å bare dele ut premien til en av dere kjære bloggvenner, men da føler jeg det blir juks? Så jeg trakk da, og noen vant som aldri har vært innom før og sikkert ikke titter innom igjen. Hmmm...
Morsomt at en mann vant hos deg syns jeg:):)
Nyyydelig juleheader du har lagd! Utrolig fin snuppa:)
Kose deg med fredagskveld da:)
Klemmer
Skjønner godt at du vil gi til en av de faste leserne og ikke til noen som kommer fra de 'premiejegersidene' - og det får du jo når du velger vinneren selv i stedet for å ta en random :)
SvarSlettHa en finfin helg og gratulere til vinneren!
Heisann! Ser den og det har vært likens nå når jeg har give away.. Nesten ingen kommentarer ellers, og nå vips så var det 20! Jeg prøver å kommentere når jeg er innom blogger, men skjelden noen som er innom tilbake og legger igjen spor..
SvarSlettLiker bloggen din jeg :)
-Lillebølla
Jeg er nok en av de mange anonyme som er innom og ikke legger igjen en kommentar. Men hva skal man skrive? På mange blogger er det massevis av bilder, og alle kommentarer er av typen "å så fint" eller "du er så flink søte deg" eller "så nydelige barna dine er" eller "du har så vakkert hus". Det blir liksom litt mye av det gode! Selv om jeg liker innleggene, klarer jeg ikke å henge meg på det sukkersøte og overpositive bloggspråket. Beklager!
SvarSlettHei Anonym
SvarSlettJeg svarer deg her jeg, iom jeg ikke har noen blogg å svare deg på... og så tar jeg det her på dette innlegget, iom du hadde kommenentert her også....
Helt greit at du ikke legger igjen noen sukkersøt og overpositiv kommentar, like greit hvis du ikke føler for det. Hvis du liker innlegget kan du jo skrive hvorfor du liker det, eller så kan du la være - helt frivillig:-)
Jeg forventer ikke kommentarer fra alle som er innom, surmulinga mi på dette innlegget gikk på alle "give away-golddiggere" som bare surfer rundt etter premier de kan vinne. De vinner ikke hos meg for å si det slik. Så jeg surmuler ikke fordi folk ikke legger igjen kommentarer:-)
Og når det gjelder kommentaren at du likte den forrige headeren min bedre, så er det helt greit. Hvorfor likte du forresten den bedre? Skal jo ta bort igjen juleheaderen min snart, så da kommer den gamle tilbake - bra for deg:-) Men på gardinene mine har du nok bommet litt da jeg ikke har vist noen gardiner på bloggen, få av den i huset. Men det var kanskje et eksempel? Kanskje greit å vise til reelle ting?
Ha en fin jul videre, kjære Anonym ♥