20. desember 2010

Årets pakker

Kveldens aktivitet består i å pakke inn julegavene. Hvitt papir og rødt bånd - enkelt og greit. Til & fra-lappene har jeg laget på juleverkstedet vi hadde på jobb i slutten av november. Synes i grunnen at det er koselig å pakke inn gaver, men etterhvert blir jeg på et vis lei - jeg angrer på at jeg ikke ba butikken pakke det inn for meg. Men kjenner jeg meg rett - jeg hadde pakket dem om... Så det er bare å pakke i vei.. Eller står i grunnen både stryking av duker & skjorter på kveldens plan samt å lage marsipankuler, meeen..... Det kommer en kveld i morgen også.


Ute begynner det å bli skikkelig kaldt igjen, nærmere 20 nå. Husbonden skal hente ordentlig ved til oss i morgen, det holder ikke i lengden med "rivningsved fra Lunheim", den brenner overraskende godt i starten og så blir det liksom ikke noe mer. Kan det ha noe med x antall lag maling å gjøre? Bære ved er jo en del av juleforbredelsene man må gjøre før man kan sette seg på krakken å kikke etter julestjerna. Både vasking og julenek gjenstår om noen lurte. Varmen må på i kjelleren også, ingen planer om å være vannløs i morgen..igjen.


I går ble pepperkakene pyntet, jeg lagde mandelknekk og juletrøffel med kanel. Så det er stadig forbredelser til jul. Da var pakkepausen over og jeg må skride til verket igjen. Jeg må bli ferdig i kveld da dette er en kjedelig jobb å ta igjen i morgen.

Juleklem fra Lisa

6 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i det med pakkingen, angrer litt hvert år på at jeg ikke lot butikken pakke inn, men så synes jeg det er hyggelig å sette litt eget preg på gavene da....jeg og mannen er akkuratt ferdig med pakkeøkten vi og, vondt i knærne, for synes det er greit å pakke på gulvet, bare å "rulle den ut";-). Her ble årets pakker røde med hvite prikker og egenproduserte lapper i Tilda stil. Heldige er de som får de fantastisk fint pakkede gavene deres:-).

    Imponert over all bakingen din jeg! Her blir det bare fire slag, og julekonfekten tror jeg vi kjøper. Fjorårets egenproduksjon ble en heller mislykket affære....

    God kveld, er vel i gang med marsipanen nå;-). Maritklem

    SvarSlett
  2. Fine pakker og pakkelapper. :) Her går det i gråpapir i år - jeg vil helst pakke selv jeg også! ;)

    Vi har litt rivningsved her også, brenner godt og så *POFF*. Hahahaha!

    Håper dere får herlige dager mot jul ♥

    SvarSlett
  3. Kjempefine pakkelapper! Veldig koselig med hjemmelagde!:)

    Håper du får en fin dag idag!

    klem

    SvarSlett
  4. kjempefine :) pakkelappene lignet på de jeg laga i fjor faktisk! i år har jeg ikke hatt tid :) eller rota meg til det! :O)

    flotte gaver iallefall ♥

    kos deg i førjulstida!

    juleklem!

    SvarSlett
  5. Flott innpakning. Og merkelappene var super søte.
    Ønsker deg en god jul.

    SvarSlett
  6. Hurra for jubileet vårt! ;) I dag har vi faktisk spist ostesmørbrød à la Lisa. *mett*

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥