Det er 2 piper i huset og nå er brannmurene i 1.etasje pusset opp. Det blir 3 vedover i 1.etasje - stue, kjøkken og i tømmerstua. Vi har en formening om hva slags ovner vi har lyst å ha i de ulike rommene. Husbonden er nokså bestemt på ovnen i stua og jeg er nok enig. Ovnen på kjøkknet er allerede på lagring, mens den i tømmerstua har vi ikek snakket om, men jeg ser for meg at det passer med en tradisjonell ovn der. Vi får høre hva Husbonden sier er Fruens innlegg. Kanskje han bør begynne å kommentere det her slik at vi ha kommunikasjon svart på hvitt...ref innlegget om utslagsvasken. *kremt*
Kjøkkenbildet er fra Skogland
Som dere ser er vi ikke akkurat klare for innflytting, men det går stadig fremover og plutselig sitter vi foran ovnen og leser gamle blogginnlegg om ovner. Kanskje ikke VI - heller jeg.....
(Jøtul F602 / Jøtul F375)



Arbeidet går jo fremover da!! Spennende å følge med :)
SvarSlettDu, jeg lurer på en ting... Vi vurderer noen dager på hunderfossen/lilleputthammer i neste uke. Har du noen tips til overnattingssteder som er barnevennlige og tilgjengelig for en familie som er litt sent ute?
Klem
Det går fremover skjønner jeg. Flinkis han mannen din altså. Veldig fine ovner du viser også. Ser for meg at det vil passe helt perfekt!
SvarSlettVittig at vi nesten traff hverandre på ABC forresten. :) Tenk at det er 5 år siden.
Klem fra Hanne Mette
Som sagt så kommer dere til å få det sååååååå fint! Jeg kan jo benytte anledningen til å slå et slag for klebersteinsovner, ikke veeeeldig fine, men vi er utrolig fornøyd med vår - den varmer hele natta :-) Lykke til med valg av ovner og tusen andre valg som dere ser ut til å være godt igang med :-)
SvarSlettAudhild.
Så utrolig flott dere kommer til å få det! Høres herlig ut med flere ovner. Her vi bor har vi ikke en eneste ovn nå. Savner vedovn. Det varmer så godt. På en helt annen måte enn panelovnene vi har nå. Og så er det så koselig!
SvarSlettGleder meg til å følge prosessen deres videre! :-)
Så flott det blir, helt utrolig for en forandring vennen:):)
SvarSlettElsker det kjøkkenbildet der, er så vakkert:):)
Så koselig med gamle vedovner:)
Kos deg masse i helga:)
Klem Lise
Heisann :) Kom hit via linken til Gamletrehus, og plutselig fant jeg bilde av kjøkkenet mitt.. ;)
SvarSlettLykke til videre med prosjektet!
Hilsen Fru K