28. juni 2011

Lunheim - vedovner...

Arbeidet går sin gang på Lunheim - Husbonden har rullet ut i lange baner:-) Det er enorme mengder med isolasjon som skal til for å isolere et hus. 2 soverom er ferdig og er i skrivende stund kledd i gult. Huset vil bli godt og varmt på vinteren og kjølig og svalt på sommeren. Ikke det helt store problemet med kvelende varme akkurat nå, men det er en annen sak.

Det er 2 piper i huset og nå er brannmurene i 1.etasje pusset opp. Det blir 3 vedover i 1.etasje - stue, kjøkken og i tømmerstua. Vi har en formening om hva slags ovner vi har lyst å ha i de ulike rommene. Husbonden er nokså bestemt på ovnen i stua og jeg er nok enig. Ovnen på kjøkknet er allerede på lagring, mens den i tømmerstua har vi ikek snakket om, men jeg ser for meg at det passer med en tradisjonell ovn der. Vi får høre hva Husbonden sier er Fruens innlegg. Kanskje han bør begynne å kommentere det her slik at vi ha kommunikasjon svart på hvitt...ref innlegget om utslagsvasken. *kremt*



Kjøkkenbildet er fra Skogland

Som dere ser er vi ikke akkurat klare for innflytting, men det går stadig fremover og plutselig sitter vi foran ovnen og leser gamle blogginnlegg om ovner. Kanskje ikke VI - heller jeg.....
(Jøtul F602 / Jøtul F375)

6 kommentarer:

  1. Arbeidet går jo fremover da!! Spennende å følge med :)

    Du, jeg lurer på en ting... Vi vurderer noen dager på hunderfossen/lilleputthammer i neste uke. Har du noen tips til overnattingssteder som er barnevennlige og tilgjengelig for en familie som er litt sent ute?

    Klem

    SvarSlett
  2. Det går fremover skjønner jeg. Flinkis han mannen din altså. Veldig fine ovner du viser også. Ser for meg at det vil passe helt perfekt!

    Vittig at vi nesten traff hverandre på ABC forresten. :) Tenk at det er 5 år siden.

    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  3. Som sagt så kommer dere til å få det sååååååå fint! Jeg kan jo benytte anledningen til å slå et slag for klebersteinsovner, ikke veeeeldig fine, men vi er utrolig fornøyd med vår - den varmer hele natta :-) Lykke til med valg av ovner og tusen andre valg som dere ser ut til å være godt igang med :-)
    Audhild.

    SvarSlett
  4. Så utrolig flott dere kommer til å få det! Høres herlig ut med flere ovner. Her vi bor har vi ikke en eneste ovn nå. Savner vedovn. Det varmer så godt. På en helt annen måte enn panelovnene vi har nå. Og så er det så koselig!

    Gleder meg til å følge prosessen deres videre! :-)

    SvarSlett
  5. Så flott det blir, helt utrolig for en forandring vennen:):)
    Elsker det kjøkkenbildet der, er så vakkert:):)
    Så koselig med gamle vedovner:)

    Kos deg masse i helga:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  6. Heisann :) Kom hit via linken til Gamletrehus, og plutselig fant jeg bilde av kjøkkenet mitt.. ;)

    Lykke til videre med prosjektet!

    Hilsen Fru K

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥