25. juni 2011

Hiv o hoi

Simen fylte 5 år denne uka og i dag ble det feiret med sjørøverfest oppi bygda for små pirater og en liten prinsesse. I fjor pyntet vi bordet med Lego og det var stor suksess. Spørsmålet dukket plutselig opp torsdagkveld: "mamma, hva skal vi pynte med i år...?" Jeg måtte virkelig tenke. "Eh - sjørøvere?" Og sjørøverfest ble det. Det ble det googlet for å finne inspirasjon til sjørøverbursdag. Jeg så masse fint jeg kunne kjøpe, men rakk jo såklart ikke levering før lørdag. Jeg er i grunnen nokså flink til å planlegge så jeg vet ikke hvorfor denne bursdagen kom "plutselig" på meg.



Etter en del søk og dårlige treff fant jeg til slutt en fantastisk flott side hvor kan gratis kunne laste ned, vimpler, seil til muffins, dødningshoder til sugerør og mye anna. På menyen sto 2 sorter muffins, pølser og is. Muffins fra Toro igjen - ungene var storfornøyd med kakeutvalget:-) I tillegg hadde vi marsmallows, jordbær og melon på spyd stukket ned i en halv mellon. Enkelt og greit.



Det ble en kjempefin feiring og ungene lekte så fint sammen. Vi glemte nesten at de skulle fiske is. Godt når de kan aktivisere seg selv. Snart er Lisa Sofie 2 år, så jeg burde vel begynne å planlegge den bursdagen. Tror ikke det blir noe barneselskap, men kanskje et desto mer rosa familieselskap?!?


På sidenetil  Cottage-industrialist kan du finne masse inspirasjon - her er sidene hvor jeg lastet ned vimpler etc.  
God lørdagskveld !

6 kommentarer:

  1. Så stilig! Masse gode ideer her. Jeg har forberedt Mortens bursdag i dag. Har regien på familiebursdagen, men barneselskapet er det bursdagsbarnet som har bestemt. Starwars og toromuffins. ;)
    God klem fra meg

    SvarSlett
  2. Synes alltid bursdager kommer brått på jeg,men dette så jo kjempebra ut.!Takk gud for internet;p
    Ps.jeg har skiftet navn og adr på bloggen enda en gang.Nå er jeg endelig fornøyd..tror jeg;
    Først var det pink moon så everyday life og nå 2 mot 1 er feigt.Du kan jo ordne det når du får tid:o)
    God helg videre!kleem kjersti

    SvarSlett
  3. Så kult!
    Og masse herlig snacks;)
    Tipper den lille sjørøveren var fornøyd ja;)

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Ser ut som bursdagsbarnet er storfornøyd! Fin blogg, jeg følger deg videre :)
    God Helg!

    SvarSlett
  5. Kjempe fint pyntet og mange fine ideer :)
    Håper alt er bra med deg og dine.
    Nyyyt søndagen og sommeren!
    Mange klemmer Marie

    SvarSlett
  6. Grattis med vel overstått 5-årsdag! Vi har snart 2-årsdag i heimen, vi også. I slutten av september.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥