7. juni 2011

Hverdagskaos

Slo meg da vi spiste middag i dag at seansen burde vært filmet - kun til privat bruk sådann. Laks, poteter og gulerøtter sto på menyen. Ingen høydaere her i heimen, men det spises...om med noe mer fjas og tull enn ved en pannekakemiddag. Sofie hadde laks i krøllene, Simen "mistet" potetbiter ned på gulvet til Pus og Sebastian forsøkte å smugle ned noen av laksebitene sine ned til samme mottaker. Alle laget egentlig lyd, mye lyd.... Men til slutt hadde alle fått litt laks i magen og måltidet kunne avsluttes. Håper ikke det bare er her i det Lunheimske hjem det råder kaos og ville tilstander under middagen...



Det er vel slik de fleste plasser tenker jeg, vil gjerne høre fra de hvor det er rolig samtale og alle gafler i seg av gledes lyst. Eller - forresten: Vil ikke høre lell. Nå kan jeg leve i den troa at det er slik alle plasser.

Sofie toppet den småkaotiske ettermiddagen med å tisse i sofaen UTEN bleie. Hun skal alltid løpe en runde i stua uten bleie etter kveldstellet. Alle de andre gangene har dette gått meget bra, men altså ikke i dag. Hun slengte rett og slett den lubne rompa si midt mellom 2 sofaputer og tisset. Najs.  Når jeg tenker meg om kunne det faktisk vært verre.

Nå forbredes det i heimen til en liten periode hvor Husbonden skal være Bybonde og FruLisa være alenemor. Ting som kan gjøres unna gjøres unna mens arbeidskraften er i bygda. Med god planlegging går det meste bra. Og med litt bistand i forhold til pass av Frøken Sofie.  Vi er jo i begynnelsen av juni og det skal avsluttes & hygges:-)

Fin tirsdagskveld

10 kommentarer:

  1. Høres ike bare litt kjent ut det der. Vi jobber med å få ungene til å faktisk SITTE ved bordet når vi spiser. Et sted må man jo begynne... Akkurat nå er det nemlig litt -sånn skal bare på do, må slippe inn katten, må vise dere et turntriks, se hva jeg kan, jeg henter ketchup, nei det vil jeeeeg (*løper om kapp til kjøleskapet*), må på do igjen, jeg også og lillebror følger jo med på lasset uansett hva de store foretar seg...
    Jau, det er liv i leiren.;)
    Ha en stille og rolig kveld Lisa.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  2. Ser dere for meg ;) Ja det er bra det er litt "æksn" rundt matbordet .Ikke så mye av det her da , men det skulle jo bare mangle , gutten er jo 14 ;) Men rundt midddagsbordet kommer de gode samtalene , og det er kos :)
    Sofie finner vel snart ut at tissing på sofaputa til mor ikke er så kult ;) Hi hi :)

    Ha en fin kveld Lisa :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Haha! Middager er oppskrytt, det har eg alltid sagt!

    SvarSlett
  4. Herlig Lisa!;-) Syns jeg ser for meg de små trollene ved middagsbordet!:-)
    Nå har vi foreløpig bare EN som spiser middag ennå, og det råder kaos til tider hos oss også - da kan jeg bare TENKE meg hvordan det er å ha 3... Filming av slike "eventer", burde vært gjort oftere!:-)
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  5. Det er nettopp derfor det er så herlig å lese bloggen din Lisa, herlig beskrivelser av lett gjennkjennelig hverdagskaos. Sånt man kan smile av når roen senker seg:)

    Maritklem:)

    SvarSlett
  6. Heldige er dem som har syriner i hagen!!!
    Konkurranse på bloggen vår!!!
    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  7. Jeg skulle gjerne vært hjemme og vært barnevakt for den lille prinsessa! Sett ho gjerne på toget til Tr.heim, any day!

    SvarSlett
  8. He he, dette høres veldig kjent ut! Sånner det å ha små, livlige barn i hus. Lykke til som alenemor :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  9. ahh... litt godt å lese at andre har sånne dager også... selvom Laks er en av høydare middagene her da... er gjerne det jeg får til svar om storebror får bestemme nemlig! Men mat på gulvet og tiss i sofaen vet jeg alt om! Og alenemor føles det som jeg også er rett som det er... eller ikke så ofte da, men er det akkurat nå.. mannen er i Norge frem til Lørdag... og torsdag neste uke starter bilturen mot nord... så nok å gjøre!

    SvarSlett
  10. Jadda, her har vi både e kaos ved matbordet OG tissing i sofaen... ;) Hedda liker å gå i "bare rompa" ;P

    Ha en fin søndag!!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥