Det er vel slik de fleste plasser tenker jeg, vil gjerne høre fra de hvor det er rolig samtale og alle gafler i seg av gledes lyst. Eller - forresten: Vil ikke høre lell. Nå kan jeg leve i den troa at det er slik alle plasser.
Sofie toppet den småkaotiske ettermiddagen med å tisse i sofaen UTEN bleie. Hun skal alltid løpe en runde i stua uten bleie etter kveldstellet. Alle de andre gangene har dette gått meget bra, men altså ikke i dag. Hun slengte rett og slett den lubne rompa si midt mellom 2 sofaputer og tisset. Najs. Når jeg tenker meg om kunne det faktisk vært verre.
Nå forbredes det i heimen til en liten periode hvor Husbonden skal være Bybonde og FruLisa være alenemor. Ting som kan gjøres unna gjøres unna mens arbeidskraften er i bygda. Med god planlegging går det meste bra. Og med litt bistand i forhold til pass av Frøken Sofie. Vi er jo i begynnelsen av juni og det skal avsluttes & hygges:-)
Fin tirsdagskveld ♥♥♥♥♥




Høres ike bare litt kjent ut det der. Vi jobber med å få ungene til å faktisk SITTE ved bordet når vi spiser. Et sted må man jo begynne... Akkurat nå er det nemlig litt -sånn skal bare på do, må slippe inn katten, må vise dere et turntriks, se hva jeg kan, jeg henter ketchup, nei det vil jeeeeg (*løper om kapp til kjøleskapet*), må på do igjen, jeg også og lillebror følger jo med på lasset uansett hva de store foretar seg...
SvarSlettJau, det er liv i leiren.;)
Ha en stille og rolig kveld Lisa.
Klem fra Hanne Mette
Ser dere for meg ;) Ja det er bra det er litt "æksn" rundt matbordet .Ikke så mye av det her da , men det skulle jo bare mangle , gutten er jo 14 ;) Men rundt midddagsbordet kommer de gode samtalene , og det er kos :)
SvarSlettSofie finner vel snart ut at tissing på sofaputa til mor ikke er så kult ;) Hi hi :)
Ha en fin kveld Lisa :)
Klem fra Janne
Haha! Middager er oppskrytt, det har eg alltid sagt!
SvarSlettHerlig Lisa!;-) Syns jeg ser for meg de små trollene ved middagsbordet!:-)
SvarSlettNå har vi foreløpig bare EN som spiser middag ennå, og det råder kaos til tider hos oss også - da kan jeg bare TENKE meg hvordan det er å ha 3... Filming av slike "eventer", burde vært gjort oftere!:-)
Klem fra størstepia
Det er nettopp derfor det er så herlig å lese bloggen din Lisa, herlig beskrivelser av lett gjennkjennelig hverdagskaos. Sånt man kan smile av når roen senker seg:)
SvarSlettMaritklem:)
Heldige er dem som har syriner i hagen!!!
SvarSlettKonkurranse på bloggen vår!!!
Klemmer fra Lena
Jeg skulle gjerne vært hjemme og vært barnevakt for den lille prinsessa! Sett ho gjerne på toget til Tr.heim, any day!
SvarSlettHe he, dette høres veldig kjent ut! Sånner det å ha små, livlige barn i hus. Lykke til som alenemor :) Klemmer fra Elin
SvarSlettahh... litt godt å lese at andre har sånne dager også... selvom Laks er en av høydare middagene her da... er gjerne det jeg får til svar om storebror får bestemme nemlig! Men mat på gulvet og tiss i sofaen vet jeg alt om! Og alenemor føles det som jeg også er rett som det er... eller ikke så ofte da, men er det akkurat nå.. mannen er i Norge frem til Lørdag... og torsdag neste uke starter bilturen mot nord... så nok å gjøre!
SvarSlettJadda, her har vi både e kaos ved matbordet OG tissing i sofaen... ;) Hedda liker å gå i "bare rompa" ;P
SvarSlettHa en fin søndag!!