2. juni 2011

Lunheim & arbeidfordeling

Særdeles behagelig å våkne uten vekkeklokke, unger som ser barneTV og SOL. God start på en fri dag. Sein frokost som i grunnen bare er en frokost alt for seint. Det er sjelden rolig og langdrygt med frokosten her i heimen.

Husbonden og guttene dro avgårde til Lunheim, kjekt å få første gruppe avgårde.Veldig mye kaos med 3 unger når man skal forflytte seg... Jeg fikk samlet sammen kjølebag, pølser, brød, lomper, pålegg, kniver, glass, saft, solkrem, bleier, våtservietter, brød, knekkebrød OG SÅ VIDERE. Man skulle virkelig tro vi skulle være borte en uke. Men det skulle vi altså ikke. Bare en tur på Lunheim. Hagesakene har jeg også alltid med - det kan jo hende jeg vil klippe en kant eller to, jevne på hekken osv. Kjekt med Sharan. Plass til det meste.

På Lunheim er status i korte drag slik: "ferdig ute - uferdig inne". Huset utvendig begynner jo å likne noe. Ikke 100% ferdig, men det ser nesten slik ut.



 

Teltet til saga, hvilebua til snekkeren og et stilas vitner om at det er en byggeplass her. Innvendig er det fremdeles ingen tvil om status Lunheim, fremdeles lenge til de lange, sene og rolige frokostene kan nytes på dette kjøkkenet.


Jeg har sjelden de store oppgavene når vi er på Lunheim, jeg er operativ leder for de under 8 år - det kan være skifting av bleier, forhandle hvem som skal ha badeballen, påse at Sofie er ca der hun burde være osv.... I dag har både Sofie og jeg gjort nytte for oss. Stilas har blitt revet og spiker skulle ut. Fruen hadde ansvar for hammer - brekkjern og planke med spiker. Sofie hadde ansvar for å legge spiker i bøtte. Arbeidsdelingen fungerte greit og jeg er faktisk imponert over hvor lenge en 2-åring synes det er gøy å legge en og en spiker i ei bøtte:-)

Nå skal jeg lade opp til en ny fridag ALL BY MYSELF!

7 kommentarer:

  1. Hei Lisa! Jeg liker at du blogger igjen:)Nyt fridagen din!! hilsen mamman til Petter!

    SvarSlett
  2. Moro at du er tilbake:-) Fremdeles like spennende å lese om Lunheim - og se forandringene. Godt du holder styr på de under 8, det er jo nesten den viktigste oppgaven!;-)
    Ha en flott fredag imorgen!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Hei.

    Det ser helt herlig ut på utsiden. Akkurat sånn jeg ønsker meg, med koselige hushjørner/kroker. Det går jo fremover inne også, men du er kanskje litt utålmodig?

    Det er jo nesten like stor jobb og passe på de små som å snekre hus. Hihi.

    Ha en fin fridag.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  4. En god dag♥ Så godt når de små blir så store at man kan "bruke" de til noe. Og så stolte de blir når de får lov til å gjøre en så viktig jobb som å samle sammen spiker i en bøtte.
    Gleder meg virkelig til å se Lunheim. Ha en strålende fridag i morgen.
    Klem

    SvarSlett
  5. for et hus!
    ha en fin tid all by yourself;)

    SvarSlett
  6. Huset blir jo helt fantastisk! :-)

    2-åringer er som regle enkle sjeler. De elsker repetisjon. Å putte en og en spiker i ei bøtte høres ut som en perfekt oppgave!

    Kos deg med fridagen i morgen!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥