Ungene og jeg har vært på Plantasjen og kjøpt inn sommerens "Dronning Ingrid". Guttene fikk hver sin oppgave - den ene fikk kjøre blomstertrilla og den andre vogna med Sofie. Gjelder å fordele litt oppgaver da man begir seg ut på slike oppdrag. Plantasjen og 3 unger kan nemlig slå skikkelig feil om ikke oppgavene er godt fordelt. En mann, noe eldre sådann, ser følget og blir nok litt imponert over fordelingen og at den fungerer. Så han sier like så godt - neimen, så flinke gutter - dere får sikkert is etterpå!! TAKK FOR DET. Jeg hadde ikke videre planer om verken henge utenfor Plantasjen med 3 is-spisende unger - ei heller å ha 3 isspisende unger INNE i Fru Sharan.
Med hard forhandling og lovnad om BÅDE is og "lage kafe" kom jeg ut av Plantasjen med kun blomster og jord og noen søte små lykter. Innom bakeren for å kjøpe noen skikkelig krønsja skolebrød og hjem i en viss fart for å lage i stand kafe på verandaen. Det ble vellykket og alle var glade.
Ikke like effektiv dag i dag, med 3 små hjelpere tar det ca 1/2 dag å plante noen blomster og gjøre de tingene man må gjøre. I morgen er Husbonden back in the castle og det blir najs.
God lørdagskveld ♥
Å,skikkelig sommerstemning i Øyerbygd'n ser jeg. Skulle ønske jeg var med på café i dag, så koselig ut :)
SvarSlettYippikajey - FruLisa er tilbake!! Kaos på hjul og en medsøster i trebarns-kaoset!! Hurraaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
SvarSlettHihi, du får trøste deg med at han mente det godt, mannen med lovnad om is. ;-)
SvarSlettHei Lisa :)
SvarSlettJa, det er sikkert lurt å fordele arbeidsoppgavene når man er på slike turer med barna ღ gøy for de å ha noe å gjøre og føle at de også bidrar til noe ღ Koselige bilder du deler med oss…. Koselig også å se bilder fra Lunheim, her kommer dere til å få det fint… sikkert mye som står igjen, men plutselig ser man seg tilbake og bare lurer på hvor tiden ble av :) ღ Ønsker deg en flott helg, og uke som kommer… Titter innom igjen snar jeg ;) Klem fra Mette
Du er fantastisk til å beskrive livet og hverdagen som trebarnsmamma Lisa ;-) Koser meg når jeg leser bloggen din! Idag har Erik og Alexandra hjulpet til med å vaske bilen og plante blomster... det kan bli en utfordring til tross vi begge er hjemme. Men hvis man bare ler åt skum i håret på lillesøster, blunder for de jordige handavtrykkene på mammas hvite genser (dårlig valg av genser!)så blir en søndag med litt hus/hagearbeid en fryd. Savner dere i Øyer, samtidig som vi koser oss her. Klem fra oss på Bryggeveien
SvarSlettElsker dine hverdagshistorier om barna:)
SvarSlettGreit å ha en slagplan, for shopping og kafébesøk er jammen ikke det sammen etter at man fikk barn.. jeg har ett, du har tre...you go girl;);)
Klem klem
Hei Lisa:-) Det er første gang jeg er inne på bloggen din på veldig veldig lenge. Datt helt av alt som hadde med blogging å gjøre for sånn 7-8 måneder siden:-) Koselig å lese om oppgavefordeling og kafé. Jeg får følge litt med og ta med noen tips om fordeling av oppgaver på de små selv om mine kanskje er litt i minste laget til å gjøre så veldig mye enda, -i hvert fall den aller minste.
SvarSlettKjenner dette er en kafe jeg kunne tenke meg å besøke. Når er åpningstidene igjen? ♥
SvarSlettSå hyggelig å se at du er "på igjen". Masse flotte bilder som vanlig, og så stor Sofie har blitt. Morsomt å se hvordan det går fremover på Lunheim også:)
SvarSlettGleder meg til å følge med videre.
God forsommer, Maritklem:)