Lenge siden det har kommet noe innlegg om Lunheim. Antall oppdateringer står ikke i stil med antall timer Husbonden har tilbrakt sammen med Glava og papp i det siste. Etter ferien har de fleste ledige stundene blitt benyttet på huset. Det er såklart ikke like lett å få til hver eneste ettermiddag/kveld, men vi har vært skikkelig flinke i det siste. Ja, jeg sier vi selv om det bare er Husbonden som tilbringer lange kvelder i "glava-helvete". Noen må nemlig drive bedrifen i heimen - det kreves support & vedlikehold 24/7.
Stua er ferdig isolert og pappet. Rørleggerne er også i gang med å legge klart for gulvvarme. Vannbåren sådann, jeg skrev om bergvarme i et tidliger innlegg. Vi har kikket på parket, i en lys variant - ikke for gul. Helst vil jeg ha 1 stav slik at det ser ut som bordplanker. Fruen vet hva hun vil nemlig. Takk og pris er Husbonden og jeg nokså enige. Vegger og tak blir panel - usikker på hvor bred panelen skal være - ser for oss noe smalere i taket enn veggene.
Tømmerstua begynner også å likne noe, her er det også gulvvarme på gang. Blir panel i taket og på veggen med vindu. De andre veggene skal være tømmer - krever en smule behandling før de blir fine. Gulvet her skal være likt som det blir på kjøkkenet. Jeg har veldig lyst på grått gulv. Det ser ut som det blir malt laminat. Er det noen som har tips om gulv som får samme look som malt laminat - si fra!Grått gulv på kjøkken og tømmerstua, skifer i hallen og grå trapp opp til 2.etasje hvor gulvene skal pusses og males grå. Tror det blir en fin "grå tråd" i huset.
Og om noen trodde vi snart var klare for å flytte inn - her er noen bilde av badet!
Det går fremover, og nå er resultatene mer synlige enn tidligere. Selv om de fleste ledige stundene tilbringes på Lunheim er det likevel ikke sikkert vi kjører noe flyttelass i år. Vi får se. Vi kjenner ikke noe stress ennå, men vi håper jo på jul på Lunheim.
Nå en siste ryddings før Greys - god kveld alle sammen ♥
God aften!
SvarSlettTenke seg til-at det slo meg at vi passerte hverandre søndag - og jeg er vel ikke akkurat kjent for å verra beskjeden heller. Syns det va no kjent sjø...
Men det slo meg først når vi var nærmere parkeringsplassen ..
Ting tar sin tid.. det e leng te jul enno..
Ha en fin kveld.
Mari Johanne
Det nærmer seg sakte men sikkert Lisa, og du vet at den som venter på no' fint... Vi skal også i gang nå til høsten, om så noget mindre prosjekt.. Har ingen forhåpninger om å bli ferdig i år, men har forhåpninger om atdet blir med dette huset for en GOD stund fremover ;) Jeg har ikke fått med meg hvor dere bor nå? Dere får i alle fall ha lykke til fremover, så får du fortelle husbonden at dette ser meget lovende ut :)
SvarSlettDet beste er at det skjer noe, og selv om det er langt igjen har det skjedd masse! :D
SvarSlettKos dere masse i uka som er i gang ;)
Vi venter fortsatt i spenning, men skjønner at det tar tid. Dere skal jo nærmest praktisk talt bygge et nytt hus. Men oppdateringer liker vi.
SvarSlettLykke til videre.
Klem Mona C
Dere har gjort en vannvittig jobb, og enda er det mye igjen. Men tenk så fint det blir når dere blir ferdige!! Gleder meg SÅNN til å se resultatet;)! Tror nesten jeg må komme innom og se med egne øyne en gang vi er på Hafjell i vinter;)!
SvarSlettVi har bygget ut litt og ordnet på tre rom og jeg syns DET har tatt en evighet...
God oppussingsklem fra størstepia
Ser og høres ut som det blir kjempefint! Spennende å følge med:) Men ting tar tid, det vet jeg...;) Heldigvis bygger vi ikke hus hvert år;)
SvarSlettSå gøy å se bilder fra Lunheim :) Dette er en vanvittig jobb . Men ser for meg at det blir så bra :) Bra du styrer skuta men husbonden jobber med glava-helvete !
SvarSlettKlem fra Janne med ønske om en fin dag :)
Hei Lisa :)
SvarSlettDet går fremover, og det er det viktigste :)
Dette kommer til å bli så fint, gleder meg
masse til å titte innom deg fremover ღ Har
tittet litt nedover her siden jeg var innom
deg sist, og jeg må få gratulerer begge dine
små med dagen som har vært ღ og så mange fine
bilder og innlegg det var her, kost meg en
lang stund her no ;) Ønsker deg en fortsatt
fin uke, klem fra Mette
Wow, det begynner jo å ta form, Lisa!
SvarSlettKai er flink, og det er du også - tøft å være så mye alene med barna kan jeg tenke meg.
Ting tar tid, og det er jo godt det går fremover, og det blir sikkert kjempeflott! Masse lykke til videre, og stå på. Blir spennende å følge utviklingen. Klemmer fra Elin
SvarSlett