9. august 2011

Mer god hverdag ♥

Endelig kan mor selv lande i sofaen. Enkelte dager er sofaen mer fristende enn andre. Startet  ettermiddagen med en treningsøkt sammen med særdeles god kollega. Vi forsøker å trene et par ganger i uka, den ene timen i arbeidstida - godt å jobbe i Etaten. Har forresten 1 års jubileum i dag. Hurray. Denne gode kollegaen og jeg hadde sett oss ut en passende runde i skogsterreng som var passe lang osv. Utfordringen var å finne ruta! Men på 3 forsøk tror vi nå at ruta er i boks. Godt å være i gang igjen! Men blir jo litt mør da....


Hjem for å pakke om og få en liten matbit i magen før FruSharan fylles med pølser, fotballer, drikkeflasker og diverse stæsh. Ja - og barna da. Fruen med lasten retning Idrettsplassen for "Fotball-gøy"og  Husbonden til Lunheim. Ungene hadde det kjempeartig med fotballkamper og forskjellige konkurranser, grillings & is. Jeg trodde planen om at onkel og hans 2 små tilstede skulle forenkle oppgaven som alenemor, men der tok jeg feeeeil. Jeg glemte at nevø, unge herr M,  på snart 2 år antageligvis er bygdas kjappeste 2-åring. Han er rå på spurt. Det har aldri vært min styrke: fart. Glemte også at Sofie er inne i en sjenert fase og at folk helst ikke skal se på henne. Uheldig kombinasjon med spurt-glad M & sjenert S ♥


Jeg fikk ikke vært så sosial med de andre foreldrene, men jeg så dem iallefall og det var koselig. Kjempefint arrangement! Redd for at hele gjengen skulle slukne på vei hjem, men takk og pris var Ole Lukkøye opptatt andre plasser i bygda. Fikk loset de små i seng relativt kjapt og det tok ikke mange minuttene før det var stille. Sofie fremdeles i "store-dove" som hun sa. Hun sov hele natten i natt i den store senga. Husbonden og jeg er fremdeles overrasket over hvor enkelt det gikk med ny seng.


Bildene har såklart ingenting med dagens ettermiddag. Det er faktisk begrenet hvor mye jeg takler på en stakket stund. Bildene er fra hagen på Lunheim og noen av situasjonsbildene jeg har tatt i sommer. Sofie står ved uteplassen vår på Lunheim. Møblementet er gammelt, husker det fra da jeg var lita. Veldig synd at det kun er en stol. Sebatian står i egensnekret stige.Lite som minner om sommer ute akkurat nå, så godt å se tilbake på bilder som stråler av sol.

Såh - da var vi kommet til dagens siste post: klargjøring og muligens nullstilling (om jeg orker).


3 kommentarer:

  1. Mør er bare starten på det kroppen gir meg beskjed om nå. Men særdeles god økt, ser virkelig frem til høstens velfortjente løpeturer i arbeidstida:))
    Bra jobba i dag

    SvarSlett
  2. Full fart i en hektisk hverdag skjønner jeg :) Gratulerer så mye på etterskudd til den søte 2-åringen! Nå er det snart helg, og håper den blir flott! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Synes dere er superspreke jeg. :o)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥