24. april 2011

Pynten i heimen

Nok en dag på Lunheim er over. Husbonden har beiset siste rest av huset (første strøk vel og merke - one to go...), Morten (søsters sin kjæreste) har fortsatt med riving av kjøkkentak og Ane og jeg har "råkå" i hagen. Tror jeg har trillet bort nærmere 20 lass med trillebåra denne påsken. Vannblemmer inni hendene, selv med arbeidshansker. Blir nok en ny dag på Lunheim i morgen.

Jeg har pyntet litt til påske her i heimen, men vi har virkelig ikke sett mye til den pynten. Litt på formiddagen før vi har reist og så om kvelden. Har foreviget den da, i grunnen mest for egen dokumentasjon.  På sjenken står kvister pyntet med egg fra Green Gate, Royal Copenhagen, Nille og hjemmestrikket (flinke kollega H). Fin blanding i fine pasteller.


På kjøkkenbordet og på kjøkkenveggen er det pynt som ungene har laget. Er ikke så veldig tilhenger av voldsom påskepynt, men synes den ungene lager er koselig. Er flinkere til å pynte med ungenes påskepynt enn julepynten. Gule tulipaner står på stuebordet og er et friskt pust.




Nå skal vi feire Husbondens bursdag med Ben & Jerry Cookie Dough og Da Vinci-koden, strekke ut slitne bein og såre hender og nyte nest siste påskeferie-kveld.

Takk for de koselige meldingene jeg fikk i går, koselig at dere har savnet innleggene mine

14 kommentarer:

  1. Masse flott pynt!
    Ja, det er et strev med rydding og pakking, men jeg prøver å se det positive i det - du verden som vi får rydda og kasta!

    SvarSlett
  2. Cookie Dough!! Fantastisk...
    Skal ikke spørre om hvordan dere har fått tak i det på landet altså (ok da - hvordan??)

    Herlig at du er tilbake - nyt siste påskedag!!

    Stor klem fra bykua

    SvarSlett
  3. Herlig med ungenes egen påskepynt - digget de kyllingene på fatet der, spesielt den foran som ser litt ut som pippi (med rødt hår:-)!
    Har all påskepynten min på Hafjell jeg, hehe, vi er jo alltid der i påsken, så her hjemme er det bare noen få gule lys på kjøkkenet og 2 kaniner fra Kremmerhuset!

    Kos dere på Lunheim siste påskedag imorgen - nyt det deilige været!!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Hei vennen, to innlegg på to dagen?? Så bra du er "tilbake"! Hsr savnet deg vettu.

    Vi har hatt en del snø, men ikke noe særlig med slush... så sånn sett kunne vi godt ha vært uten snøen. Søster med familie er på Fåvang, de står på ski stort sett hver dag, på Kvitfjell, men kan ikke tenke meg at det er noe særlig?

    Siste dagen skal nytes her hjemme.. eller tenkte vaske bilden og pakke bort vinteren! DEILIG!

    Fin påskepynt da og fine og koselige bilder under.

    Nattaklem !

    SvarSlett
  5. Mye fint påskepynt her ja:) Koselig med hjemmelaget. Lenge siden jeg har tittet innom deg, godt å se at du er tilbake:)

    Nyt den siste guletiden som er igjen,
    **Janne

    SvarSlett
  6. Elsker den turkise vasen din!
    Og finfin påskpynt :)

    SvarSlett
  7. Skjønne påskebilder ♥
    Har ikke sett så mye av pynten vi heller, hihi...
    Har stort sett vært ute HELE påsken!
    Vakkert vær;)

    Ha en fin siste påskedag i morgen;))

    Klem LIne

    SvarSlett
  8. Så koselig å se innlegg fra deg igjen:) Tenker dere jobber på Lunheim ja - godt å få bruke alle fridagene. Får jo gjort litt da.
    Fin påskepynt.
    Dere får ha en fin siste påskedag også!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  9. Hei hei,
    Så nydelige påskebilder- herlig pyntet!!

    Ikke sett så mye pynt her hjemme heller, i dette finværet har vi kost oss ute mesteparten av tiden :)

    Ha en strålende dag imorgen,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  10. Beautiful eastereggs!!!!
    Wish you a wonderful 2. Easterday!
    Hugs,
    Yvonne

    SvarSlett
  11. Herlig påskepynt ღ og skjønne bilder...
    Ja, det er mye arbeid på vårparten, har holdt
    på vi også i hagen, men det ble ikke så mange
    trillebårer på oss da :)) Deilig i alle fall
    å holde på ute når det er slikt et vakkert vær ღ
    Håper dere hadde en fin feiring, det ble samme
    film her hos oss også :) Ønsker deg en fortsatt fin påske, klem fra Mette

    SvarSlett
  12. Flotte bilder! Og koselig med livstegn fra Fru Lisa!

    Vi droppa hele påskeynten i år, vi. Dro på lånt hytte, nemlig. Og da orket vi ikke drasse med oss en kasse med pynt. Fullt nok i bilen fra før liksom. Og å pyte her hjemme når vi skulle være borte fra onsdag til i dag virket så meningsløst. Men tenk, det ble påske likevel!

    Ha en fortsatt fin uke, Lisa :-)

    SvarSlett
  13. Hei snuppa:)

    Veldig veldig koselig å se innlegg fra deg i blogg rollen igjen altså:)
    Håper dere har kosa dere i påska også, ikke bare jobba og fått vannblemmer;) Vi fikk omgangsyken...blæææ...finns det no verre enn å spy:P:P
    Jeg har ikke hatt så mye påskepynt framme jeg heller, men det som står her har jeg ikke rukket å rydde vekk enda....hehe..vet det kommer til å bli litt tomt...også er jeg litt lei tingene mine nå:P Trenger noe nytt og vårlig:)

    Ønsker deg en flott uke:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  14. Hvor er du?????
    savner innleggene dine :)
    Hilsen xflower girl

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥