18. september 2011

Baderomsgulv is missing!

Arbeidet går sin gang på Lunheim, Husbonden har vært der både i dag og i går. I går var vi andre der også, nydelig høstdag. Jeg sier "ja takk, flere av dem!". Fikk slått plen og kanter, kanskje for siste gang i år. Kan hende Far Lunheim tar seg en tur med klippetraktoren. Tar litt tid med vanlig plenklipper med oppsamler...


Første etasjen er nå tilrettelagt for gulvvarme, røren slynger seg fra rom til rom... Det blir deilig med varme gulv og konstant varme i huset. Bildet over er fra kjøkkenet, brannmuren er ferdig pusset, det gjenstår isolasjon, panel og...tak... Taket, gulvet på badet, ble plutselig tatt med motorsag her om kvelden. Det skal legges vannrør til gulvvarme og da må det vist være anderledes gulv der, sies det. Så da har vi et stort høl igjen da. Endelig har vi fått kjøkkengulv..





Husbonden ordner sentralstøvsuger, det blir rør oppå loftet og bort til guttas rom. Ser for meg at behovet for støvsuging blir stort der. Vurderer å ha egen beholder kun til lego. DET hadde vært noe, både for mor & sønner. Det andre rommet på bildet over er soverommet vårt med kasser til spottene på plass.

 Til uka skal vi bestille panel - ikke mindre enn 5 km med panel! Hm - det blir litt av en malejobb, og nei - vi skal ikke ha panelplater. Takbjelkene anno 1916 er ikke satt opp med 60 cm bredde og vi har heller ikke planlagt det i reisverket ellers. Så da blir det panel da og mange timer med malekosten. Panelen i taket blir litt smalere enn på veggene, faspanel sådann. Det blir skikkelig fint og kommer til å passe huset perfekt!

Vi har fremdeles igjen mange timer igjen før vi kan pakke snippsekken og flytte inn. MEN - vi ser lys i tunnelen og håper det er snakk om måneder og ikke år før vi kan flytte. Det stresses ikke, det går bare ikke ann med hverdagen & ungene. Hverdagen krever sitt, enten man vil eller ikke.

God ukestart

4 kommentarer:

  1. Ikke helt klart ennå nei. ;) Men det er ikke vårt heller, og vi begynte for 3,5 år siden!

    Ta tiden til hjelp, og kos dere med det!

    Håper dere får en fin uke ♥

    SvarSlett
  2. Her går det da fremover..Sjå positivt på det, så går det fort ska du sjå..
    Vi e inne i en male panelperiode selv nå - gjesterommet er ferdig, og loftstua står for tur.. Hvilke farger er dine favoritter.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  3. Jøss, så flinke dere er! Blir helt imponert når folk renoverer og ordner og styrer. Her i huset har vi ti tomler hver! Eneste vi kunne ha bidratt med er maling. Men det er jeg til gjengjeld ganske god til!

    Ha ei fin uke! :-)

    SvarSlett
  4. Syns dere er flinke jeg ! Virkelig :) Varme i gulvene er veldig deilig . Vi har det ikke , her i gården er det tøfler ;) Det er bra dere ikke stresser med det Lisa :)Man skal kose seg innimellom også ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du legger igjen en hilsen hos meg ♥ Det setter jeg stor pris på ♥